streda 13. novembra 2019

Posledný Namsara (Recenzia)

Autor: Kristen Ciccarelli
Originálny názov: The Last Namsara
Vydavateľstvo: CooBoo 2019
Séria: Iskari 
Diel:  1/3
Počet strán: 376
Žáner:  YA, fantasy
Moje hodnotenie obálky: 5/5


Anotácia:
Prvý diel fantasy trilógie, v ktorej vedú ľudia dávnu vojnu s drakmi. A jedno dievča ich má za úlohu všetkých vyzabíjať.
Princezná Asha je najobávanejšia lovkyňa drakov. Privoláva ich rozprávaním prastarých legiend, ktoré síce drakov prilákajú, ale zároveň im dodávajú dávno zabudnutú moc – opäť chrlia oheň. Ignoruje tak všetky kráľove príkazy. Dávne legendy totiž stáli kráľovnú život. A takmer aj Ashu. Pred vyše desiatimi rokmi ju drak pri love popálil, Asha takmer zomrela a drak vypálil polovicu kráľovstva.
Keď jej kráľ prikáže skoliť obávaného prvodraka Kozua, Asha zacíti príležitosť ako splatiť dlh svojmu mestu a kráľovstvu. Aby pokorila najmocnejšieho zo všetkých drakov, musí sa postaviť vlastnej minulosti, odolať volaniu rozumu a počúvať svoje srdce. Časy sa však menia a dávni hrdinovia, ktorých poznala len z prastarých legiend, jej ožívajú pred očami s neuskutočniteľnými výzvami. Lebo aj ľudia z čírej temnoty dokážu chytiť svoj osud do vlastných rúk a nájsť cestu k dobru.

***

Mám pocit, že dračí boom je už takpovediac za nami a momentálne už naozaj len sem-tam narazím na knihu s touto tematikou. Ale nakoľko sú mi tieto záhadné príšerky sympatické a rada o nich čítam rôzne vybájené príbehy, zatúžila som si túto knihu okamžite prečítať. Ale ešte skôr, ako som vedela, o čom bude, ma najskôr upútala táto nádherná obálka, ktorá je naživo ešte oveľa výraznejšia. Tie zlaté fliačiky na nej sa vo svetle krásne trblietajú a celá kniha pôsobí naozaj luxusne :) 

Asha je princezná, ktorej hlavnou úlohou je lov drakov. Ako neohrozená a strach naháňajúca Iskari má za úlohu zabiť toho najobávanejšieho a najnebezpečnejšieho draka zo všetkých - Kozua. Ak sa jej to podarí, vyhne sa nežiaducemu sobášu s mužom, ktorého jej vybral otec, keď bola ešte dieťa. To je pre ňu najväčšia motivácia a je plná odhodlania aj napriek tomu, že proti Kozuovi už raz stála a neuspela. Ako pripomienku na tento jej jediný neúspešný boj má na tvári jazvu a spomienku na zhorené mesto. 

Autorka vymyslela nový svet s celkom zaujímavým fungovaním. Veľkú moc v ňom majú legendy a príbehy, ktoré v knihe rozpráva Iskari a tým celý príbeh ozvláštňuje a zároveň sa tým pre mňa stal uveriteľnejším. Mnohé veci ale autorka spomína viackrát, čo bolo pre mňa trochu otravné. Evidentne je kniha určená mladším čitateľom, je použitý jednoduchý jazyk a nie veľmi zložité zápletky. Dej je predvídateľný, ale nájdu sa momenty, ktoré dokážu prekvapiť.

Napriek tomu, že kniha má aj svoje nedostatky, nemožno jej uprieť, že keď sa raz začítate, je ťažké ju odložiť, pretože je nabitá akciou na každej stránke. Dej je rýchly, neustále sa niečo deje, postavy sa veľmi rýchlo premiestňujú z miesta na miesto a pre hlavných hrdinov je tu pripravených množstvo prekážok.

Knihu odporúčam mladším čitateľkám. Najmä takým, ktoré rady čítajú o nebojácnych a odvážnych hlavných hrdinkách. Dokážem si veľmi ľahko predstaviť, že pre  -násťročných môže byť táto kniha celkom poriadny trhák, z ktorého budú nadšení. Pre starších (ku ktorým sa radím aj ja) je to príjemné čítanie, ktoré síce má svoje muchy, ale ako nenáročné oddychové, tak trochu rozprávkové čítanie dokáže celkom ľahko zlepšiť náladu. Dúfam, že sa dočkáme ďalšieho dielu, ktorý si rada prečítam, lebo hlavných hrdinov som si obľúbila a som zvedavá, aké ďalšie prekážky si pre nich autorka pripravila. 

Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu
Evie



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára