Tentoraz je to skutočné (Recenzia)

Autor: Ann Liang

Originálny názov: This Time It's Real
Vydavateľstvo: Grada/Metafora 2024
Počet strán: 280
Žáner:  YA

Sedemnásťročná Eliza Linová nie je napohľad ničím výnimočná, no má jedinečný dar. Vie skvele písať. Keď sa jedna z jej školských esejí o romantickom vzťahu s jej životnou láskou nečakane stane virálnou, celý jej život sa zo dňa na deň zmení. Odrazu má popularitu u spolužiakov na novej medzinárodnej škole v Pekingu, príležitosť na stáž v prestížnom časopise, ktorá odštartuje jej kariéru... a obrovské tajomstvo, ktoré musí udržať. Eliza si svoju esej vymyslela. Doteraz nemala žiadny vzťah a nebola ani zamilovaná. V snahe utajiť pravdu za každú cenu uzavrie dohodu so známym hercom zo svojej triedy, príťažlivým, ale vnútorne rezervovaným Cazom Sungom: ak sa bude vydávať za jej priateľa, pomôže mu s prihláškami na vysokú školu. Caz je v úlohe priateľa snov naozaj dokonalý – na hodinách jej píše lístočky, rozosmieva jej malú sestru a berie ju na motorke do najlepších stánkov s občerstvením po celom meste. Keď sa však vzťah s Cazom začne zdať príliš presvedčivý, všetky Elizine starostlivo pripravené plány sú v ohrození. Dokáže ešte nasledovať svoje sny, ak by znamenali zlomené srdce?

***

Predstierané partnerstvá je niečo, čo ma v romantických filmoch stále baví, aj keď viem, že je to jedno z najväčších klišé na svete. Vôbec mi to nevadí, a dám si to kľudne aj 50 krát a 51. raz to bude stále ako "tenkrát poprvé" 😃

Navyše, tento príbeh sa odohráva v Číne (pre mňa veľmi lákavé prostredie), má sympatickú hlavnú hrdinku, ešte sympatickejšieho hlavného hrdinu a množstvo vtipných postrehov a rozhovorov, ktoré dokážu vyčariť úsmev na tvári. Autorka píše veľmi fajn, vôbec neskĺzava do trápnych vtipov (ktoré v tomto žánri často vídavam), a píše s ľahkosťou a sviežosťou mladosti.

Možno si mnohí pri čítaní poviete, prečo mala Eliza tendenciu klamať, ale ja sa do nej viem presne vcítiť. Kde, komu a kedy mala začať vysvetľovať, že celá vec s jej poviedkou je klamstvo a ona vlastne žiadneho priateľa nemá? Obzvlášť na škole, kde ju doteraz všetci ignorovali, ba až si z nej robili posmech.

Tento príbeh mi robil spoločnosť pri cestovaní a nemohla som si vybrať lepšie. Ani neviem, ako mi čas ubiehal, pretože v dobrej spoločnosti uteká akosi rýchlejšie. A ako som už písala, tento námet tu bol už xy-krát, napriek tomu si ho vždy rada zopakujem a z tohto by bolo navyše určite aj výborné a vtipné filmové spracovanie.