Uteč, dokud můžeš (Recenzia)

Originálny názov: You Can Run
Vydavateľstvo: Grada/Metafora 2023
Séria: Laurel Snow
Diel:  1/3
Žáner:  thriller/krimi
Moje hodnotenie knihy: 2*/5*

Zvláštní agentka FBI Laurel Snowová si předvánoční čas představovala docela jinak, ale když se v horách u jejího rodného města ve státě Washington najdou stopy řádění sériového vraha, rozhodne se vyrazit na místo činu a pustit se do pátrání.
Svérázná mladá žena s výjimečnou pamětí, která z domova coby zázračné dítě odešla už v jedenácti letech na univerzitu, se díky znalostem psychologie pokouší vžít do myšlení násilníka, jenž se skrývá mezi spořádanými občany horského městečka. Pátrání jí komplikuje nejen drsné zimní počasí, ale také stíny vlastní minulosti a nekontrolovatelná přitažlivost, kterou pociťuje k Hucku Riversovi, bývalému vojákovi a rangerovi, který se stal proti své vůli jejím parťákem ve vyšetřování.

***

Nová séria, nová autorka a jeden sériový vrah. Niečo, čo som nutne potrebovala vyskúšať. Už po prvých stránkach mi bolo jasné, že kniha klame nielen obalom, ale aj anotáciou. Podľa nej na mňa totiž kniha pôsobila ako mrazivý thriller odohrávajúci sa v drsnom horskom prostredí s nevšednou a geniálnou agentkou. Vykľula sa z nej ale romantika ako vyšitá do červenej knižnice. Aspoň prvých 200 strán knihy určite.

Bola som teda zaskočená a prekvapená, akým smerom sa kniha väčšinu času uberala. Nakoľko viac preferujem thriller ako romantiku (hlavne, keď ju tak úplne nečakám), v určitom zmysle som bola z knihy sklamaná. V konečnom dôsledku ale musím priznať, že hlavná krimi zápletka nebola vôbec zlá, ak by sa na nej trochu popracovalo a išlo viac do hĺbky pri vyšetrovaní, bol by to veľmi dobrý odrazový mostík pre ďalšie príbehy s touto hlavnou hrdinkou.

Prvá polovica knihy je hlavne o postavách a ich vzájomných vzťahoch. Hlavne teda o vznikajúcom vzťahu medzi Laurel a Huckom. Obaja sa navzájom priťahujú a viac ako snahe vyriešiť ten kopec mŕtvol, ktoré boli objavené, sa venujú vzájomnej príťažlivosti. A pritom som bola taká zvedavá na vyšetrovanie, pretože to mohol byť vážne dobrý krimi prípad.

Taktiež vzhľadom na to, že autorka výrazne venuje pozornosť len našim dvom hlavným postavám a otázke, ako rýchlo spolu strávia prvú noc, do úzadia išlo aj Laurelino výnimočné nadanie, jej genialita a mimoriadna schopnosť chytať sériových vrahov. Autorka miestami akoby zabúdala, že Laurel je drsná a sebestačná FBI agentka a nie krehká kvetinka, ktorá neustále potrebuje dohľad a záchranu. Jej mimoriadne schopnosti pri vyšetrovaní v podstate nijako nepomáhali a vo výsledku prípad síce vyriešila ona, ale aj to len vďaka akémusi náhodnému osvieteniu vo vypätej situácii.

Druhá polovica knihy bola výrazne lepšia než tá prvá, napriek tomu som nedostala to, čo som od knihy očakávala. Odporúčam ju ale čitateľkám, ktoré majú rady romantické príbehy, iskrenie medzi hlavnými hrdinami a chcú svoj obľúbený žáner ozvláštniť o niečo nové, ako napríklad o krimi zápletku.