sobota 6. januára 2018

Mesačná chvastačka december + Vianoce

Verím, že ste prežili krásne Vianoce a do nového roka ste vykročili plní nových síl a s množstvom nových kníh. :) Ja som mala dlhšiu odmlku, pretože som bola zahrabaná množstvom práce, úloh a povinností. Ale ako prišiel nový rok, mojím predsavzatím bolo - venovať sa viac blogu a predovšetkým samotným knihám. A čo je na rozbeh lepšie a inšpiratívnejšie ako mesačná chvastačka? Posledné 2-3 mesiace som nakupovala naozaj veľa kníh, ale môžu za to predovšetkým neodolateľné ceny a, samozrejme, aj vianočné nákupy....Vždy, keď som nakupovala darčeky pre iných, prihodila som niečo aj pre seba :D

Pod stromčekom sme mali celá rodina naozaj veľké množstvo kníh. Pre nás je to ten najlepší darček, z ktorého máme vždy radosť. Vždy to bolo tak, že som knihy nedostávala, pretože nikto nevedel, ktoré mám a ktoré nie. Tento rok bol výnimočný, pretože skoro od každého som dostala minimálne jednu knihu. 



S priateľom sme podľahli fenoménu CESTOVANIE, takže dúfam, že týchto sprievodcov skutočne využijeme. Momentálne sa sústreďujeme hlavne na exotiku, a to konkrétne na ázijské krajiny. (Mimochodom, Levné knihy ich mali za neuveriteľne výhodné ceny, takže sme ich tam nemohli nechať :D )



Verím, že ilustrovaného Harryho si našlo pod stromčekom aj mnoho z vás. Ja ho každoročne dostávam od priateľa na meniny. Ak to týmto tempom pôjde aj naďalej, určite má ešte minimálne na 4 roky zabezpečený darček bez nejakého veľkého premýšľania. 


Od tatu som dostala voľnosť pri výbere (pretože sám by pre mňa nedokázal vybrať ani jednu vhodnú knihu), takže sa môžem tešiť zo Šest vran, ktoré majú naozaj krásnu väzbu!!! Gemina je taktiež dokonalá ukážka toho, ako dobre môže v súčasnosti kniha vyzerať. Dívka z Bernau je do zbierky k ostatným knihám od Charlotte Lyne a Elegantná pretvárka je druhý diel k Šľachtickej rošáde, ktorá sa mi veľmi páčila. A žánre treba prestriedavať, aby som sa ani jedného rýchlo neprejedla. A tieto nenáročné historické romantické jednohubky sú na to ako stvorené. Síla je tretí a zároveň posledný diel (aspoň dúfam) do série Havraní kruhy. Dívka, která psala na hedvábí bola jasná voľba hneď, ako som videla, že vychádza. Ako som spomínala, úplne som prepadla čaru ázijských štátov a ich kultúre a taktiež ma bavia knihy z tohoto prostredia. Polibek v New Yorku sme dostali obe - aj ja, aj sestra - a dali sme si ju hneď ako spoločné vianočné čítanie. Zaklínača - 5.diel - som dostala od sestrinho priateľa, ktorý je tiež jeho veľkým nadšencom. Od sestry Válku ruží, po ktorej som pokukovala už veľmi dlho, ale nikdy nebol dostatočný priestor na jej kúpu. Takéto knihy, o ktorých sa možno veľmi nehovorí, ale zaujmú ma hneď na prvé videnie, sú historické alebo sa zaoberajú nejakou vážnejšou témou, skrátka radšej dostávam ako si ich kupujem. Ďalej mi darovala Diabolika, ktorého práve čítam a musím povedať, že ma naozaj baví a Má lady Jane mi urobila neskutočnú radosť a chystám sa na ňu čo najskôr. Zlodeji snov bol darček od kamarátky. Rada by som sa do tejto série pustila, ale rýchlosť, akou sú vydávané na slovensku jednotlivé diely, je až alarmujúco pomalá a viem, že čakanie by bolo neznesiteľné. 

To by bolo z vianočných darčekov všetko. Ostatné knihy som kupovala priebežne počas celého decembra vždy, keď som narazila na neodolateľné ceny.



V podstate sa moje nákupy niesli v duchu dopĺňania sérií a kníh autor, ktorých mám rozkupovaných, ale nie úplných. Sestra mi niekde v akcií kúpila Francine Riversovú a jej knihu Ozvena v tme a Ztracený slib od Kate Morton. Na megaknihách som si kúpila druhú knihu od Maríe Dueňas - Mise zapomnění. Doplnila som si taktiež "Dominovské" autorky Ludy Diamond - Bude to dobrý rok a Adele Parks - Jestli odejdeš. Táto kniha má prekrásnu obálku, ale celkovo tieto kreslené na ženských románoch sa mi veľmi páčia. Pamätám sa, že som čítala už dávnejšie aj niečo od Amandy Quick. Myslím, že to boli historické knihy, tak som skúsila od nej aj niečo zo súčasnosti - Stíny minulosti a Proměny srdce. Od Richelle Mead mi už chýbalo len Neslyšno, ale keďže naň boli nie vždy dobré ohlasy, s kúpou som sa neponáhľala. Dobre som urobila, lebo teraz som ju ukoristila za naozaj skvelú cenu. Do Odeonovskej zbierky mi pribudli Boxer, brouk a Tělo od Paola Giordana. 


