sobota 7. mája 2022

Neublížiš (Recenzia)

Autor: Kelly Parsons

Originálny názov: Doing Harm
Vydavateľstvo: XYZ 2018
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 432
Žáner: thriller
Moje hodnotenie knihy: 4*/5*
Moje hodnotenie obálky: 1*/5*

Anotácia:

Je mnoho spôsobov, ako umrieť v nemocnici. Byť chorým, je iba jedným z nich...

Steve Mitchell je výborný chirug: ambiciózny, inteligentný, dôveryhodný. V nemocnici vedie aj skupinku medikov, ktorí sú na praxi. Jeho kariéra je na vzostupe, črtá sa pre ním žiarivá budúcnosť.

Potom však jeden jeho pacient záhadne umrie. Čoskoro mu začne byť jasné, že vrah sa voľne pohybuje v nemocnici a kedykoľvek môže zase ublížiť niektorému pacientovi.

Krásna a chytrá mladá medička zvedie Steva, vyhráža sa, že mu zničí kariéru aj osobný život, a núti ho hrať s ňou nebezpečnú hru so smrteľnými následkami.

V nemocnici postupne umierajú ďalší pacienti za záhadných okolností.

Podarí sa Stevovi preľstiť psychopatickú vrahyňu prv než umrie ďalší pacient?

***

Po veľmi dlhom čase som si prečítala thriller z nemocničného prostredia a sama sebe sa čudujem, prečo sa k tejto tematike nevraciam častejšie, pretože ma naozaj veľmi baví. Nakoľko autorom tejto knihy je chirurg, nemocničné prostredie, atmosféra a celkové správanie postáv je zobrazené veľmi reálne a uveriteľne. Pre mňa o to zaujímavejšie, že sa príbeh odohráva v Amerike, a tak sa mám možnosť dozvedieť veľa zaujímavostí o fungovaní tamojšieho zdravotného systému. 

Neublížiš je veľmi vydarený thriller, o ktorom som veľa nepočula, nečítala som takmer žiadne recenzie a preto som k nemu pristupovala síce so zvedavosťou, ale aj s určitými pochybnosťami. Nepomáha mu ani tá nezaujímavá obálka, ktorá vyzerá ako spred tridsiatich rokov. Zaujme zrejme len anotácia, ale tá zasa prezrádza zbytočne veľa z deja, čiže by bolo lepšie, ak by sa jej čitateľ úplne vyhol. 

Celý príbeh je písaný z pohľadu úspešného chirurga Steva, ktorý sa svojou vlastnou hlúposťou dostane do veľmi nepríjemnej situácie a hrozí mu, že si nielen úplne zničí úspešnú kariéru, ale že sa mu rozpadne aj celá rodina. Rozohráva nebezpečnú hru, v ktorej našťastie nájde spojenca, ale bohužiaľ, nepodarí sa mu všetko zachrániť...

Kniha sa čítala neskutočne dobre. Bavilo ma sledovať nemocničné prostredie a v ňom psychopatickú vražedkyňu, ktorá parazituje na úspešnom chirurgovi. Vážne som bola strašne zvedavá, čo všetko sa tam ešte stane, ako ju chytia (ak ju vôbec chytia), či Steve očistí svoje meno a udrží si svoj doterajší život a čo všetko bude musieť preto obetovať. 

Zo začiatku sme sa postupne zoznamovali s hlavným hrdinom, jeho rodinou, kolegami a fungovaním v nemocnici. Bolo tam aj veľa odborných vysvetlení týkajúcich sa chorôb, ľudského tela a pôsobenia liekov. Autor sa to snažil vysvetľovať síce odborne, ale jednoducho, takže to čitateľa vôbec nenudí a neodradí pokračovať v príbehu ďalej. Postupne sa situácia stále viac zamotáva a napätie sa stupňuje. Príde zopár prekvapivých zvratov a akčný koniec, ktorý si pokojne mohol odpustiť pár dramatických scén, ktoré príbeh len zbytočne uberali na uveriteľnosti. 

Príbeh mal pár nedokonalostí, ale vzhľadom na to, ako dobre bol vymyslený a veľmi zaujímavo napísaný, ľahko ich prepáčim. Ja som si čítanie naozaj užila a podobných kníh by som určite prijala na trhu viac. 
 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára