Verity (Recenzia)

Originálny názov: Verity
Vydavateľstvo: Lindeni, 2020
Počet strán: 296
Žáner: contemporary, thriller
Moje hodnotenie knihy: 5*/5*

"Psychologický triler s veľkou dávkou romantiky, posadnutosti a manipulácie."
Slávna spisovateľka Verity Crawfordová nedokáže po ťažkej autonehode dopísať svoju najúspešnejšiu knižnú sériu. Vydavateľstvo požiada o jej dokončenie Lowen Ashleighovú, ktorá na pokraji svojej finančnej ruiny prijíma celoživotnú pracovnú ponuku. Vo Veritinej pracovni nečakane objaví Veritinu autobiografiu, ktorú nemal nikdy nikto čítať. Pred Lowen sa zrazu objavuje celkom nová, desivá bytosť, temnejšia než samotné postavy z Veritiných trilerov. Kto v skutočnosti je Verity Crawfordová?

***

Určite si mnohé z vás veľmi obľúbili spisovateľku Colleen Hoover vďaka jej romantickým knihám, ktoré sú plné lásky, vášne a v neposlednom rade aj erotiky. Erotické new adult nepatria nijako významne k mojim obľúbeným žánrom, ale raz za čas vedia celkom príjemne spestriť moju zvyčajnú čítaciu rutinu. Obzvlášť, ak je to niečo od Colleen Hoover, ktorej knihy mám naozaj veľmi rada.

Ak sa bojíte, ako sa autorke podarilo presadiť v oblasti psychothrillerov, váš strach určite nie je na mieste. Myslím si, že zvolila perfektný námet s výborným prevedením, takže nič lepšie sme si ani nemohli želať. Okrem jej klasických a typických prvkov, ako je jednoduchý ale strhujúci štýl, ktorý vás okamžite dokáže vtiahnuť do deja, sa jej podarilo do príbehu priniesť napätie, tajomstvá, manipulácie a až chorú posadnutosť. Všetko, čo ste na jej tvorbe milovali doteraz dostanete aj tu, ale pre mňa ako milovníka thrillerov je toto ešte lepšie ako všetky jej predchádzajúce tituly.

Verity je slávna spisovateľka, ktorá je po nehode úplne odkázaná na starostlivosť druhých. Nehovorí, nehýbe sa, zrejme niečo vníma, ale nikto nepredpokladá, že sa ešte zotaví. Jej manžel sa spolu s jej vydavateľom rozhodnú osloviť Lowen, aby dopísala jej mimoriadne úspešnú sériu detektívok. Lowen sa tak nasťahuje do ich domu, aby študovala Veritine materiály a čo najlepšie nadviazala na jej tvorbu. Pri svojej práci narazí na Veritin denník, ktorému samozrejme neodolá, a začne ho čítať. Čím viac z neho prečíta, tým zdesenejšia je. Na jednej strane chce z toho prekliateho domu odísť, no na strane druhej ju to veľmi ťahá k Veritinmu manželovi, ktorý voči Lowen tiež nezostáva chladným.

Príbeh je písaný zaujímavou formou, kedy sledujeme Lowen a jej prácu vo Veritinom dome a jej rozvíjajúci sa vzťah s Veritiným manželom. Jej kapitoly sú prerušované postupným odkrývaním Veritinej autobiografie, ktorú by ste si najradšej prečítali celú naraz, ale autorka ju dávkuje v malých množstvách. Zhnusenie z Verity vo vás stále narastá, ľutujete Lowen aj Veritinho manžela, ale nakoniec môže byť všetko inak ako sa na prvý pohľad zdá.

Verity je strhujúci príbeh, od ktorého je veľmi ťažké sa odtrhnúť. Vzbudí vo vás túžbu, ale aj zhnusenie. Ste napätá, ale zároveň neuveriteľne zvedavá, čo nájdete na ďalšej stránke. Autorka necháva veľký priestor vašej vlastnej fantázii a jej koniec vás úplne odzbrojí. Príbeh mala veľmi dobre premyslený, podľa mňa do seba pekne zapadal a našla by som v ňom naozaj len úplné maličkosti, ktoré by som si ja predstavovala inak, alebo, ktoré by som potrebovala nejako viac ozrejmiť. Ako píšem, sú to banality, ktoré Colleen Hoover ľahko prepáčim.

Knihu odporúčam všetkým, ktorí majú radi romantické príbehy plné vášne a erotiky, pričom v tejto knihe toto všetko nájdete, ale dostanete aj pridanú hodnotu vo forme napätia a tajomna. Tí, ktorí máte radi thrillery, si ju určite užijete tiež, akurát, že po nej budete mať chuť stráviť večer pri víne so svojou polovičkou, pretože zrejme vo vás kniha zanechá príjemný erotický náboj a iskrenie ;)