štvrtok, 9. marca 2017

4. narodeniny


Na začiatku blogovania ma ani len vo sne nenapadlo, že môj blog bude fungovať aj o 4 roky neskôr... Áno, aj u mňa nájdete vetu, ktorá je súčasťou takmer každého narodeninového príspevku. Ale viete čo? Ja som naozaj neverila, že niekedy budem písať vôbec nejaký narodeninový článok. V živote som sa venovala množstvu rôznych vecí, ktoré ma skôr či neskôr prešli. Jedinou vecou, ktorá ma drží celý život a veľmi pravdepodobne ma ani nikdy neopustí, sú knihy.

Blogovať som začala čisto len pre seba. Žiadny z mojich kamarátov veľmi nečítal a o knihách som sa mohla rozprávať jedine so sestrou. A takisto žiadny z mojich kamarátov neblogoval. Tak som sa raz rozhodla, že vlastne si môžem písať aj svoj "online čitateľský denník", ktorý možno niekedy niekto nájde a možno niekedy budem môcť s niekým rozobrať, prečo to v tej knihe dopadlo tak strašne a prečo sa tá hrdinka správa tak hlúpo. Písanie ma neuveriteľne bavilo, veľmi aktívne som sa zapájala do celého blogového sveta, vymýšľala si námety na články, získala som followerov, návštevnosť rástla a získala som spolupráce, vďaka ktorým som si mohla prečítať množstvo skvelý kníh.

Ale zrazu sa z toho stala povinnosť, kedy som skrátka musela napísať nejaký článok a musela stihnúť vydať recenziu a musela ... Čím viac som sa zapájala do knižného sveta, tým menej ma bavili samotné knihy. Postupne ma to prestalo baviť všetko a začala som uvažovať o tom, že s blogovaním skončím. Nemala som totiž na to ani chuť a ani čas. A všimla som si, že hlavne v poslednej dobe skončilo veľa blogov, ktoré som sledovala a väčšina blogerov, ktorí zostali, sa aj tak presunuli na YouTube. A keďže sama dobre viem, že videá sú oveľa atraktívnejší spôsob ako blogovať, mala som pocit, že písať nejaké články sa už ani neoplatí.

Nakoniec som sa k zrušeniu blogu nedostala. Po prvé by mi to bolo strašne ľúto a po druhé sme sa dohodli so sestrou, že články budeme písať obidve, resp. ona. Chvíľku som sa o blog nezaujímala vôbec a po čase som zistila, že mi to chýba a spomenula som si na začiatok, kedy som si písala len pre seba, snažila sa stále vymýšľať rôznorodé námety na články a vylepšenia, ktoré by potešili nielen mňa, ale aj mojich čitateľov. A tak som späť.

Nevravím, že odteraz sa všetko zmení a článok bude každý deň. Budem sa skôr sústrediť na to, aby som písala vtedy, keď mám chuť. Samozrejme, že by som bola rada, keby články majú určitú pravidelnosť, ale viem, že niekedy to proste nevyjde a nechcem zasa sama seba nútiť a dostať do stavu, kedy budem mať pocit, že musím. Prvým krokom k novému štartu je nový vzhľad, s ktorým som teraz nadmieru spokojná a ktorý mi pomohol si opäť blog upratať.

Narodeniny Bookverse-u sú skvelou príležitosťou na návrat a, samozrejme, na poďakovanie všetkým návštevníkom, ktorí napriek pramalej aktivite stále Bookverse navštevujú. V hlave mám viacero nápadov na nové články a, samozrejme, bude aj súťaž. Nebude úplne narodeninová, ale v blízkej dobe sa určite uskutoční a myslím, že sa máte na čo tešiť. Dúfam, že všetko pôjde podľa plánu a blog opäť nezamrzne. A hlavne dúfam, že celkovo blogy neprestanú fungovať, pretože napriek všetkému má písané slovo stále najväčšie čaro.

Ďakujem!

 Ellie

4 komentáre:

  1. Blahoželám a teším sa na ďalšie články :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jéj, tak to všetulinko len to najlepšie z toho najlepšieho♥^.^♥ Veľká gratulácia! Inak musím povedať, že to máme trocha podobné :D Aj ja som sa mohla o knihách zhovárať len so sestrou, pretože nik iný knihy nečítal. A tak prišlo blogovanie a dalo mi nesmierne veľa. Kamarátov, rovnakých nadšencov kníh a už som sa necítila tak sama :) No taktiež som ho chcela zrušiť a to dosť skoro. A dôvod? Hmm, taktiež branie blogovania ako povinnosti :/ A tu zaúradovala taktiež sestra a zakázala mi to. Prehovorila mi do duše a povedala, že jednoducho sa do toho nesmiem nútiť, ale písať s radosťou, nie s povinnosťou. Takže ako aj v tvojom, tak i v mojom ma sestra od zrušenia blogu odhovorila :D A stále som tu, síce len dva roky, no fakt som nečakala, že vydržím tak dlho ;)
    Preto ti prajem, aby sa chuť naplno vrátila a prichádzala aj nová inšpirácia. Bola by vážne škoda, keby si skončila, tvoje recenzie mám vážne rada♥♥♥ Držím ti palce a prajem veľa úspechov, maj sa krásne ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to máme naozaj takmer rovnaké :) Myslím, že po čase to zažije asi každý, ale bola by veľká škoda to celé zahodiť a hlavne, keď je to len preto, že sa ti chvíľku nechce.
      Naozaj ti ďakujem (!!!) za veľmi milý a hlavne inšpiratívny komentár, presne kvôli takýmto reakciám si poviem, že sa to oplatí. ♥ :) A, samozrejme, ja ti takisto prajem, aby ťa chuť blogovať nikdy neprestala!!! :)

      Odstrániť