streda 4. decembra 2013

Vojna bohov (Recenzia)

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Last Olympian
Vydavateľstvo: Fragment 2011
Séria: Percy Jackson and the Olympians
Diel: 5/5
Počet strán: 414
Žáner: YA, fantasy
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:
Príbeh Percyho Jacksona vrcholí piatym, záverečným dielom série. Percy si vypočuje dávne temné proroctvo, ktoré mu všetci tak dlho tajili. Konečne sa ukáže, kto stojí na strane dobra a kto sa pridal k vládcovi temnôt, kto vojnu neprežije a kto z nej vyjde ako hrdina. Zápas o zachovanie civilizácie sa začína!

***

Tak a je to tu. Sériu Percy Jackson môžem preradiť do zložky prečítané. Celú sériu som si veľmi obľúbila a z posledného dielu som nadšená!!! Vojna bohov priniesla skvelé zakončenie série a ja som na nej nenašla ani jednu chybu, okrem toho, že je to posledný diel a ďalší Percy ma už nečaká.

V poslednej časti sa už nikto nevyberie na žiadnu výpravu, pretože Kronos, vládca titanov, povstal a začal vojnu proti bohom z Olympu. Percy, Annabeth, Grover, Tyson a všetci ich priatelia musia zachrániť Olymp a poraziť Krona, pretože on nie je jedinou hrozbou, ktorá sa rúti na Olymp. Situáciu komplikuje aj Tyfón, ktorý ničí celú Ameriku a fakt, že Kronos žije v tele Luka, ktorý býval kamarátom našich obľúbených hrdinov. Všade sú milióny oblúd, proti ktorým je čoraz ťažšie bojovať.
V celej sérií sa spomínali asi všetky známe (aj neznáme) grécke mýty a tie, ktoré mi v predchádzajúcich dieloch chýbali, napr. mýtus o Achillovi, Pandore, sa nakoniec predsa  len objavili v poslednej časti. Asi neprestanem žasnúť, nad autorovou predstavivosťou, ktorá je neuveriteľná. Nechápem, ako niekto dokáže všetko tak poprepájať, aby to nakoniec celé dávalo zmysel. 

Keď sa spätne pozriem na celú sériu, stále viac mi pripomína Harryho Pottera, čo je v tomto prípade vítané. Mladý chlapec je vrhnutý do sveta, o ktorom si ostatní myslia, že neexistuje a nakoniec sa on stáva tým hrdinom, ktorý musí bojovať spolu so svojimi priateľmi proti najhoršiemu nepriateľovi. 

Percy Jackson sa stal mojou srdcovkou a určite sa k nemu aj v budúcnosti rada vrátim. Veľmi ma potešil koniec, ktorý ostal otvorený pre ďalšiu sériu The Heroes of Olympus, ktorá ma takisto 5 častí a ktorú si veľmi rada prečítam v najbližšej dobe. 

Ak ste ešte nečítali PJ (čo asi väčšina ľudí čítala), rozhodne po nich siahnite - neoľutujete to. Mne sa séria páčila od začiatku až do konca a ani neviem povedať, ktorý diel sa mi páčil najviac. 

Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára