Táto kniha zabíja (Recenzia)

Autor: Ravena Guron

Originálny názov: This Book Kills
Vydavateľstvo: Grada/bambook 2024
Žáner:  YA detektívka

„Vyjasnime si to hneď na začiatku: Hugha Henryho Van Borena som nezabila. Dokonca som ani nepriložila ruku k dielu… aspoň nie úmyselne.“
Sedemnásťročná Jess, ktorá je v očiach bohatých spolužiakov prípadom pre charitu, usilovne pracuje na obraze tajomnej samotárky. Darí sa jej to až do momentu, keď elitnou internátnou školou otrasie ten najhorší zločin: jedného z najpopulárnejších študentov nájdu mŕtveho. Niekto ho totiž zavraždil rovnakým spôsobom ako postavu v Jessinej poviedke. Jess krátko nato dostane esemesku, v ktorej sa jej vrah poďakuje za inšpiráciu. Polícia má zviazané ruky, súkromný detektív Van Borenovcov kladie nezmyselné otázky, a tak sa Jess pustí do pátrania na vlastnú päsť. Čas sa totiž kráti, desivé vyhrážky pribúdajú a Jess je jasné, že ak sa jej túto záhadu nepodarí vyriešiť, bude mať s Hughom konečne niečo spoločné. Aj ona bude mŕtva.

***

Knihy zo školského prostredia o -násť ročných mám stále veľmi rada, obzvlášť keď ide o prominentnú školu, vraždu a tajný vládnuci spolok. Pred čítaním som si celkom nebola istá, či toto nebude príbeh skôr pre deti, ale musím povedať, že som nemala pocit, ze by bol detinský a užila som si ho.

Vražda na prominentnej škole vyvolá veľké pozdvihnutie a našej hlavnej hrdinke Jess hrozí ako štipendistke vyhadzov. Neúmyselne totiž zrejme tú vraždu spôsobila. Nenechá sa ale odradiť a zaumieni si tento prípad vyriešiť za každú cenu. Predsa sa poriadne nadrela, aby si toto miesto zaslúžila a obhájila.

Už dlho som sa v podobnom príbehu nestretla s takou skvelou hlavnou postavou. Na škole sa musela vždy spoliehať sama na seba, musela odolávať šikane od bohatých spolužiakov a nepodarilo sa jej nadviazať takmer žiadne kamarátstva a často sa cítila sama a opustená, napriek tomu bola vždy silná, nepanikárila a s chladnou hlavou sa púšťala do riešenia každého problému.

V strede príbehu boli miesta, ktoré by sa dali možno trochu skrátiť, pretože sa vyšetrovanie tak nejako stále točilo v kruhu, ale nijako zvlášť mi to neprekážalo, pretože som si všetky postavila obľúbila a bavil ma ich školský život. Po dlhom čase som aj páchateľa uhádla už asi v polovici, ale ani to mi vôbec nevadilo, pretože sa toho ešte veľa udialo, kým som dostala úplné rozuzlenie.

Výborná oddychovka, ktorá aj dospelých vráti do školských čias a na internát. Pomerne dobre premyslená a poprepletaná a určite vás v mnohých momentoch dokáže aj prekvapiť. Ja som dostala to, čo som aj čakala, takže som spokojná 🙂