V bezpečnom úkryte (Recenzia)

Originálny názov: The Murder Game
Vydavateľstvo: Ikar 2020
Séria: Stephanie King
Diel:  2/2
Žáner:  krimi, psycho thriller
Moje hodnotenie obálky: 2*/5*

Presne pred rokom sa skupinka priateľov zišla na Lucasovu svadbu v jeho krásnom cornwallskom dome s výhľadom na more. Zoznamujú sa, zabávajú, popíjajú. Pri prestretom stole v predvečer svadobnej oslavy je osem stoličiek. Deviata je určená utiahnutej, tak trochu záhadnej ženíchovej nevlastnej sestre Alex.
Lenže všetko sa pokazilo.
Lucas tých istých priateľov znovu pozval do svojho rozprávkového domu na oslavu výročia – čoho? Svadby, ktorá sa nekonala, alebo tragédie, ku ktorej došlo len niekoľko hodín pred plánovaným obradom?
Hosťom oznámil, že pre nich naplánoval hru. Dostali kostýmy, pridelili im roly a všetci bez výnimky musia hrať. Vie, ako k tomu donúti tých, ktorým sa to nepozdáva.
Hra na vraždu sa čoskoro začne, a to aj napriek prítomnosti dvojice policajných vyšetrovateľov.
Čo od nich vlastne Lucas chce? Čo zamlčiava? Čo taja ostatní? A čo potom, keď sa táto strašná hra skončí?

***

Rachel Abbott bola pre mňa autorka, ktorú som už dlhšie mala na svojom zozname autorov, ktorých chcem vyskúšať. Mala som ju zaškatuľkovanú v priečinku čistokrvných krimi príbehov pri Angele Marsons, Jeffrey Deaverovi, Tess Gerritsen a im podobným. Kniha V bezpečnom úkryte ma k tejto autorke konečne priviedla a akonáhle som zistila, že to je už druhý diel zo série, pochopiteľne som siahla najskôr po prvom dieli. Bolo pre mňa veľkým a zároveň veľmi príjemným prekvapením, keď som zistila, že knihy Rachel Abbott v sebe ukrývajú nielen dobrý krimi príbeh s prekvapivým vyšetrovaním, ale aj veľmi dobrý psycho thriller s množstvom tajomstiev a zložitými ľudskými povahami.

Je pravda, že kým som sa do knihy úplne ponorila a zoznámila som sa s postavami, pár stránok mi to trvalo. Zároveň je to však aj pochopiteľné, keďže autorka rozohrala zložito prepletenú hru medzi jednotlivými postavami, takže kým sa čitateľ so všetkými zoznámi, potrebuje na to priestor. Ale napriek množstvu postáv je dej prehľadný a v konečnom dôsledku nebol problém s ich zaradením.

Málo autorov dokáže vymyslieť takú dobrú zápletku, toľko klamstiev a tajomstiev, aby to nakoniec všetko dávalo zmysel. Každý detail bol objasnený, aj keď bol spomenutý pred 200 stránkami a na konci do seba zapadli všetky indície a vodítka. Rachel Abbot sa v oboch jej knihách z tejto série so Stephanie Kingovou  podarilo pútavou formou rozohrať nebezpečné hry, od ktorých som sa nevedela odtrhnúť.

Napriek tomu, že táto séria je nazvaná podľa hlavnej vyšetrovateľky, Stephanie Kingová je len doplnkom každého príbehu. Je v úzadí ako jej vyšetrovanie, tak aj jej osobný život. Hlavný dej je sústredený na postavy, ktorých sa vyšetrovanie priamo týka. Osobne by som titulu V bezpečnom úkryte ponechala originálny názov "Vražedná hra" alebo "Hra na vraždu" ktorý túto knihu podľa mňa vystihuje najlepšie. Máme tu veľa postáv, Lucasových priateľov, ktorí s ním prišli osláviť jeho svadbu, z ktorých každá má tajomstvá a každá by mohla byť zodpovedná za smrť Lucasovej sestry, ktorú nájdu ráno v deň svadby utopenú na pobreží. Lucas ale neverí, že by mohlo ísť o samovraždu a o rok na to, pozve opäť všetkých svojich priateľov na oslavu výročia a rozohrá s nimi "Hru na vraždu", aby zistil, kto je vrahom. Celá hra vyznieva celkom morbídne a miestami som sa divila, prečo hráči u Lucasa zostávajú a niekedy ma ich odovzdanosť rozčuľovala, ale asi viem pochopiť, že niektorí ľudia v sebe majú prirodzené vodcovstvo, ba až panovačnosť, vďaka ktorej dokážu docieliť všetko, čo potrebujú.

Musím priznať, že z Rachel Abbott som naozaj úprimne nadšená. Obe jej knihy s vyšetrovateľkou Stephanie Kingovou som si maximálne vychutnala. Aj keď som ich čítala v období, kedy som voľného času mala veľmi málo, moja zvedavosť prevýšila všetky ostatné povinnosti a jej knihy dostali pred nimi vždy prednosť. :)