nedeľa 3. novembra 2013

Ve znamení Štíra (Recenzia)

Autor: Maggie Stiefvater
Originálny názov: The Scorpio Races
Vydavateľstvo: Argo 2013
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 368
Žáner: YA, fantasy
Moje hodnotenie obálky: 4/5

Anotácia:
Každý rok na začátku listopadu vystupují z moře vodní koně: bájné bytosti, krásné, ale krvežíznivé. A každý rok je obyvatelé osamoceného drsného ostrova uprostřed oceánu chytají a snaží se je zkrotit. Snadné to není, ale vidina odměny za vítězství v tradičním dostihu je příliš lákavá. Někteří jezdci přežijí, jiní zemřou, jen jeden vyhraje. Již poněkolikáté závod vyhrál devatenáctiletý Sean. Moc toho nenamluví, a pokud se něčeho bojí, nechává si to pro sebe. Navenek působí drsně, ale má v sobě uhrančivou sílu a kdesi hluboko v sobě spoustu citu.
Kate je jiná. Masožraví koně jí zabili oba rodiče a ona na účast v závodu nikdy nepomyslela, jenže teď jí osud nedává jinou šanci. Odměna je její poslední naděje, jak vyřešit nelehkou životní situaci. Sean ani Kate však netuší, co všechno je čeká...

***

Na túto knihu som sa tešila už len z toho dôvodu, že to je opäť niečo nové. Preto som  bola zvedavá, o čom kniha vlastne bude. Nič podobné som doteraz nečítala a celá téma o krvilačných vodných koňoch bola poňatá veľmi originálne. 

Na jednej strane ma kniha uchvátila. Páčili sa mi hlavné postavy, zápletky, problémy, ktoré museli hlavní hrdinovia riešiť. Bola napísaná tak, ako keby všetko, čo sa tam udialo, sa deje aj v skutočnosti, na nejakom odľahlom a zabudnutom mieste, kde nežije nikto iný, okrem pár obyvateľov a ich koní. 

No na druhej strane som bola aj trochu sklamaná. Kniha je rozdelená do veľmi krátkych kapitol, a preto som si myslela, že mi bude ubiehať rýchlo a príbeh bude mať veľmi dobrý spád. Ale to nebola celkom pravda. Raz ma kniha úplne pohltila  (hlavne posledných 30%, ktoré som naozaj zhltla), ale niektoré kapitoly boli pre mňa také nudné, že som nemala chuť pokračovať v knihe ďalej. Mala som pocit, že keby niekedy preskočím 30 strán, tak o nič neprídem. A pritom neviem, v čom bol problém, pretože príbeh bol vymyslený skvelo. 

A druhou vecou, ktorá ma v čítaní veľmi brzdila, boli kone. Nie tie vodné, krvilačné, bájne stvorenia, ale normálne kone, ktoré obyvatelia ostrova chovali a milovali ich. Ja strašne nemám rada kone a absolútne ma nebaví o nich čítať. Tu bolo opisov "normálnych" koní viac než dosť, takže pre mňa to bolo dosť nezáživné. Bola by som radšej, keby sa autorka viac venovala tým bájnym. 

Aby som to teda zhrnula - kniha sa mi v niečom páčila veľmi a v niečom zasa nie, a preto som bola rozhodnutá, že jej dám 3*. Ale potom som nad tým porozmýšľala a prišla som na to, že tá kniha je predsa lepšia než priemer a to, že ja nemám rada kone, predsa nie je vina tej knihy. A koniec sa mi páčil veľmi, pretože ... no nechajte sa prekvapiť. :)

Takže nakoniec je moje hodnotenie:

Za poslanie e-booku na zrecenzovanie ďakujem vydavateľstvu Argo.

Knihu si môžete kúpiť napr. tu

Ellie

2 komentáre:

  1. Prvá osoba, ktorá nemá rada kone. Konečne! :D Moja kamoška minule čítala môj príbeh a potom mi napísala, že ja musím fakt neznášať kone :D A ja že to nebude také očividné.
    Nechápem, čo na nich ľudia vidia. Dá sa na nich jazdiť. No to sa dá aj v aute. A okrem toho sú poriadne divoké. Jeden nám raz skočil na auto a totálne ho zdemoloval.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Presne moja reč :) Ja mám z nich celkom strach a naviac mi strašne smrdia :D

    OdpovedaťOdstrániť