Zámok v oblakoch (Recenzia)

Autor: Kerstin Gier
Originálny názov: Wolkenschloss
Vydavateľstvo: CooBoo 2018
Žáner:  YA

"Keď hostia nie sú tým, za koho sa vydávajú."
Vysoko v Alpách, takmer na dosah k oblakom, stojí uznávaný hotel, ktorý už len spomína na zašlú slávu. Na prelome rokov je však celý hotel na nohách, pripravuje sa veľkolepá silvestrovská zábava. Fanny má plné ruky práce podobne ako všetci zamestnanci hotela, aby pre hostí pripravili dokonalý pobyt a zábavu. No nie všetci hostia sú tým, za koho sa vydávajú. Fanny sa čoskoro ocitne uprostred kolotoča nebezpečných dobrodružstiev, v ktorých jej hrozí, že príde o život alebo stratí dávno vytúženú lásku.

***

Dúfam a verím, že Kerstin Gier v knižnom svete už netreba vôbec predstavovať. Neverím, že je tu ešte niekto, kto minimálne nepočul o jej sérii Drahokamy, ale skôr si myslím, že ste ju už všetci čítali. A ak ste tak skutočne urobili, určite ste už netrpezlivo očakávali nejakú jej ďalšiu knihu, presne ako ja. Keďže je Kerstin Gier u mňa zárukou kvality, vôbec som si neprečítala anotáciu a do čítania som sa pustila bez toho, aby som čo i len tušila, o čom kniha vlastne bude. Samozrejme, ani ma len nenapadlo, že by sa mi nepáčila, skôr naopak! A naozaj, po dočítaní môžem knihu len a len odporučiť!!!

Fanny nezmaturovala a keďže ani byť doma ju už veľmi nelákalo, rozhodla sa, že najbližšie obdobie strávi vo švajčiarskom hoteli vysoko v horách ako praktikantka (alebo ako dievča na všetko :D ). Niekedy pracovala v kuchyni, inokedy upratovala izby, žehlila, prala, starala sa o wellness a najnovšie dostala na starosť deti prominentných hostí. Blížia sa Vianoce a Silvester a starý, ale prestížny hotel praská vo švíkoch. Fanny očakáva pomerne pokojné pracovné Vianoce, ale všetko sa začne komplikovať vďaka jednému prsteňu, dvom zaujímavých návštevníkom a historke o hotelovom gangu unášajúcom malé deti, za ktoré únoscovia požadujú nemalé výkupné.

Čo sa mi najviac páčilo:

- VTIP - Kniha je písaná s takou ľahkosťou a vtipom, že aj ten najhorší deň sa Vám zrazu nebude zdať až taký tragický. Z toho vyplýva, že Zámok v oblakoch si môžeme dávkovať pokojne ako antidepresívum. 50 strán každý večer pred spaním (alebo skôr ráno pred pracovnými povinnosťami :D ). Pri čítaní som sa minimálne stále usmievala, ale často sa mi stávalo, že som sa rozosmiala úplne nahlas.

- ABSURDNOSŤ - Fanny je svojská postava, ktorá berie život tak, ako prichádza a z ničoho si nerobí ťažkú hlavu. Dostávala sa častokrát do neuveriteľných až absurdných situácií, ale vždy z nich vedela vyjsť, akoby to presne tak chcela a plánovala. V inej knihe a pri inej autorke by sa mi mnohé situácie zdali pravdepodobne prehnané, ale tu je všetko možné a akceptovateľné. Taká táto kniha skrátka je.

- VIANOČNÉ OBDOBIE - Vydanie knihy bolo skutočne dobre naplánované, keďže vyšla asi mesiac/dva pred Vianocami. Podľa obálky sa to nezdá, ale celý dej sa odohráva od Vianoc až po Silvester, takže Vás momentálne dokonale pripraví na vianočnú pohodu a rozprávkovanie.

- SYMPATICKÉ POSTAVY (AJ TIE ZÁPORNÉ) - Je neuveriteľné, ako niektorí autori vedia vykresliť postavy. Sú vám sympatické od prvej chvíle, ako sa v deji objavia, a to dokonca aj tie záporné postavy. Nielen Fanny, ale aj celý personál a hostia si Vás určite získajú a budú stálym lákadlom, prečo sa k čítaniu čo najskôr vrátiť.

- STAND ALONE - Konečne kniha, ktorá má jedným dielom začiatok a aj koniec. Ak nemáte veľa času na nekonečné série, alebo máte chuť len na nejakú nenáročnú jednohubku, prípadne patríte k tým, čo počas roka toho veľa neprečítajú a ste iba sviatočný čitateľ, je toto ideálna voľba.

- TO, ŽE NEMÁ ŽIADNE MÍNUSY :D - Nech by sa v tejto knihe udialo čokoľvek a postáv by v nej bolo koľkokoľvek, nikdy by toho nebolo príliš a vždy by to bolo skvelé. Nemám absolútne nič, čo by som knihe vytkla.

Zámok v oblakoch je oddychové a zábavné čítanie okorenené dávkou hotelového tajomstva. Ak sa potrebujete naladiť na vianočnú pohodovú atmosféru, táto kniha je na to ako stvorená.