štvrtok 30. októbra 2014

Pobozkaná mesiacom (Recenzia)

Autor: Amy Plum
Originálny názov: Until I Die
Vydavateľstvo: CooBoo 2014
Séria: Revenants 
Diel: 2/3
Počet strán: 328
Žáner:  YA, paranormal
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Život Kate Mercierovej sa po smrti jej rodičov zmenil od základu. Spolu so sestrou sa presťahovali do Paríža, kde bývajú u starých rodičov. Kate si tu našla priateľa, ktorý ale nie je obyčajným smrteľníkom: Vincent je revenant.
Vďaka Vincentovi spoznáva Kate očarujúci svet, v ktorom si nájde verných priateľov. Toto nové prostredie je však tiež plné nebezpečenstva: osudom revenantov je totiž zachraňovať ľudí a bojovať proti zlým bytostiam. Vincent sa snaží vymyslieť spôsob, ako stráviť s Kate šťastný a dlhý život – a Kate sa takisto púšťa do pátrania na vlastnú päsť. Podarí sa jej rozlúštiť záhadu prastarého textu a nájsť riešenie?


***

Pobozkaná mesiacom je druhá časť zo série o revenantoch, nadprirodzených bytostiach, ktorí sú niečím medzi upírmi a superhrdinami. Prvá časť Očarená nocou sa mi veľmi páčila. Bola som až prekvapená, ako veľmi ma bavila, a preto som sa už dlho tešila na druhú časť.

V podstate sa kniha začína tam, kde jednotka skončila a plynulo nadväzuje na dej z predchádzajúcej knihy. Kate a Vincent sú stále spolu a Kate stále viac a viac preniká do revenantského sveta, aby bola bližšie k Vincentovi. Stále im však hrozí nebezpečenstvo v podobe ich jediných nepriateľov - numov.

V druhej časti sa objavujú nové postavy, ktoré na konci knihy zohrali - a pravdepodobne ešte aj zohrajú - veľmi dôležitú úlohu. Bohužiaľ, dve z mojich obľúbených postáv sa už vyskytujú menej, kvôli veciam, ktoré sme sa dozvedeli už v prvej časti. Ostatné postavy, ako ďalší revenanti, Kateina sestra a starí rodičia sú však stále tam a väčšina z nich mi je stále rovnako sympatická.

Aj druhá časť série sa mi páčila, ale nemôžem sa ubrániť pocitu, že  ju postihol syndróm druhých dielov, ktoré sú vo všeobecnosti považované za najslabšie zo série. Mala som pocit, že do polky knihy sa v podstate ani nič nedeje, ale potom sa príbeh už zasa rozbehol a koniec ma prekvapil, do takej miery, že by som hneď teraz chcela ďalší, záverečný diel.

Celkovo však knihu hodnotím kladne, pretože túto sériu a autorkin ľahký štýl som si skrátka obľúbila a keďže sa dej príbehu odohráva v mojom druhom najobľúbenejšom meste na svete, nedá sa inak, len sa ponoriť do čarovnej parížskej atmosféry.

Knihy z tejto série sú skôr oddychové, ale na spríjemnenie už teraz veľmi dlhých večerov sú to pravé orechové. Ako som už spomínala, už sa veľmi teším na záver trilógie, ktorého sa dočkáme čoskoro, aspoň dúfam. Vy máte však zatiaľ dosť času, aby ste si prečítali prvé dva diely a tešili sa spolu so mnou na ten tretí.

Moje hodnotenie:

 Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu

Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára