nedeľa 23. apríla 2017

Minirecenzie #2

Třinácty příběh (Diane Setterfield)

Třináctý příběhNa Třinácty příběh som sa veľmi tešila. Anotácia sľubovala trochu zvláštny, jemne gotický román a presne to som aj dostala. Hlavnou postavou je známa spisovateľka Vida Winterová, ktorá je preslávená tým, že nikto o jej živote nič nevie, pretože si o sebe vždy vymýšľala niečo nové. Avšak aj ona ku koncu života potrebuje akési vlastné rozhrešenie, rozhodne sa konečne svetu povedať celú pravdu a najmä si mladú Margaret, ktorej rozpovie neuveriteľný príbeh, ktorý je temný a strhujúci. Zároveň postava Margaret tvorí druhú dejovú linku a dozvedáme sa niečo aj o jej živote a o jej tajomstvách.
Táto kniha si ma získala. Od začiatku ma vtiahla a počas čítania som bola v neustálom napätí. Štýl, akým je kniha písaná, pravdepodobne nebude pre každého, keďže je trošku zložitejší a kniha sa čítala trochu pomalšie. Ale dej bol natoľko zaujímavý, že mi to absolútne nevadilo a určite siahnem aj po ďalšej knihe od autorky, ktorá ma už čaká doma na poličke. Nakoniec som knihu ohodnotila zaslúženými 4 hviezdičkami a som si istá, že sa k nej niekedy ešte vrátim. Jednoznačne odporúčam a to hlavne čitateľom, ktorý zbožňujú Janu Eyrovú a podobné knihy odohrávajúce sa na starých, strašidelných panstvách.

Všechno, úplně všechno (Nicola Yoon)

Všechno, úplně všechnoTúto knihu som si neplánovala prečítať, dokonca ju ani nevlastním, ale rozruch okolo druhej knihy od autorky (The Sun is Also a Star) ma nalákal na jej prvý román. Hlavná hrdinka Madeline je alergická v podstate na celý svet. Nemôže vychádzať von, jediné osoby, s ktorými sa stýka sú matka a opatrovateľka, študuje cez internet a celý jej svet sa scvrkol len na ich dom. Až dovtedy, kým sa nezamiluje do svojho nového suseda. Príbeh je naozaj veľmi šablónkovitý a za celú knihu (ktorá je tak krátka, že vám nezaberie viac ako jedno poobedie) sa tam toho zas tak veľa nestane. Ale!!! Príbeh je napísaný tak pútavo, že sa od knihy neodtrhnete a budete otáčať stránky jednu za druhou. Všechno, úplne všechno mi dokonale sadlo do nálady a určite si ju dokúpim do svojej zbierky spolu s ďalšími knihami od autorky. A uvažujem, že si obe knihy kúpim v angličtine, pretože majú nádherné obálky a myslím, že sa budú čítať rovnako jednoducho, ako v češtine. 4 hviezdičky.

Príšerne nahlas a neuveriteľne blízko (Jonathan Safran Foer)

Príšerne nahlas a neuveriteľne blízkoPríšerne nahlas a neuveriteľne blízko som si kúpila minulý rok na MDD. So sestrou sme spravili dohodu, že každý rok na MDD pôjdeme do kníhkupectva a spontánne si vyberieme jednu knihu, ktorú sme nemali v pláne si v blízkej dobe kupovať. Skrátka nie takú, ktorú potrebujeme, lebo nám chýba do série (aj keď túto podmienku ona minulý rok nedodržala!!!), ale takú, ktorá nám zrovna vtedy padne do oka. A druhou podmienkou bolo, že ju musíme prečítať do najbližšieho MDD, inak si nemôžeme kúpiť novú knihu. O chvíľu bude 1. jún a, samozrejme, chcem mať ďalší dôvod kúpiť si novú knihu, takže som si konečne vybrala z knižnice túto. A som nadšená! Toto bola neuveriteľne skvelá kniha, ktorá má príšerne málo pozornosti.
Oskarov otec zomrel pri páde dvojičiek a Oskar, malý, premúdrelý chlapec, sa s tým rozhodne vyrovnať po svojom. Otec mu vždy vymýšľal rôzne hry, pri ktorých musel pátrať po "pokladoch", a tak keď Oskar objaví v otcovej váze kľúč, rozhodne sa, že je to posledná hra, ktorú spolu budú hrať. Popri Oskarovom pátraní nám autor predstavuje veľmi netradičnou formou aj príbeh jeho starých rodičov, z ktorého som bola najskôr mierne zmätená, ale v konečnom dôsledku to výborne dotvorilo celý príbeh.
Jednoznačne túto knihu odporúčam a odo mňa dostala 5 hviezdičiek. Určite sa v blízkej dobe pozriem aj na film s Tomom Hanksom a naozaj dúfam, že je dobre spracovaný a nezničí mi nadšenie z knihy.