sobota 29. mája 2021

Stratené mesto (Recenzia)

Autor: Philip Reeve

Originálny názov: A Darkling Plain
Vydavateľstvo: CooBoo 2021
Séria: Blood Heir TrilogyMortal Engines Quartet 
Diel:  4 časť 2/4
Počet strán: 288
Žáner:  YA, fantasy, steampunk
Moje hodnotenie knihy: 3*/5*
Moje hodnotenie obálky: 4*/5*

Anotácia:

Úžasné finále steampunkovej fantasy série Smrteľné stroje!

Prímerie je len prchavou ilúziou. Tom Nathsworthy s dcérou Wren opustili vzdušné. Prišli na neuveriteľné tajomstvo, ktoré sa pred zrakom ľudstva ukrývalo celé roky. Londýn je nažive! V troskách kedysi veľkolepého mesta totiž tepe nenápadný, no úžasný život. Napriek tomu, že sa tu cítia relatívne v bezpečí, vojnový front ich dobieha. Mobilné mestá opäť vyrazili do boja. A Londýnčania sa domnievajú, že vlastnia kľúč k ukončeniu vojny, ktorá požiera celý svet. Stihnú ho však použiť?

***

Tak sme sa dočkali poslednej časti tejto skvelej série. Aj keď nie všetky diely boli kvalitou na tom rovnako dobre, niečím si ma séria získala a na každú ďalšiu časť som sa veľmi tešila. Philip Reeve má skvelú predstavivosť a fantáziu, vďaka ktorým vytvoril úžasný svet plný mobilných miest. Každá jedna časť mala svoju zápletku, ktorá sa v tej danej knihe vyriešila, ale spoločne všetky smerovali k vojne medzi antimobilistami a mobilnými mestami, ktorá sa naplno rozvinula práve v tejto poslednej časti. 

Tento diel je predovšetkým o vojne a politike a samotné postavy ustupujú do úzadia. Dej veľmi rýchlo skáče z miesta na miesta, postavy sú stále v pohybe, ale v podstate nikdy nie spolu a to tomuto dielu trochu uberá na zaujímavosti. Chýbali mi ich spoločné vtipné rozhovory a postupný vývoj ich vzájomných vzťahov, pretože som im až do konca priala spoločnú budúcnosť a šťastný happy-end. 

Séria je primárne určená mladším čitateľom, ale vzhľadom na spletitosť vojnových vzťahov pokojne poteší aj starších. Mimoriadne sympatické postavy, vtipné až ironické dialógy a aj trocha romantiky môže príjemne padnúť ako relax naozaj každému. Nič prehnane náročné, ale za to pekne vymyslený svet, zápletky a,  samozrejme, v neposlednom rade, postavy. Tieto knihy som si vždy s veľkým nadšením zobrala ako pohodové čítanie na chvíľky oddychu. 

Najväčším mínusom tejto štvrtej a teda poslednej časti je, že bola rozdelená na dve knihy. To, samozrejme, nie je vinou autora, ale rozhodlo sa tak naše vydavateľstvo. Medzi ich vydaním ubehlo takmer 8 mesiacov a ja som mala veľký problém opäť sa začítať. V bojoch, politike a medzi jednotlivými vojnovými stranami som sa zorientovala až za polovicou a až potom som si mohla knihu naozaj vychutnávať. Preto sa teším, keď si sériu prečítam niekedy v budúcnosti a budem si môcť tento diel vychutnať naraz tak, ako to autor aj pôvodne zamýšľal. 

Kniha je oproti prechádzajúcim dielom hrubšia a po celý čas si udržuje dynamické tempo, avšak niekedy sa mi zdalo, že situácie sú podobné, len sa odohrávajú na iných miestach. Tak, ako sme boli zvyknutí v predošlých dieloch, aj tu prišlo to najlepšie nakoniec, kde sa dej konečne zameral aj na samotné postavy. Žiaľ, keď sa už všetci postretali, bol veľmi rýchlo koniec. Emotívny, pekný a pre mňa v podstate prekvapivý. Povedala by som, že ide o dôstojné zakončenie série, ktorá mi aj napriek menším výhradám, bude chýbať :) 


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu
Evie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára