Temná Raven (Recenzia)

Originálny názov: The Raven
Vydavateľstvo: Nakladatelství XYZ 2015
Séria: The Florentine
Diel: 1/2
Počet strán: 488
Žáner:  adult, romance

Raven Woodová restauruje ve florentské galerii Uffizi renesanční umělecká díla. Její život navždy změní jedna nevinná cesta z večírku. Když se stane svědkem nesmyslného útoku na bezdomovce, útočníci se posléze obrátí i na ni a zatáhnou ji do úzké uličky. Raven už je napůl v bezvědomí, když útočníky vyruší kakofonie vrčení, po které následuje křik jich samotných. Raven naštěstí upadá do milosrdné temnoty, ale až poté, co zběžně zahlédne stín postavy, která jí šeptá: Cassita vulneratus.
Když se Raven probere z bezvědomí, je nenávratně poznamenaná. Vrátí se do galerie Uffizi, ale nikdo ji nepoznává a co je ještě znepokojivější, zjišťuje, že v práci nebyla celý týden. Během jejího zmizení, které si sama nedokáže vysvětlit, došlo v galerii Uffizi k loupeži - zmizely Botticelliho ilustrace nevyčíslitelné hodnoty. Bezradná policie Raven označí za hlavního podezřelého a ta se zoufale snaží očistit své jméno. Vyhledá jednoho z nejbohatších obyvatel Florencie a těžko polapitelného muže, aby se pokusila odhalit pravdu o svém zmizení. Jejich setkání zavede Raven do temného podsvětí, jehož obyvatelé si střeží svá tajemství…

***

Už po tom, čo som dočítala Gabrielovu trilógiu, som bola veľmi zvedavá, o čom a aká bude nová autorova séria. Novela Princ niečo prezradila a bola som pomerne prekvapená, akým smerom sa autor rozhodol ubrať. Nevedela som, ako chce autor prepojiť tieto dve série, ale tešila som sa na jeho ďalšie knihy, pretože jeho štýl písania mi veľmi vyhovuje.

Raven žije vo Florencii a je spokojná so svojim pokojným životom. Má prácu, ktorú miluje, zopár dobrých priateľov, dobrovoľnícku prácu. Nepatrí práve medzi typické krásky, ale so svojim vzhľadom je zmierená. Všetko sa však zmení, keď sa raz ráno preberie a zistí, že niečo nie je v poriadku. Vyzerá úplne inak, jej nevyliečiteľne postihnutá noha je uzdravená a v práci ju nikto nespoznáva. Raven netuší, čo sa stalo uplynulý týždeň a takisto netuší kde bola, keď z múzea, v ktorom pracuje, bola ukradnutá zbierka Botticelliho ilustrácii, ktoré galérii zapožičal Gabriel Emerson. Postupne odhaľuje, čo sa vlastne stalo a zisťuje, že sa zamotala do niečoho, čo jej racionálny spôsob myslenia absolútne odmieta.

Ako som už spomínala, po dočítaní Princa som bola prekvapená, že autor sa rozhodol vsadiť na paranormálny žáner a pokračovať v príbehu práve týmto smerom. Osobne mi to vôbec nevadilo a aj keď je pravda, že pri téme upírov je už veľmi ťažké vymyslieť niečo originálne, myslím, že autor odviedol dobrú prácu.
Hlavnú zápletku (čiže vzťah Raven a upírskeho princa Florencie) sprevádzalo mnoho ďalších, takže v konečnom dôsledku z toho nevznikol otrepaný presladený príbeh. Okrem ich vzťahu sa v knihe riešila aj lúpež, po tom, čo zmizli ilustrácie a takisto aj ohrozovanie Florencie upírmi, ktorí sa chcú Princa zbaviť. A aj samotná Raven mala svoje tajomstvá, o ktorých sme sa dozvedali postupne.

Knihy od Reynarda sa mi páčia ako jedny z mála tohto žánru. Je to spôsobené hlavne historickým a umeleckým pozadím všetkých kníh, na ktorom je vystavaný do detailov premyslený príbeh a takisto prostredím, kde sa dej knihy odohráva. Už teraz sa veľmi teším na ďalšiu knihu a dúfam, že to nie je posledná autorova séria. Určite si od neho rada prečítam aj niečo ďalšie.

Ak ste čítali Gabrielovu trilógiu a páčila sa vám, určite siahnite aj po Temnej Raven. Autor ostal verný svojmu štýlu, ale dokázal sa vyhrať aj s paranormálnou témou. A nevynechajte ani úvodnú novelu k tejto sérii - Princ, pretože tá vás uvedie do deja a príbeh pekne prepojí s príbehom, ktorý už poznáte.