streda 4. marca 2015

Princ (Recenzia)

Autor: Sylvain Reynard
Originálny názov: The Prince
Vydavateľstvo: Nakladatelství XYZ 2015
Séria: The Florentine
Diel: 0,5.
Počet strán: 120
Žáner:  adult, romance
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Miliony čtenářů po celém světě milují Gabrielovu trilogii. Autor vyslyšel jejich přání a přichází s novou třídílnou sérií nazvanou Raven. Ještě před ní vychází novela Princ, která obě trilogie propojuje. Lze ji číst samostatně, bez znalosti předchozích knih, ale čtenáře bude určitě zajímat, jak autor spojil svět profesora Gabriela Emersona s temným a tajemným podsvětím florentského prince.
Novela Princ zkrátka propojuje Gabrielovu trilogii a zbrusu novou florentskou sérii Raven. Setkáte se v ní s profesorem Gabrielem Emersonem a jeho krásnou ženou a také poznáte nové postavy z florentské série.
Profesor Gabriel Emerson a jeho krásná žena Julia musejí společně čelit záhadnému nepříteli. Ilustrace Dantovy Božské komedie, které profesor nechá vystavit v galerii Uffizi ve Florencii, totiž dříve patřily přímo vládci florentského podsvětí. To profesor netuší a neví ani o tom, že je florentskému princi někdo ukradl. Tato tajemná a nebezpečná bytost chce své ilustrace za každou cenu zpět. A navíc prahne po pomstě. Nejprve ale musí odhalit, co je na krásné Julianne tak znepokojivého…

***

Tí, ktorí ste čítali Gabrielovu trilógiu, ktorej posledná časť vyšla minulý rok, viete, že je to príbeh o profesorovi Gabrielovi Emersonovi a jeho študentke Julianne, ktorých spoločnou vášňou je Dante. V Princovi ich príbeh pokračuje a obaja sa dostávajú do obrovského nebezpečenstva práve kvôli ich obľúbencovi. Gabriel totiž vlastnil Dantove ilustrácie Božskej komédie, ktoré od začiatku patrili florentskému Princovi.  Ten ich však chce teraz späť za každú cenu. 

Keď som sa dozvedela, že vyjde ďalšia kniha od tohto autora, bola som veľmi zvedavá, o čom bude. Vedela som, že táto mini-novela má prepojiť sériu Gabrielovo Inferno a novú sériu Florentine, ale nevedela som si predstaviť ako. Ani náhodou ma nenapadlo, že sa autor vyberie cestou, akou sa vybral a príbeh naberie paranormálny rozmer. 

Nikde v knihe nebolo priamo napísané, čo za bytosť je Princ a jeho sluhovia, ale podľa všetkého predpokladám, že to budú upíri. Ja mám upírske knihy rada, takže mi vôbec neprekáža, že si to autor tak "sparanormálnil". Vlastne si myslím, že je to aj plus, pretože ďalšia séria len o tom, ako Gabriel a Julianne žijú spolu šťastne až do smrti by bola veľká nuda. 

Vo všeobecnosti si myslím, že na týchto novelkách k sériám nie je veľmi čo hodnotiť. Sú totižto veľmi krátke a je to skôr len také intro, ktoré nás ma naladiť. V Princovi je dokonca aj dvojstranová ukážka z knihy Raven, čo je vlastne prvý diel už spomínanej série Florentine. 

Princ účel splnil, určite si novú knihu chcem prečítať. Autorov štýl mi vyhovuje a celé to historické pozadie knihy sa mi veľmi páči. Jeho knihy sa čítajú naozaj rýchlo, takže ak hľadáte niečo oddychové, čo je síce rozpísané do viacerých hrubých kníh, ale celé to máte prečítané za krátky čas, určite odporúčam práve knihy od Reynarda. 

Princa teda hodnotím priemerne, je to taká hodinová záležitosť, ktorú by ste si určite mali prečítať, ak sa neviete dočkať knihy Raven. Osobne sa už veľmi teším na Florenciu, nové postavy, upírov a temno, ktoré mi (dúfam) nová kniha prinesie. 


Moje hodnotenie:

 Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia.


Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára