Leto pri jazere (Recenzia)

Vydavateľstvo: i527.net 2022
Séria: Bluebell Inn Romance
Diel:  1/3
Počet strán: 344

Toto leto vás do hostinca Bluebell priláka stratený dopis, nová láska a staré tajomstvá.

Mladá hostinská z mesta pri jazere v Severnej Karolíne sa zamiluje do samotárskeho autora románov. V prvom dieli romance o Hostinci Bluebell sa pripomína minulosť a vynárajú sa staré tajomstvá.

Molly Bennettová a jej súrodenci sa po tragickej smrti rodičov zomknú, aby naplnili ich sen o premene rodného historického domu v meste Bluebell v Severnej Karolíne na hostinec. Jej pobyt v meste má byť len dočasný – najviac tri roky. Plánom je hostinec neskôr predať, aby sa Molly mohla vrátiť k vlastným snom.

Adam Bradford (alias autor bestsellerov Nathaniel Quinn) je samotársky spisovateľ, ktorý prežíva dosť vážnu spisovateľskú krízu. S blížiacim sa termínom odovzdania knihy sa zo zúfalej snahy nájsť inšpiráciu vydáva na cestu do dejiska svojho nového románu – mesta pri jazere. Tam stretáva svoju múzu, mladú hostinskú, ktorá je platonicky zamilovaná do jeho alter ega.

Molly a Adam sa okamžite spriatelia. Keď Molly nájde v múre hostinca dávno stratený list, spolu s Adamom sa rozhodnú nájsť nešťastných milencov a sprostredkovať im zaslúžené rozuzlenie ich príbehu. Adam má však vlastné tajomstvá, ktoré ešte nie je pripravený odhaliť. Minulosť ich doženie, pravda vyjde najavo a Molly s Adamom sa budú musieť rozhodnúť, či je ich láska hodná dôvery.

***

U vydavateľstva i527.net sme už zvyknuté na krásne historické alebo vojnové romány, ktoré s veľkou obľubou čítame. Teraz nám, tak trochu netradične, prináša súčasnú romancu z príjemného jazerného letoviska Bluebell. Práve z dôvodu, že pôjde o príbeh zo súčasnosti, ma kniha zaujala a bola som veľmi zvedavá, ako sa mi zapáči. Výber tohto vydavateľstva ma totižto ešte nikdy nesklamal :)

Kniha od prvých stránok zaujme svojím prostredím a odhodlaním troch súrodencov - Molly, Levi a Grace - zrekonštruovať a otvoriť starý hostinec, ktorý zdedili po smrti svojich rodičov. Nie je to jednoduché, musia sa vzdať svojich doterajších životov, ale keďže sú odhodlaní držať ako rodina pokope, túto obetu podstúpia.

Najviac si ma kniha získala hlavnou mužskou postavou spisovateľa. Adam, ktorý je v písaní veľmi úspešný, nechce zverejniť svoju totožnosť. Má na to svoje dôvody, prameniace z minulosti a anonymita mu vyhovuje. Je veľmi príjemný a skromný, sám o sebe si myslí, že nie je veľmi pekný a možno skutočne nie je ideál krásy, ale má charizmu a niečím sa odlišuje a ja mám presne takéto typy rada.

Naopak ženská hlavná hrdinka Molly si ma až tak nezískala. Predstavuje veľmi zidealizovanú a precitlivenú postavu, ktorá akoby robila len to, čo druhí od nej očakávajú a čo je príjemné predovšetkým im. Skrýva svoje skutočné pocity a potláča každý náznak nie úplne dokonalého správania (alebo jej len závidím, že ulovila toho skvelého spisovateľa :D ? ).

Levimu a Grace nebolo venovaného veľa priestoru, keďže svoje príbehy odkryjú podrobne v ďalších dvoch častiach, ale už teraz som zvedavá a teším sa na prísneho a rezervovaného Mollinho brata a prostorekú a úprimnú Mollinu sestru.

Ľúbostný príbeh hlavných postáv je ozvláštnený ešte jedným z minulosti. Molly nájde stratený dopis a rozhodne sa ho doručiť adresátovi. S Adamom rozbiehajú pátraciu akciu a postupne sa dozvedajú o nešťastnej láske. Nevedia vysvetliť prečo ich táto záležitosť tak priťahuje, ale všetko sa v závere vysvetlí. Minulosť a súčasnosť je pomerne predvídavo a veľmi nepravdepodobne prepojená, napriek tomu si myslím, že to knihe vôbec neškodí a kto má rád citlivé romány a dojemné konce, určite si príde na svoje.

Subjektívne by som knihe vytkla trochu pomalší a rozťahanejší úvod. Keď sa ale objavil Adamov priateľ Jordan a Molly mala zrazu dvoch nápadníkov, príbeh sa rozbehol a tempo si udržal až do konca. Ten bol síce presladený, možno až zbytočne dojemný a naozaj ako z rozprávky, ale aj tak ma dostal a páčil sa mi :D. Nakoniec si ma autorka získala a teším sa na druhú časť. A vy, ak máte rady peknú romantiku, milé nedorozumenia a malé tajomstvá, určite si Leto pri jazere nenechajte ujsť.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu  i527.net.