Naše milované nevesty (Recenzia)

Autor: Aurélie Valognes
Originálny názov: En Voiture, Simone !
Vydavateľstvo: Lindeni 2020
Počet strán: 240
Žáner:  contemporary, román
Moje hodnotenie obálky: 2*/5*

Zatiaľ čo sa Martina a Jacques Le Guennecovci pripravujú na Štedrý večer, Martina svojmu manželovi pripomína, aby sa pred rodinou krotil. Ich najmladší syn Nicolas im má predstaviť svoju novú priateľku Jeanne a ona nechce, aby ju odplašil.

Jacques sa však vždy správal ako pravý patriarcha, a tak si nemôže pomôcť, aby všetkých nedirigoval – najmä svoje nevesty. Strach zo straty najbližších doženie Martinu k tomu, aby svoj doterajší vzťah s manželom prehodnotila. A hoci sa rozhodla konať a všetko Jacquovi rázne vysvetlila, starého psa novým kúskom tak ľahko nenaučíš…

***

Pre všetkých milovníkov francúzskeho humoru a predovšetkým pre všetkých nadšencov komédie "Čo sme komu urobili?" prináša vydavateľstvo Lindeni novinku od obľúbenej francúzskej spisovateľky Aurélie Valognes. Keďže práve francúzske komédie (najmä tie filmové) patria k mojim najobľúbenejším, chcela som vyskúšať ich humor aj v knižnej podobe.

Naše milované nevesty nám prináša príbeh manželov, ktorých život skĺzol do určitého stereotypu, ktorý ozvláštňujú a okoreňujú ich traja synovia so svojimi nevestami. Najstarší so svojou tehotnou, tak trochu precitlivenou manželkou, prostredný so svojou vegetariánkou a najmladší prichádza predstaviť svoju novú, ale za to vážnu známosť. Tá by možno bola zo všetkých najprijateľnejšia, len keby nie je taká prostoreká  a ponechá niekedy radšej jazyk za zubami. Otec, zvyknutý na určité štandardy a na to, že má právo vždy povedať nahlas to, čo si myslí, nie vždy zalichotí svojim nevestám, a tak je stále niekto urazený a všetci okolo neho chodia radšej po špičkách.

Kniha bola zábavná a úsmevná, niektoré charaktery boli výraznejšie ako iné, ale určite si každý nájde tie, s ktorými bude sympatizovať. Nemôžem tvrdiť, že by som pri čítaní zažívala výbuchy smiechu, ale príjemne sa s ňou relaxovalo po náročnejšom dni. Viem si predstaviť, že by bola podkladom pre filmové spracovanie, ktoré by ešte lepšie vystihlo komickosť celej rodiny a ich vzájomných vzťahov.

Z hľadiska celkového spracovania a štýlu, akým je kniha písaná, je naozaj veľmi jednoduchá, nevenuje sa žiadnym ťažkým témam, je skutočne určená len na pobavenie a oddych. Nehľadajte tu žiadny literárny skvost, ale na odreagovanie a "vypnutie" je ideálnou voľbou. Preto je odporúčam občasným a predovšetkým dovolenkovým čitateľom, ktorí si knihu vezmú so sebou na pláž alebo na terasu a vypijú si pri nej dobrú kávu alebo letný drink.