Dievča bez mena (Recenzia)

Originálny názov: The Girl With No Name
Vydavateľstvo: Grada/Cosmopolis 2022
Séria: Detective Josie Quinn
Diel:  2/14
Moje hodnotenie knihy: 4,5*/5*

Keď detektívka Josie Quinnová dorazí na miesto činu na okraji Dentonu, je zdesená brutalitou útoku. Obeť bojuje o život a novorodené dieťa zmizlo.

Na inom mieste sa snaží ukryť krásna mladá žena. Zdá sa, že by mohla byť Josinou stopou k prípadu uneseného dieťaťa, ale záhadná žena nevie, kto je ani kde sa vzala. Isté je, že je na smrť vydesená... Alebo stratu pamäti len predstiera? Je dievča bez mena svedkyňou, podozrivou či budúcou obeťou?

Josie postupne nachádza indície, ktoré ju utvrdzujú v presvedčení, že nezvestné novorodeniatko a neznáma žena majú čosi spoločné, že ten, kto ich spája, je veľmi nebezpečný, a že sa jej prípad začína veľmi osobne dotýkať.

Má Josie riskovať život dieťaťa, aby zachránila mnoho ďalších? Alebo dokáže nájsť iný spôsob, ako zastaviť neľútostného vraha?
***

Hneď prvý diel tejto série (Miznúce dievčatá) so sympatickou vyšetrovateľkou Josie Quinn ma presvedčil, že v jej čítaní budem stopercentne pokračovať a zaobstarám si každú časť, ktorá u nás vyjde. Preto som tento druhý diel netrpezlivo očakávala a veľmi som sa naň tešila. Lisa Regan píše štýlom, ktorý mne presne vyhovuje a kriminálne vyšetrovanie vedie postupným sledovaním stôp a čitateľa drží neustále v napätí.

Do tejto knihy sa začítate od prvej stránky a s netrpezlivosťou a veľkou zvedavosťou budete v nej pokračovať až do úplného konca. Vyšetrovanie naráža stále na nové stopy, tie vedú stále k novým podozrivým a popri tom všetkom pribúdajú mŕtvoly a nové nezodpovedané otázky. Ak pri čítaní radi tipujete vinníkov a ich motív, tu na to radšej rovno zabudnite. Je naozaj len veľmi malá šanca, že by ste autorkinu zápletku správne rozlúskli a odhalili vraha a jeho pohnútky skôr, ako si to ona želá. V závere vás čaká naozaj veľa prekvapivých momentov a celé to vyústi do veľmi zaujímavého prepletenia všetkých postáv.

Detektívky správne gradujú aj vďaka krátkym kapitolám, pri ktorých si vždy poviete, že už len jednu a knihu odkladám. A nakoniec, ani neviete ako, a ste na konci. Presne takto píše aj Lisa Regan a v tomto príbehu text ozvláštnila ešte o na prvý pohľad nesúvisiace úryvky náhodných úmrtí, ktoré s aktuálnym vyšetrovaním vôbec nesúvisia. Ale čitateľ samozrejme určité prepojenie očakáva a v závere sa ho skutočne dočká a naraz do seba všetko krásne zapadne.

Autorka si pre nás pripravila veľmi premyslený a prepracovaný príbeh, ktorý celkom úzko súvisí aj s udalosťami, ktoré sa stali v prvej časti, preto odporúčam túto sériu čítať naozaj postupne. Celú knihu nás drží v napätí a keď sa nakoniec všetko rozlúskne, čaká nás ešte pár dramatických momentov pri chytení vraha. A tu je jediné mínus, ktoré by som príbehu vytkla, že záver bol už zbytočne dramatický a naťahovaný.

Josie Quinn je skvelá postava a nielen ona, ale aj všetci z jej tímu sú veľmi sympatickí. Aj keď sa jej v osobnom živote celkom nedarí, v tom pracovnom je veľmi úspešná a budem sa tešiť na jej vývoj v ďalších častiach. Táto séria by rozhodne nemala uniknúť žiadnemu milovníkovi krimi :)