utorok 1. júla 2014

Odviaž sa! (Recenzia)

Autor: Keri Smith
Originálny názov: Wreck This Journal
Vydavateľstvo: Ikar 2014
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 224
Žáner:  creativity
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Vezmi tento špeciálny zápisník do ruky a BUDE TO FAKT HUSTÉ!
Upozornenie!
Keď sa začítaš do tohto zápisníka, možno sa zašpiníš farbou alebo niečím iným. Možno zmokneš. Možno urobíš rozhodnutia, o ktorých v podstate pochybuješ. Možno ti bude ľúto za perfektným stavom zápisníka, v akom si ho získal. Možno si všade začneš všímať tvorivú deštrukciu. A možno začneš žiť o čosi bezstarostnejšie.
Odviaž sa! Môj bláznivý zápisník je svetový hit pre mladých, ktorí si zdieľajú videá a fotky súvisiace s touto jedinečnou knihou.„Úžasná kniha a najväčšia zábava za posledné roky,“ rozplývajú sa na Amazone tínedžeri. „Milujem ten zápisník, je to sranda!“

***

Myslím, že je len málo ľudí, ktorí ešte nezaznamenali nový svetový fenomén, ktorým sa stal Wreck This Journal. Keď som ho objavila prvýkrát, nemala som tušenia, čo je táto kniha zač. Ale potom som našla videá na YouTube, kde každý ukazoval svoje originálne WTJ a vtedy som zistila, že tento denník musím mať doma. 

"Upozornenie: Keď sa začítaš do tohto zápisníka, možno sa zašpiníš farbou alebo niečím iným. Možno zmokneš. Možno urobíš rozhodnutia, o ktorých v podstate pochybuješ. Možno ti bude ľúto za perfektným stavom zápisníka, v akom si ho získal. Možno si všade začneš všímať tvorivú deštrukciu. A možno začneš žiť o čosi bezstarostnejšie."

Samozrejme, že som doň nespravila ešte ani čiarku, keďže som si ho včera ešte len vyzdvihla z pošty, ale hneď ako som ho rozbalila, začala som listovať. Celý som ho prešla asi 10x a pri každej stránke mi už v hlave vírili nápady na jej zničenie. Ale chcem si ho šetriť, aby mi vydržal, čo najdlhšie, takže netuším, kedy bude úplne hotový. 

Úplne najlepšie na tejto knihe je to, že žiadna nebude rovnaká. Každého pri rôznych pokynoch, ktoré sú na všetkých stranách, napadne niečo iné, a tak si každý vytvára svoju vlastnú knižku. A najdôležitejšie je, že nič, čo v tejto knihe spravíte, nebude zlé.

Som veľmi zvedavá a teším sa na moment, kedy bude môj WTJ hotový. Chcem si dať na ňom záležať, aby bol rovnako krásne zničený ako všetky ostatné. Ešte neviem, či budem schopná vytrhnúť z  neho stranu, ale možno to urobím v záchvate kreativity (pravdepodobne ju ale vlepím späť).

Myslím si, že Odviaž sa! je správnou voľbou pre kohokoľvek. Napríklad ja som to včera ukázala kamarátkam a tie si túto podarenú knihu zamilovali na prvý pohľad, rovnako ako aj ja. Predpokladám, že Odviaž sa! ma len tak ľahko neomrzí (ako veľa iných vecí) a čoskoro uvidíte výsledok. Ja som veľmi zvedavá, ako môj denník zmení podobu a dúfam, že to nie je posledný autorkin výtvor a vymyslí pre nás ešte veľa zábavných a inšpiratívnych kníh. :)

Bez debaty dávam Odviaž sa!  z 5.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

3 komentáre:

  1. Knihu bych taky chtěla. Vypadá vážně božsky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj ja sa už teším na vypĺňanie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Odvaž sa, to je možná výstižnější název než Destrukční deník (pod tím názvem vyšel v Česku). A jsou tu krásné ukázky, tak držím palce, ať se ti povede s deníkem něco podobně krásného.
    Tak trochu mi to připomíná tvorbu scrapbookových alb, i když ty jsou zaměřované spíš na fotografie a jejich zdobení.

    OdpovedaťOdstrániť