Zbohom, nevinnosť (Recenzia)

Vydavateľstvo: Yoli 2015
Séria: Losing It
Počet strán: 248
Žáner:  contemporary, NA
Moje hodnotenie obálky: 2/5

Môže nevydarený vzťah na jednu noc prerásť v lásku?
Študentku herectva Bliss Edwardsovú už nebaví byť poslednou pannou v okolí, preto sa rozhodne pre radikálne riešenie – románik na jednu noc. Keď napokon dôjde na lámanie chleba, spanikári a utečie z vlastného bytu pred príťažlivým mužom pod absolútne priehľadnou zámienkou. Trapasom však zďaleka nie je koniec. Na druhý deň jej na úvodnej hodine semestra predstavia nového učiteľa a Bliss od údivu padne sánka. Pred ôsmimi hodinami ležal nahý v jej posteli!
Bliss sa ide prepadnúť od hanby a to sa školský rok ešte len začal. Ako na potvoru naráža na príťažlivého učiteľa Garrica na každom rohu a trápnym situáciám niet konca-kraja. Hoci sa obaja zhodli na tom, že ich posteľové dobrodružstvo bol obrovský omyl, Garric po pôvabnej študentke neustále poškuľuje. Alebo si to Bliss len namýšľa?

***

Kniha ma zaujala ešte pred tým, než som vedela, že ma vyjsť aj u nás. Chcela som si ju prečítať už v angličtine pod názvom Losing it (pod ktorým ju stále volám, pretože s tým našim sa akosi nemôžem stotožniť), pretože v týchto románoch väčšinou angličtina nie je až taká náročná, ale keďže som sa k tomu nedostala, bola som rada, keď sa mi naskytla príležitosť prečítať si knihu po slovensky.

Príbeh je o Bliss, ktorú už nebaví to, že ako jediná z priateľov stále s  nikým nespala, a preto sa rozhodne túto "prekážku" odstrániť. Náhodne sa zoznámi s Garrickom (a veľmi náhodne má britský prízvuk, z ktorého sa podlamujú kolená, číta Shakespeara a, samozrejme, je úplne dokonalý...), s ktorým je ochotná do toho ísť. V poslednej chvíli však spanikári a utečie. Na celú situáciu chce zabudnúť, ale to sa jej nepodarí, pretože Garrick je jej nový učiteľ.

Nemôžem poprieť, že kniha sa naozaj čítala veľmi rýchlo a bolo to absolútne oddychové čítanie. Na druhej strane však musím povedať, že mi celá kniha, na čele s hlavnou hrdinkou, prišla hrozne hlúpa a až príliš naivná a nereálna. V príbehu sa nevyskytli žiadne prekážky, jednoducho všetko sa dialo ako po masle. Nemám rada, keď autori svoje knihy zbytočne dramatizujú a nafukujú tragické osudy hrdinov do nenormálnych veľkostí, ale tu mi aspoň malá prekážka chýbala. Od začiatku do konca knihy ma naozaj nič neprekvapilo a bolo to úplne, ako vystrihnuté z amerického filmu s nižším rozpočtom.

Od knihy som mala pomerne veľké očakávania, najmä vďaka nadšeným recenziám, ktoré som čítala práve na túto knihu. Čakala som, že to bude také ľahké, jemne naivné, ale hlavne veľmi vtipné čítanie, ktoré zvládnem za niekoľko hodín a pri ktorom dobre vypnem a pobavím sa. V podstate sa moje očakávania splnili. Bolo to ľahké čítanie, ktoré trvalo naozaj len zopár hodín. Bolo to veľmi, veľmi naivné, ale, bohužiaľ, nie také vtipné ako som predpokladala. Naozaj som dúfala, že sa pri tom budem nahlas smiať, ale to sa nestalo. Niežeby sa tam nevyskytli žiadne vtipné situácie, ale bolo to oveľa menej než som očakávala.

Ešte si rozmyslím, či sa budem púšťať do ďalších dielov, ale skôr asi nie. Táto kniha mi jednoducho nesadla. Aj keď, ako to už býva zvykom, ďalšie knihy zo série nebudú o Bliss a Garrickovi (chvalabohu, pretože naozaj neviem, či by sa ešte niečo sladšie dalo o nich dvoch napísať :D), ale budú o iných postavách, s ktorými sme sa zoznámili v prvej časti. Druhá bude, myslím, o Blissinom kamarátovi, ktorý bol do nej zamilovaný.Každopádne, ak hľadáte niečo absolútne jednoduché a nenáročné, čo vám nezaberie veľa času, skúste si prečítať Zbohom, nevinnosť. Možno vás prekvapí a zapáči sa vám.