Tiene medz nami (Recenzia)

Originálny názov: The Shadows Between Us
Vydavateľstvo: CooBoo 2021
Počet strán: 320
Žáner:  YA, fantasy

Temná fantasy romanca roka 2020!

Alessandra už má po krk toho, ako ju všetci podceňujú. Rozhodne sa preto zviesť Tieňového kráľa – získať korunu a hneď po svadbe ho zabiť.

Alessandra sa opatrne vpletá do dvorného života, no chrániť si musí najmä vlastné srdce. Kráľ ju totiž okúzľuje viac a viac. Jeho zelené oči a havranie vlasy. Jeho neochvejné sebavedomie a rozhodnosť. Alessandra spriada plány plné intríg a úskokov, zatiaľ čo sa urputne snaží nezamilovať do muža, ktorého plánuje zabiť. No o kráľov život usilujú mnohí, preto ho musí za každú cenu ochrániť. Aspoň kým sa nenaplní jej túžba po moci.

***

Stand-alone fantasy je aktuálne veľkou vzácnosťou. A pri tom je niekedy tak fajn dostať naraz celý príbeh a nemusieť čakať na pokračovanie.  Preto táto novinka od CooBoo nemohla ujsť mojej pozornosti. Po skvelých úvodných recenziách sa moja zvedavosť ešte zvýšila a do knihy som sa pustila s veľkým nadšením a bez zbytočného odkladu.

Autorka v podstate neponúka nič originálne, ale jej prevedeniu nemám čo vytknúť. Za netradičnú môžem označiť akurát hlavnú hrdinku Alessandru, ktorá sa vymyká bežným ženským stereotypom objavujúcim sa v podobných žánroch. Svojou cieľavedomosťou, drzosťou a nebojácnosťou vás určite upúta od prvých stránok a jej výrazná rebélia a porušovanie pravidiel vám budú určite sympatické.  Niekedy je jej správanie síce už trochu prehnané, ale hlavnému hrdinovi Tieňovému kráľovi sa zjavne páčia aj jej temnejšie stránky povahy.  Zároveň jej nevyspytateľnosť čitateľa stále udržuje v napätí, čo ešte dokáže vymyslieť a aké problémy vyrobiť.

Vďaka Alessandre dej nikdy nestagnuje a neustále sa niečo deje. Príbeh bez dlhých vysvetľovaní a opisov rýchlo napreduje a o akciu veru tiež nie je núdza. Významné pozitívum vidím aj v prezentovaní názoru rovnosti medzi pohlaviami. Ženy by predsa mali mať za každých okolností rovnocenné postavenie s mužmi a mali by mať rovnaké práva.

Táto kniha sa mi okrem iného veľmi páčila aj prostredím na kráľovskom dvore. Ako by som čítala moje obľúbené historické romance, len s jemnou dávkou mágie. Samozrejme, tu to autorka poňala modernejšie, emancipovanejšie a nebála sa predostrieť ženskú postavu s celkom vysokým sexuálnym apetítom už od samého začiatku (bežnejšie je totiž, že ho ženské postavy získajú až postupne po určitých skúsenostiach :D ). Veľmi ma bavili dvorné intrigy a sprisahanie namierené na kráľovskú rodinu. Je veľmi pravdepodobné, že budete tušiť, ako sa všetko skončí, napriek tomu si autorka necháva eso v rukáve a myslím, že dokáže prekvapiť.

Na záver môžem povedať, že kniha úplne splnila moje očakávania a ako oddychové čítanie na leto bola ideálna. Aj keď ani prostredie, ani mágia, ani vývoj postáv neboli ktovieako do hĺbky prepracované, vôbec mi to nevadilo, lebo autorka všetko vynahradila štýlom, ktorý zaujme a nepustí. Mne sa kniha páčila veľmi a bola by som naozaj rada, ak by sme dostávali viac takýchto pútavých rozprávok. Tie totiž dokážu potešiť v každom veku :)