Pád Ohnivého princa (Recenzia)

Vydavateľstvo: CooBoo 2020
Séria: Mágia živlov
Diel: 2/5
Počet strán: 392
Žáner: YA, fantasy
Moje hodnotenie knihy: 4*/5*

Vojská Ríše Solaris vyrážajú do rozhodujúceho stretu s nepriateľom a Veterná čarodejka Vhalla dokáže nakloniť misky váh. Korunný princ Aldrik, najmocnejší Ohnivý mág v krajine, je odhodlaný byť Vhalliným učiteľom a venovať jej každú voľnú chvíľu. Okrem magického puta medzi sebou objavujú aj iné, romantickejšie, ktorému sa čarodejka urputne bráni, pretože si uvedomuje, že zamilovať sa do Aldrika by ich mohlo oboch zničiť.

***

Na začiatku roka nám CooBoo prinieslo prvý diel novej fantasy série Mágia živlov. Veľmi ma teší, že na pokračovanie sme ani nemuseli tak dlho čakať a môžem v tomto príbehu pokračovať, pretože som si túto sériu hneď obľúbila a ak by to bolo možné, najradšej by som si všetky diely prečítala naraz :)

Pád Ohnivého princa je písaný podľa podobnej šablóny ako predchádzajúca časť. Na začiatku pokojné rozprávanie, pomalé plynutie deja a zrazu ani neviete ako, akcia graduje, padajú mŕtvoly a vy s nechápavým výrazom dočítavate posledné stránky, zatvárate knihu a neveríte, že to autorka mohla takto ukončiť. Hľadáte dátum vydania ďalšieho dielu, pretože ho nutne potrebujete, ale zatiaľ nič nenachádzate...

Elise Kova má jednoduchý štýl, priamu a jasnú dejovú linku, ktorá sa výhradne sústredí na hlavné postavy Vhally a Aldrika. Len veľmi okrajovo sa dozvedáme viac aj o ostatných vedľajších postavách, čo je príjemné spestrenie deja, ale nezahltí vás to natoľko, aby bola vaša pozornosť odvrátená od našich hlavných protagonistov. Ich vzťahu je venovaná celá kniha a je to také milé, romantické klišé, kedy ich to oboch k sebe veľmi ťahá, ale zároveň si uvedomujú, že sú medzi nimi spoločenské rozdiely a ich súkromné záujmy sú v rozpore so záujmami ríše. Vládne medzi nimi príjemné iskrenie, doťahovanie a nezmyselná žiarlivosť.

Páči sa mi, že v knihe je vymyslený vlastný svet, ktorý je pekne zobrazený na mape na začiatku knihy a aj to, že ako fantasy prvok je tu pracovanie s mágiou so živlami. To, ako celá mágia funguje a ako sa ju Vhalla učí ovládať a pracovať s ňou, sa mi zdá trochu zjednodušené. Jeden-dva tréningy a vie všetko. Niekedy ani nepotrebuje trénovať a zachráni celú légiu vojakov. Naopak, keď sa to autorke hodí na zdramatizovanie deja, Vhalla akoby úplne zabudne, že nejakú mágiu ovláda a snaží sa bojovať len nožom, čo vyznie v celej tej dramatickej situácii dosť komicky.

Ani neviem, čím si ma séria získala, ale veľmi ľahko a rýchlo sa ponorím do deja, miestami sa prihlúplo usmievam a naopak miestami nechápavo krútim hlavou nad naivitou postáv. Jednoznačne ma však tieto knihy bavili a pri autorkinom nenáročnom, ľahko čitateľnom štýle som si príjemne oddýchla po náročnejších dňoch. Aj keď by som celú sériu odporučila predovšetkým mladším čitateľom a hlavne romantickým dušiam, ktoré sa chcú rozplývať nad zamilovanosťou hlavných postáv, autorka vie byť miestami celkom krutá a zaviedla si trend, že (zrejme) v každej časti série usmrtí nejakú výraznejšiu postavu, ktorú ste si obľúbili a len veľmi neradi sa s ňou lúčite. Už teraz sa celkom hrozím, čo nás čaká v treťom dieli, ale mám podozrenie, že to vôbec nebude dobré....Prosím, potvrďte mi, že CooBoo s touto sériou neprestane a už čoskoro si budem môcť prečítať pokračovanie.