Ďalej som si kúpila historickú knihu Královnin gambit, pretože doba Henricha VIII. ma vždy veľmi zaujímala. Doplnila som aj Hrozbu patriotu od Stevea Berryho. Keďže knihy od Dana Browna mám už všetky prečítané, hľadala som niečo podobné a natrafila som na práve na Berryho. Snáď budú zaujímavé, dobrodružné a hl. hrdina Cotton Malone bude aspoň z polovice tak sympatický ako Robert Langdon.  Iluze a Hodinář dopĺňajú zbierku Deavera a je tu pár kníh od Lisy Jackson. Chladná krev, Horká krev a Strach zemřít boli asi za 1 €, takže to bola jasná voľba. Hrobař a Novicka už boli asi o 2 € drahšie, ale stále za super cenu. 


Potrebovala som niečo objednať z Čiech. U nás sa to, samozrejme, kúpiť nedalo. A keďže merať cestu do Čiech na poštu len kvôli jednej veci sa neoplatí, nakukla som na Knihcentrum.cz do ich bazáru. Ja tam veľmi rada nakupujem, pretože knihy mi väčšinou prídu vo veľmi dobrom stave a ak aj majú nejaké poškodeni, zväčša ani nie je vidieť. A ich dodanie je naozaj 100 %-né. Knihy expedujú obratom a naviac za vernostné body môžem využiť aj kupón na zľavu. Za zatvorenými dverami je aktuálne veľký bestseller, takže sa čítania neviem dočkať. Polnočná dáma bola asi za 4 €, takže opäť jasná voľba. Nenávist až za hrob je doplnenie série. Od Fowlesa som sa už dlhšiu dobu chystala nieco prečítať. Dúfam, že Mág je dobrá voľba a autorov zvláštny štýl mi bude vyhovovať a zaujme ma. Len neviem kedy sa do nej pustím, keďže má kniha viac ako 800 plných strán textu. Koho miluješ a Srdeční záležitosti majú krásne obálky a verím, že aj príbehy sa budú dobre čítať a Domino bude tieto ženské romány vydávať aj naďalej. 





Posledný nákup bol z Levných knih. Thrillery od Chrisa Cartera ma zaujali už dávnejšie a teraz, keď sa do LK dostali v paperbackoch po 2,50 €, pokúšam sa zohnať celú sériu. Neviem však, čo je s druhým dielom, pretože ten som v paperbacku nevidela a hardbacku je už, myslím, dlho vypredaný. James Rollins je môj obľúbený autor, hneď po Danovi Brownovi a tiež sa snažím zohnať celú sériu Sigma Force. A hory odpověděly som chcela už dávno a keď som ich uvidela s takouto krásnou obálkou, nedalo sa odolať. Pri knihách Co mě naučil tučňák a Chlapec na drevěné bedně neviem vôbec do čoho idem, len som na ne niekde počula celkom dobré ohlasy. V čase ubývajícího světla ma zaujala hlavne témou a za asi 1 € som ju riskla. Obálka je síce otrasná (naživo ešte horšia ako na obrázku), ale obsah to hádam vynahradí. A posledný úlovok je Dívka, která se třpytila - opäť som videla na knihu rozporuplné reakcie, ale ja som zástanca, že najlepšie je sa presvedčiť na vlastnej koži. Takže jej dávam šancu. 

Verím, že aj na vás čakala pod stromčekom krásna nádielka kníh a tieto dni trávite v ich spoločnosti. Mňa už čaká Diabolik a potom dlhé predlhé rozhodovanie, čo pôjdem čítať ďalej.  Užívajte si víkend!



2 komentáre:

  1. Takmer som spadla zo stoličky, keď som videla tu mega-megovú nádielku! O.o :D Ach, to si mala dokonalé Vianoce, žasnem! Vďaka tebe mám aj nové tipy na knihy, o ktorých som ani nevedela, ale zaujali ma (napr. Dívka, která psala na hedvábí). Veľmi sa teším, že sa k tebe dostalo pokračovanie dokonalej série V znamení leva - Ozvena v tme ^.^ Už si čítala Hlas vo vetre? To je dokonalá kniha, neskutočný príbeh a hrdinka, na ktorú nikdy, nikdy, neprestanem myslieť, ale celkovo na tento prvý diel...naj-NAJ kniha, akú som kedy čítala♥♥♥
    Prajem ti teda príjemné čítanie - máš z čoho vyberať :D Maj sa krásne ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rada, že som ťa inšpirovala a že ťa niektoré knižky zaujali. Aj keď som ich ešte nečítala, verím, že väčšina z nich bude skvelá. Hlas vo vetre som nečítala, ešte ho nemám ani kúpený, ale presvedčila si ma, že to mám čo najskôr napraviť :) Ešte som od Francine Riversovej nič nečítala, ale počúvam na ňu len chválu, tak som zvedavá, ako píše. Ďakujem ti...aj tebe príjemné čítanie, nech sa už pustíš do čohokoľvek :)

      Odstrániť