utorok 4. marca 2014

Mesačné NAJ (8)

Túto rubriku vymyslela Rodaw z Knihánkova, ktorá svoje 
Měsiční nej robí vo forme videí.
Každý mesiac zaradím knihy, ktoré som prečítala 
do rôznych kategórií.

*** 

Vo februári som prečítala  7 kníh a sú to:

  • Překroč svůj stín  (Katie McGarry)
  • Šampión (Marie Lu)
  • Beznádejná (Colleen Hoover)
  • Alchymie věčnosti (Avery Williams)
  • Prekliate mesto (Lisa McMann)
  • Gabrielovo Inferno (Sylvain Reynard)
  • Zoznam zákazov (Koethi Zan)
1) Najlepšia kniha
Napriek tomu, že všetky knihy, ktoré som prečítala vo februári, sa mi páčili, vybrať najlepšiu knihu bolo pre mňa ľahké. Najviac ma dostala, odrovnala a rozplakala kniha Šampión, záver trilógie Legend. S koncom knihy a zároveň celej série som maximálne spokojná. 

2) Najslabšia kniha
Dnes tu nevyberiem ani jednu knihu, pretože ani jedna si tu nezaslúži byť. Možno, keby je to kategória najväčších sklamaní, by som vybrala Překroč svůj stín, ale to sa mi tiež nezdá spravodlivé, keďže sa mi celkovo kniha páčila a dala som jej 4*. Takže február bol mesiacom výborných kníh. 
 
3) Najakčnejšia kniha
Toto je rovnako jednoduchý výber ako v prvej kategórii. Jednoznačne Šampión, ktorého každá stránka bola nabitá akciou, a ktorý ma pohltil od začiatku až do konca. 

4) Najnudnejšia kniha
Knihou, kde sa toho dialo najmenej, je Prekliate mesto. Nápad knihy sa mi páčil a aj sa mi kniha čítala dobre, ale niečo tomu chýbalo. Nejaký rýchlejší spád, viac napätia, alebo ... skrátka niečo. 

5) Najvtipnejšia kniha
Gabrielovo Inferno nie je typicky vtipnou knihou, ale poznámky autora (alebo ako to mám nazvať), ktoré tam boli iba ako dodatky, odľahčili celú knihu a aj vďaka nim ma kniha veľmi bavila. 

6) Najlepšia hrdinka
Najviac ma zaujala hlavná hrdinka knihy Alchymie věčnosti. Možno práve preto, že bola z inej doby, alebo tým, ako chcela obetovať svoj nekonečný život, pretože už nechcela zabíjať (síce od toho dosť rýchlo upustila, ale nevadí...). 

7) Najlepší hrdina
Day. Jednoznačne Day. (Kniha Šampión.)

8) Najlepší knižný pár
Aj keď v podobných knihách mi väčšinou niečo na hlavných hrdinov vadí, v Beznádejnej sa mi ústredná dvojica páčila. Asi najmä preto, že Holder sa nezamiloval do Sky len tak, bezhlavo, ale mal skutočne dobrý dôvod, prečo jej tak rýchlo podľahol. 

9) Najhorší zloduch
Najzvrátenejší, najpsychopatickejší a najviac choromyselný je jednoznačne profesor, ktorý sa vyžíva v únosoch, väznení a mučení mladých dievčat z knihy Zoznam zákazov

10) Najlepší koniec a rozuzlenie
Možno je trochu irónia, že práve kniha Zoznam zákazov skončila poľa mňa najlepšie. Ale je to tak. Páčilo sa mi, že koniec zostal otvorený, čím si autorka nechala otvorené dvere, keby chce napísať ďalšiu časť (a mala by o čom písať), ale na druhej strane, aj keby žiadne pokračovanie nebude, s koncom som spokojná, pretože je na mne, ako si domyslím, ako kniha skončila. 

11) Najdesivejšia kniha
Opäť Zoznam zákazov (z vyššie uvedeného dôvodu). 

12) Najzaujímavejší námet
Alchymie věčnosti bola knihou s námetom, ktorý som ešte nikdy nečítala. Cestovanie časom áno, ale vyciciavanie života z ľudí, len aby som prežila? To nie.

13) Najkrajšia obálka
Nádherná, chladná a dokonalá. Šampión

Ellie

2 komentáre:

  1. Šampion se mi taky moc líbil. :) Má naprosto dokonalou obálku. Bez naděje bych si chtěla přečíst

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super článek :) žádnou z knížek jsem nečetla, ale na Šampióna se chystám. Nečetla jsem ani Fenomén, takže si je oba asi nechám na letní prázdniny :)

    OdpovedaťOdstrániť