Kliatba pravej lásky (Recenzia)

Séria: Once Upon a Broken Heart
Diel: 3/3
Počet strán: 312
Žáner: YA fantasy
Moje hodnotenie knihy: 4/5

Začína sa krvavý boj o šťastný koniec

Evangeline Foxová opustila svoju rodnú zem a vybrala sa na Nádherný Sever v nádeji, že nájde svoj šťastný koniec. Vydala sa za krásneho princa a teraz žije na honosnom zámku. No neuvedomuje si, akú veľkú cenu za túto rozprávku zaplatila. Nevie, o čo prišla, a jej manžel je odhodlaný urobiť všetko pre to, aby si na to nikdy nespomenula... Ale najprv musí zabiť Jacksa, Princa sŕdc.
Jedno je isté. Kým Evangeline v dlhoočakávanom rozuzlení trilógie konečne nájde šťastný koniec, preleje sa ešte veľa krvi, ukradne sa mnoho sŕdc a pravá láska prejde veľkou skúškou.

***

Po dosť frustrujúcom konci druhého dielu tejto série som sa nemohla dočkať záveru celej trilógie. Autorka opäť priamo nadväzuje na posledné udalosti, ktorými zakončila predchádzajúci diel, takže ak ste sa k tejto sérii ešte nedostali, odporúčam vám preskočiť recenziu a radšej sa vrhnúť do čítania.

Evangeline sa prebrala so stratou pamäte v úplne novom svete, s titulom princeznej a milujúcim a starostlivým manželom vedľa seba. Celý život túžila žiť v nejakej rozprávke, ale keď sa v jednej ocitla, zistila, že by vymenila všetko za to, keby sa jej spomienky vrátia. Nepamätá si vôbec nič, len občas má pocit, že jej niečo chýba a nepríjemné pocity a podozrenia má aj z Apolla, ktorý jej odmieta čokoľvek vysvetliť. Jediné, čo jej bol ochotný prezradiť je, že spomienky jej ukradol Jacks, aby jej zničil život a urobí všetko preto, aby ho dostal a zabil.

Táto séria sa zaradila k mojim obľúbeným prakticky hneď od začiatku. Balada o láske až za hrob bola jedným z najlepších pokračovaní vôbec. U Stephanie Garber absolútne nehrozí, že by pokračovanie trpelo syndrómom nudného a vypchávkového druhého dielu a som nadšená, že ani tretí diel ma nesklamal.

Opäť je na začiatku knihy veľmi nenápadné a prirodzené zhrnutie udalostí, nie kompletných, ale ako-tak vás autorka vráti do príbehu a do miesta, kde ste v ňom skončili, čo je príjemné, vzhľadom na to, že knihy nevychádzajú okamžite za sebou. Napriek tomu vám odporúčam prečítať si teraz už kompletnú trilógiu naraz a vcelku, bude to o to intenzívnejší zážitok a nebudete musieť byť v strese z toho, ako to dopadne, ako som bola ja. 😃

Pokiaľ máte radi rozprávkové až snové príbehy, príjemný spôsob rozprávania, mágiu, ilúzie, klamstvá, hrdinov, ktorí naozaj balancujú na hrane morálky, príbehy, kde neviete, komu môžete veriť a príbehy, ktoré vám zlomia srdce - táto séria je presne pre vás. Mňa okúzlila už od prvého dielu a ten záverečný má len utvrdil, že bude patriť k stáliciam na mojej fantasy poličke a určite sa k nej budem rada vracať.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Ikar/Yoli.