Nemilosrdný magnát (Recenzia)

Originálny názov: Marrying Winterborne
Vydavateľstvo: Ikar 2017
Séria:  The Ravenels
Diel: 2/4
Počet strán: 336
Žáner:  historical romance

Rhys Winterborne je waleský magnát. Vlastní moderné nákupné impérium v Londýne, ktoré vybudoval len vďaka vlastnej húževnatosti a cieľavedomosti. Vo svojom svete dosiahne všetko, čo si zaumieni. V ceste za najvyššími métami mu bráni už iba jeho neurodzený pôvod. Keď sa zoznámi s mladou aristokratkou lady Helen Ravenelovou, je posadnutý myšlienkou vlastniť ju za každú cenu. Plachá Helen nepozná pozlátený, ale cynický svet londýnskej spoločnosti a vystaví Rhysovu pevnú vôľu skúške. Rhys si sobáš s ňou neúctivo poistí a jeho plánovaný úskok ich k sebe pripúta vzájomnou vášňou. Helen mu však musí odhaliť svoje najstrašnejšie tajomstvo a riskuje tým úplne všetko.

***

Čítanie kníh Lisy Kleypas je pre mňa vždy veľkým potešením. Akonáhle má vyjsť kniha od tejto autorky, nikdy mi jedna nestačí a vždy netrpezlivo zisťujem, kedy vyjde ďalšia. Našťastie, Nemilosrdný magnát je ešte len druhý diel zo štvordielnej série, takže verím, že na ďalšie dva diely sa môžem tešiť v blízkej dobe. Aj keď musím priznať, že táto kniha, ma zo začiatku pekne vystrašila. Už som si naozaj myslela, že po prvýkrát sa stane, že kniha od Lisy Kleypas si odo mňa nevyslúži ani len priemerné hodnotenie.
Predchádzajúci diel končil tým, ako sa síce Helen s Rhysom zasnúbili, ale po tom, čo sa ju pokúsil pobozkať, Helen sa zľakla, spanikárila a zasnúbenie zrušila. Uznávam, trochu predramatizované, ale očakávala som, že autorka z toho dokáže pekne vyťažiť v ďalšej  časti. Už tu mala pripravenú celkom obstojnú zápletku, na ktorú druhý diel naozaj plynulo nadviazal. Tento problém sa v podstate hneď na začiatku druhého dielu aj vyriešil, ale počas tých prvých, asi 100 strán, som sa naozaj zamýšľala nad tým, či je možné, aby toto napísala Lisa Kleypas. Helen vôbec nebola ako Helen v predošlej časti. Na prvých 100 stránkach autorka úplne zmenila charaktery, nepáčila sa mi ani ona, ani Rhys. Akoby to boli celkom iní ľudia, oproti tým, o ktorých sme čítali v prvom diele.

Zásnuby sa síce obnovili, ale Helen sa musela Rhysovi podvoliť, aby mal „poistku“, že jej rodina nebude proti sobášu a dá im svoje požehnanie. Nápad fajn, ale prevedenie katastrofa. Dialógy, ktoré pri tej prvej noci prebiehali mi nepripadali prirodzené dokonca ani na dobu, v ktorej sa dej odohráva. A Rhysove oslovenie Helen ako „škovránok“ mi vadilo počas celej knihy. Rozumiem, že v tej dobe sa o intímnych záležitostiach nehovorilo, ženy o nich nemali veľa vedomostí, ani také skúsenosti ako muži, ale prečo to autorka pohnala až do krajností?

No ale dosť bolo kritiky. Po tomto utrpení prišla vlna zábavy a skvelých zápletiek. Helen a Rhys boli už opäť vo svojej koži a aj vedľajšie postavy zabezpečovali dostatok rozptýlenia a vtipu. Obzvlášť som si obľúbila lady Berwickovú, ktorá síce vystupovala len na pár stránkach, ale o to výraznejšie. Jej praktický prístup k životu mladej dámy na konci 19-teho storočia bol veľmi pokrokový a rázny. Taktiež  tu opäť vystupujú Helenine sestry Pandora a Cassandra, ktoré sú mi veľmi sympatické, ale Pandora o niečo viac - rebelky z tejto doby zbožňujem. :) Máme tu aj novú postavu - doktorku Gibbsonovú. Povolanie lekárky je pre tú dobu pre ženské pohlavie nevídané, ale ona je dostatočne tvrdohlavá a cieľavedomá na to, aby to dokázala.

Prekážky, ktoré bránili Helen a Rhysovi aby sa zosobášili boli nečakané a pomerne originálne. Sama seba som sa pýtala, o čom kniha môže byť, keď už v podstate na začiatku spoločne vyriešili otázku sobáša. Takúto dobrú zápletku som nečakala a naozaj som bola zvedavá, ako sa to všetko s nimi skončí. Aj keď, pri týchto knihách, je úplne jasné, že spolu zostanú, ale určité "drobnosti" okolo ich vzťahu som nedokázala odhadnúť.

Opäť som sa pri čítaní výborne zabavila a odreagovala. Nadšenci historických romancí by túto knihu určite nemali obísť, ale odporúčam túto sériu čítať tak, ako jednotlivé diely vychádzajú. A aj keď ma začiatok trochu odradil a znepokojil, nakoniec to bolo skvelé čítanie a kniha si rozhodne zaslúži moju pochvalu. Lisa ani tentokrát nesklamala a verím, že aj Vás si získa tak ako mňa.