nedeľa 28. septembra 2014

Život hore nohami (Recenzia)

Autor: Jo Platt
Originálny názov: Reading Upside Down
Vydavateľstvo: Ikar 2014
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 296
Žáner:  contemporary
Moje hodnotenie obálky: 4/5

Anotácia:
„... perfektné miesto, perfektné šaty, perfektné kvety, stoosem hostí – a jeden úplne dokonalý Potkan.“

Tridsaťročná Rosalind Shawová, ktorú jej snúbenec bez vysvetlenia zanechal pred oltárom, podľa očakávania upadne do dlhotrvajúcej depresie. Tá ju núti sledovať priveľké množstvo televíznych programov počas dňa, popíjať a zanedbávať prácu. Ani sprchovať sa jej už nechce tak pravidelne, ako by si to želala jej matka, najradšej chodí v teplákoch a obrovských sandáloch kristuskách. Po niekoľkých mesiacoch v znamení alkoholu a slabej hygieny sa Ros presťahuje z Londýna do St. Albansu a začne nový život ako spolumajiteľka kníhkupectva s názvom Chapters. K jej spolupracovníkom patrí intelektuálny a veľmi neprístupný Andrew, láskavá a skvostná Georgina a voľnomyšlienkarská šarmantná penzistka Joan, ktorá obľubuje amatérske divadlo a verejné obnažovanie. Práve keď Ros pociťuje, že život by sa mohol začať pomaly zlepšovať, jej nadmieru zarastený sused Daniel zaklope na dvere s kyticou kvetov, nervóznym úškrnom a dosť smutnými novinkami.

***

Mám veľmi rada chick-lity, žiaľ, u nás ich až toľko nevychádza a výber nie je veľmi veľký. Preto, keď som videla, že vydavateľstvo Ikar sa chystá vydať Život hore nohami, už len podľa názvu som vedela, že by to mohlo byť niečo pre mňa.

Príbeh rozpráva hlavná hrdinka Ros (Rosalind), ktorú opustí jej budúci manžel (zvaný Potkan)
rovno pred oltárom. K svadbe z pochopiteľných dôvodov nedôjde a Ros sa úplne zosype. Niekoľko
mesiacov má depresie, prestane sa o seba starať, odíde z práce, presťahuje sa do iného mesta
a skúša začať odznova. Našťastie má okolo seba rodinu a nových priateľov, ktorí jej pomáhajú.

Druhý úder príde, keď jej domáceho mazlíčka – morča (zvané pán Edward) prejde sused kosačkou.
Postupne na scénu prichádzajú viacerí muži a Ros sa začína liečiť z ťažkého rozchodu. Rieši
nielen svoje problémy, ale aj problémy svojich priateľov a kolegov. Celá kniha je vyrozprávaná
prostredníctvom mnohých vtipných a inteligentných dialógov, ktoré sú doplnené sebareflexiou
hlavnej hrdinky.

Napriek tomu, že autorka sa venuje aj vážnejším témam ako sú nevera, rozchody a rozvody, vždy
nám dáva nádej na nové začiatky a možnosť zažiť niečo pekné. Stačí sa tomu otvoriť a dať tomu
šancu. Preto sa mi autorkin štýl veľmi páčil. Nachádza dobré v zlom a veselé v smutnom.

Napriek tomu, že som od začiatku tušila (respektíve na 90 % vedela), ako sa príbeh skončí, čítanie
som si skvele vychutnávala. Zabávala som sa a smiala úplne nahlas. Neuveriteľné, aké absurdné
situácie dokáže život prinášať...alebo mám snáď povedať veľmi ľahko uveriteľné? To záleží od
toho, či máte skúsenosti s trapasmi a nevydarenými stretnutiami. Ak áno, určite si knihu prečítajte,
v mnohých situáciach sa bez problémov nájdete a zistíte, že predsa len nie ste najtrápnejší človek pod
slnkom. Ak nie, tak si knihu prečítajte len tak na pobavenie, aby ste si pripomenuli, od čoho všetkého
ste boli pri randení a hľadaní pravej lásky uchránení.

Knihu všetkými desiatimi odporúčam inteligentným čitateľkám s nadhľadom a správnou dávkou
zmyslu pre humor. Na blížiace sa predvianočné obdobie a dlhé zimné večery je ako stvorená. Aj keď
možno vám bude stačiť len jeden večer, ak sa do nej začítate tak, ako ja. Za seba môžem povedať, že

svojím nenúteným humorom a ľahkým štýlom si ma kniha získala.

Moje hodnotenie:
 Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

1 komentár: