sobota 4. mája 2024

Zabij, nebo zemři (Recenzia)

Autor: Isabella Maldonado

Originálny názov: A Killer´s Game

Vydavateľstvo: Grada/Metafora 2024

Séria: Daniela Vega
Diel: 1/2
Počet strán: 416
Žáner:  thriller/krimi
Moje hodnotenie knihy: 3*/5*
Moje hodnotenie obálky: 2*/5*

Anotácia:

V centru New Yorku hrozí útočník bombou a o chvíli později je na ulici za bílého dne zavražděn šéf týmu jistého senátora. Agentka FBI a bývalá příslušnice elitních jednotek americké armády Daniela Vega muže pronásleduje a dopadne, to je však jen začátek. Vyšetřování zavede FBI a newyorskou policii k záhadné skupině nájemných zabijáků a Daniela dostává svůj první úkol na nové pozici: infiltrovat skupinu a zjistit, kdo si vraha najal a proč. Neplánovaně se však ocitá na neznámém místě jako účastnice únikové hry, v níž se bojuje o holý život a přežít může jen jeden. Dějiště hry je záhadou, stejně jako totožnost osoby, která ji řídí. FBI po Dani horečně pátrá, zatímco svět sleduje počínání jejího avatara na darkwebu, aniž tuší, že tahle virtuální hra je přímo děsivě skutečná.
Nejnovější thriller Isabelly Maldonado uvádí novou sérii, jejíž hrdinkou je právě Daniela Vega, agentka FBI s elitním armádním výcvikem, zkušenostmi z nejnáročnějších tajných vojenských misí a dramatickým životním příběhem.
***

Isabellu Maldonado som si obľúbila už vďaka jej predchádzajúcej sérií s veľmi sympatickou agentkou Ninou Guerrerovou. Autorka aj pri novej sérií zostáva verná prostrediu FBI, v ktorom aj sama dlho pôsobila, ale tentokrát je zameraná skôr na terorizmus, politiku, rangerov, špiónov, špeciálne jednotky a v neposlednom rade "virtuálnu realitu", ktorá je nakoniec, bohužiaľ, až príliš reálna. 

Téma únikovej hry, v ktorej ide naozaj o život ma okamžite zaujala. Ako by som do rúk dostala FBI Hunger games 😀. Z čoho som bola ale trochu sklamaná bolo to, že kým sme sa k tejto hre v knihe dopracovali, ubehlo 150 strán, v ktorých sme sa síce dostali do deja, ale bolo to celkom zbytočne zdĺhavé a veľmi podrobné ohľadom federálnych postupov, pravidiel a povolení, čo bolo síce na jednej strane aj zaujímavé, ale zároveň aj celkom zbytočné.  Je ale vidieť, že autorka si týmto všetkým prešla, vie o čom píše a dokáže do tohto prostredia vymyslieť zaujímavý prípad, ktorý pôsobí absolútne hodnoverne. 

Keď sme sa už spolu s hlavnou hrdinkou ocitli priamo v hre, začalo to byť konečne zaujímavé. Páčilo sa mi striedanie pohľadov, kedy sme sledovali agentku Danielu Vegovú riešiacu únikové úlohy, agentov FBI sledujúcich túto hru a pátrajúcich po mieste jej uskutočnenia a nakoniec nahliadneme aj do myšlienok iniciátora samotnej hry a jeho pohnútok. 

Z diela je cítiť typické americké prostredie. Nesmie chýbať dokonalá agentka, ktorá všetko vie, zvládne a prežije, ani všetky možné pocty a vyznamenania, lipnutie na protokole, oddanosť vlasti a inštitúciám FBI. Ak si mám vybrať, mám radšej klasické pátranie po vrahoch, ako tieto politické a teroristické zápletky, ale tu ma lákala práve tá "virtuálna hra", ktorá bola aj z celej knihy najlepšie spracovaná. Nebolo to dokonalé, nebolo to ani zlé. Som ale zvedavá, akým smerom sa bude kariéra Daniely Vegovej uberať ďalej. 

                            Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Grada.

Knihu si môžete kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára