pondelok 26. augusta 2013

Top týždňa (16)


Pondelkové meme od Luu.
Dnešná téma: Najemotívnejšie príbehy

***

1) Na vine sú hviezdy
Táto kniha je jasnou voľbou v tejto kategórií. Približne na strane 170 mi spadla na stránky prvá slza a ku koncu to už boli potoky. Pre mňa jednoznačne jedna z najemotívnejších kníh, ktorá ma chytila za srdce.

2) Kam zmizla Aljaška
Rovnako ako prvá kniha, aj táto je od J. Greena, ktorý píše veľmi emotívne príbehy, čoho dôkazom je aj Aljaška. Zo začiatku ma veľmi nebavila, ale potom ma to dostalo. Takisto som ju odplakala.

3) Hostiteľ
Neviem, či len ja som taká precitlivená, ale mňa Hostiteľ dojal. A preplakala som ho. Nebudem spoilerovať (ak je ešte niekto taký, kto to nečítal), ale mám na mysli tú poslednú časť pred prázdnymi stranami. Tento úsek ma dostal aj vo filme.

4) Luxus 
V tomto prípade to nie je jedna kniha, ale celá séria. V každej časti boli momenty, ktoré ma dojali, naštvali alebo potešili, za pár vecí som mala chuť autorku prefackať, pretože niekedy bola k postavám naozaj krutá. V každom prípade vo mne zanechali knihy obrovský dojem a ešte dlho si budem celú sériu pamätať.

5) Chvíle před koncem
Táto kniha bola pre mňa obrovským prekvapením, pretože asi do polky som bola rozhodnutá, že ju ohodnotím najviac tromi hviezdičkami. Ale, ako sa mi stalo už mnohokrát, aj tu som svoje rozhodnutie okamžite zmenila, keď som knihu dočítala. Ten koniec, to bolo niečo a aj keď som jej dala nakoniec „len“ štyri hviezdičky, teraz, s odstupom času, by som jej dala určite päť.

6) Charlieho malé tajomstvá
Kniha má podobný štýl ako Greenovky a v niečom mi dosť pripomínala Aljašku. Nebola som z nej úplne celá preč, ale opäť raz ma dostal koniec a celkové rozuzlenie príbehu. A film je tiež super spravený, čo som bola veľmi milo prekvapená.

7) Harry Potter
Čo by to bol za Top týždňa, keby sa tu neobjavil Harry. Pre mňa to už asi navždy ostane najlepšou, najpremyslenejšou a najemotívnejšou sériou, akú som kedy prečítala. Stačí začať menovať – Sirius, Dumbledore, Fred, Lupin, Tonksová, Moody a samozrejme Snape.

8) Pýcha a predsudok
Klasika, ktorá tu nemôže chýbať. To by musel byť človek bez srdca, aby ho nedostala najznámejšia Austenka.

9) Neumieraj, moja láska
Asi prvá kniha, ktorá ma rozplakala minimálne na 10 minút. Čítala som ju už naozaj dávno, ale doteraz si pamätám ten úsek, ktorý ma tak strašne dojal.

10) Usmievať sa zakázané
Ďalšia kniha, ktorú som čítala už veľmi, veľmi dávno, ale viem, že ma naozaj dostala a patrí medzi moje naj knihy z detstva.
Ellie

3 komentáre:

  1. Já jsem u Hostitele taky brečela :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Viem, ktoré pasáže v Hostiteľovi myslíš :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pri Hostiteľovi som revala aj v knihe, aj vo filme :D Čítala som aj Charlieho malé tajomstvá, ale neviem prečo, konečná pointa mi v knihe akosi nedošla :D:D Bu´d som pri čítaní spala, alebo som fakt taká blbá. No Pri filme som už revala (a nebolo to iba kvôli Loganovi Lermanovi, vážne nie :D :D :D )

    OdpovedaťOdstrániť