Posledný let (Recenzia)

Originálny názov: The Layover

Vydavateľstvo: Fortuna Libri 2022
Počet strán: 336
Žáner: román
Moje hodnotenie knihy: 1*/5*
Moje hodnotenie obálky: 4*/5*

Po rokoch práce letušky sa Ava Greenová rozhodne zložiť svoje krídla a zapustiť korene. Kým však dá starému životu navždy zbohom, čaká ju ešte posledný let. Chce si ho naplno vychutnať, no potom zistí, že v lietadle spolu s ňou slúži ako stevard bývalý pilot Jack Stone, ktorého už roky tajne neznáša. A ešte má tú drzosť s ňou flirtovať, akoby si vôbec nepamätal, akú rolu zohral v tú najpotupnejšiu noc jej života.

Pre technické problémy sa však lietadlo nemôže vrátiť do Chicaga a z krátkej prestávky v Belize sa odrazu stane víkendový pobyt. A Ava sa Jackovi nedokáže vyhnúť. Kamkoľvek sa pohne, všade sa s ním stretáva. No čím viac času s ním trávi na karibskom slnku, tým viac začína pochybovať o všetkom, čo si dovtedy o ňom myslela, ako aj o svojich predstavách o živote. Okrem toho sa musí čo najskôr rozhodnúť, či chce zostať nohami na zemi, alebo hlavou v oblakoch.

***

K letu neodmysliteľne patrí typické dovolenkové čítanie. Tematicky prispôsobené, nenáročné a oddychové čítanie uprednostňujem práve v tomto období a aj preto som sa s veľkou chuťou pustila do Posledného letu. Vzhľadom na vek postáv (okolo 30) a ich niekoľkoročné pracovné skúsenosti som očakávala románový príbeh pre dospelých, podobný napríklad knihe Hotel od Pamely Kelley, ktorú nám nedávno prinieslo tiež vydavateľstvo Fortuna Libri a veľmi sa mi páčila. Ale, ako to už býva, očakávania sa nie vždy naplnia a kniha nakoniec nepriniesla to, čo by som si želala.

Hneď na úvod musím vyzdvihnúť prostredie aeroliniek. Páčilo sa mi sledovať život letušky, ich pravidlá a spôsob fungovania. Aj keď teda neviem, nakoľko hodnoverne boli tieto informácie zobrazené, keďže už prvý fakt, že naša hlavná hrdinka - letuška - mala len 150 cm, sa mi zdal nereálny. Dokážem si ale predstaviť, že zvyšok mohol byť pravdivý. Letné dovolenkové prostredie Belize bol tiež fajn nápad, ale akosi ma tam autorka nedokázala svojimi opismi naozaj preniesť. Celkovú pohodovú atmosféru mi vždy narušilo protivné správanie postáv a ich nie vždy vydarené dialógy.

Nie veľmi príjemne ma prekvapilo, že autorka skĺzla v tomto príbehu do situácií vyložene typických pre new adult knihy, kedy sa hlavné postavy správajú veľmi nedospelo, majú výkyvy nálad, sú nezrelé a emocionálne nestále a menia názory zo strany na stranu.  Častokrát sa stane, že veľmi mladé postavy sa v knihách správajú príliš dospelo a rozumne, tu to však bolo presne naopak, dospelí hrdinovia sa správali veľmi detinsky.

Ako som si všimla, väčšina čitateliek je z príbehu nadšená a doberanie hlavných hrdinov považuje za inteligentné a vtipné. Môj subjektívny názor sa s tým väčšinovým síce nezhoduje, ale to len preto, že som knihu nesprávne odhadla a hlavne som ju predčasne zaradila do nesprávneho "dospeláckeho" žánru. Každopádne, s čistým svedomím ju môžem odporučiť milovníčkam hate-love romancií, aké píše Mona Kasten alebo napríklad aj Colleen Hoover.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Fortuna Libri