Koruna (Recenzia)

Originálny názov: The Crown
Vydavateľstvo: CooBoo 2017
Séria: The Selection
Diel: 5/5
Počet strán: 280
Žáner:  YA, dystopia, romance
Keď sa Eadlyn stala prvou princeznou v dejinách Illey, vôbec nepredpokladala, že by sa v Selekcii mohla zaľúbiť do niektorého z tridsiatich piatich uchádzačov o svoju ruku. Prvé týždne len odpočítavala dni, aby mohla konečne poslať všetkých účastníkov Selekcie domov. Udalosti v paláci sa však zvrtli, postavenie Eadlyn sa výrazne zmenilo a ona si uvedomila, že asi predsa len nechce zostať sama.

***

Keď som sa dozvedela, že vyjdú ďalšie dve pokračovania Selekcie, bola som zároveň naštvaná a nadšená. Na jednej strane totiž neznášam, keď sa niečo umelo naťahuje po "šťastne až naveky", ale na druhej strane som sa tešila, že týchto skvelých, ľahko čitateľných a mimoriadne oddychových kníh bude viac. V každom prípade, Následníčka ma nesklamala, priniesla nový pohľad na celú Selekciu a po dočítaní som bola nadšená a nevedela som sa dočkať, kedy sa mi dostane do rúk záver celej série.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt the crown kiera cassDej Koruny priamo naväzuje na predchádzajúci diel. Eadlyn sa dočasne zhosťuje úlohy vladárky, pokračuje v Selekcii, ktorú chtiac-nechtiac musí urýchliť a tým pádom musí okresať počet účastníkov na Elitu. Popri tom ju trápia problémy v krajine a obáva sa, že sa obyvatelia proti jej vládnutiu vzbúria. Podporu nachádza v zostávajúcich členoch Selekcie, o ktorej si nikdy nemyslela, že by jej mohla ponúknuť budúceho manžela a zrazu zistí, že jej súťaž ponúka hneď viacero vhodných adeptov. A tak vzniká obrovská dilema - koho si teda vybrať?

Myslím, že Selekciu netreba nijak zvlášť predstavovať. Všetci ju  už čítali a všetci ju milujú alebo nenávidia. Nič medzi tým. Ja patrím k tej prvej skupine. Od začiatku ma príbeh vtiahol, knihy sa mi čítali neuveriteľne dobre a autorkin štýl mi sedel. Takisto som si veľmi cenila to, že po všetkých dramatických a depresívnych dystópiách, prišla aspoň jedna séria, v ktorej sú síce tiež nejaké politické problémy, ale dôraz sa kládol na niečo úplne iné. Skrátka séria, pri ktorej úplne vypnete a zrelaxujete.

Avšak pri tejto záverečnej časti som mala pocit, že autorka tam chce silou mocou nejakú drámu vytvoriť, čo sa jej veľmi nepodarilo. Tým, ako všetky problémy spojené s vládnutím Eadlyn, jednoducho zmietla pod koberec pár vetami, ma neskutočne naštvala. Radšej by som bola, keby sa celá séria (resp. aspoň doplnené dva diely) zamerali len a len na Selekciu. Tým pádom by som to čítala s očakávaním skvelej, romantickej a oddychovej jednohubky a presne to by som aj dostala. Takto som celkom sklamaná.

Druhou vecou, ktorá sa mi až tak nepáčila, je, samozrejme, koniec Selekcie. Ako mnoho ďalších, aj ja som mala iného favorita, takže som bola nešťastná, keď to celé nakoniec dopadlo tak, ako to dopadlo. Chápem prečo, ale aj tak ma to naštvalo. Ale napriek tomu to hodnotím ako pozitívum, keďže Eadlynina Selekcia bola výrazne vylepšená oproti pôvodnej trilógii, kedy ste stopercentne vedeli, ako Selekcia dopadne. V tomto prípade ste si mohli vybrať favorita a dúfať, že si Eadlyn vyberie rovnako.

Aby som to zhrnula, Koruna ma mierne sklamala, ale zároveň ma jej čítanie bavilo. Napriek niektorým veciam, ktoré mi v tejto časti prekážali akosi viac (v predchádzajúcich som ich veľmi ochotne prehliadala a nebrala do úvahy) som si knihu užila a som rada, že som si tým pádom skompletizovala ďalšiu sériu. Nakoniec som sa rozhodla dať Korune priemerné hodnotenie zo spomínaných dôvodov, ale nič to nemení na tom, ako vnímam celú sériu. Som si istá, že si dám niekedy re-reading všetkých piatich dielov + poviedok, pretože autorka píše úžasne a Selekcia jednoznačne patrí medzi moje najobľúbenejšie série. A rozhodne patrí medzi najkrajšie série, čo sa týka obálok, aké vlastním. To, ako vyzerajú všetky spolu na poličke je skrátka úžasné. To chcete!