piatok 15. júla 2016

Cez oblaky stále svieti slnko (Recenzia)

Cez oblaky stále svieti slnkoAutor: Frances Whiting
Originálny názov: Walking on Trampolines
Vydavateľstvo: Ikar 2016
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 344
Žáner:  contemporary
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:
Život ako na trampolíne: raz si hore, raz dolu.
Od prvého okamihu, čo Annabelle vstúpila do triedy, dvanásťročná Tallulah Lulu de Longland je očarená novou spolužiačkou, jej rodinou a ich rozľahlým rozpadávajúcim sa domom zvažujúcim sa k rieke.
Ich neobyčajné priateľstvo utužuje tajný jazyk, ktorým sa navzájom zdôverujú, hovoria si o svojich svojráznych a trochu nepochopiteľných matkách, prudérnej sestre Scholastike, o prvých láskach a dospievaní v austrálskom prímorskom mestečku Juniper Bay. Ale eufória mladosti málokedy vydrží. Zrada, ktorá zničí ich priateľstvo, zanechá trvalé stopy na Lulinej duši, ktorú aj v dospelom veku mátajú pochybnosti o sebe samej. O pár rokov má Lulu na výber: buď navždy zostane dobrým dievčaťom s pocitom krivdy v srdci, alebo vystúpi z tieňa a urobí čosi nezvyčajné. A možno neodpustiteľné.
***

Tallulah alebo Lulu, ako ju všetci volajú, sa život zmení vo chvíli, keď jej doň vstúpi Annabelle. Stanú sa z nich najlepšie priateľky na život a na smrť, ktoré sú stále spolu, stretávajú sa raz u jednej, raz u druhej  a bez seba nespravia ani krok. Navzájom sa ovplyvňujú a dokonca si vymyslia aj vlastný jazyk, ktorým sa rozprávajú len ony dve. Postupne dospievajú a všetko sa pomaly začína meniť. Zrazu sa z nerozlučnej dvojice stane trojica. Lulu si nájde priateľa, s ktorým túži precestovať celý svet a konečne vypadnúť z ich malého mesta. To sa však nikdy neuskutoční a to, čo sa stalo potom má dôsledky na celý život Lulu.

cloud, sky, and storm imageKeď mala vyjsť táto kniha, zaujala ma najmä anotáciou, ktorá hovorila o dvoch kamarátkach, ktoré rozdelila jedna udalosť. Čakala som, že to bude nejaké veľké tajomstvo, ktoré sa bude postupne odhaľovať počas celej knihy. Preto ma dosť prekvapilo, že to "tajomstvo" sme sa dozvedeli hneď v úvode. (V podstate sme sa dozvedeli dôsledok, ale nebolo ťažké si domyslieť, čo sa vlastne v minulosti kamarátstva dievčat stalo.) Práve pre to som bola zo začiatku trochu skeptická, keďže to, čo ma nalákalo na knihu najviac, tam vlastne nebolo.

Napriek tomu som sa do knihy ihneď začítala a musím povedať, že sa mi dosť páčila. Bolo to vlastne rozprávanie príbehu o tom, ako sa Lulu a Annabelle spoznali a skamarátili, ako spolu dospievali a ako sa napokon rozdelili. Kapitoly, v ktorých Lulu spomínala na minulosť sa prelínali s kapitolami zo súčasnosti. Mám rada podobné knihy, kde sa prítomnosť prelína s minulosťou, ale tu som s tým mala trochu problém. Kapitoly neboli nijako označené, zo začiatku sa dosť chaoticky striedali a chvíľku trvalo, než som si uvedomila, či čítam o minulosti alebo prítomnosti.

Nie je to nijaká akčná kniha a samotný dej je dosť predvídateľný, ale napriek tomu ma veľmi zaujala a našla som aj zopár momentov, kedy ma prekvapila. Kniha sa totiž netočí len o Lulu a Annabelle, ale autorka sa venovala aj ostatným postavám z ich okolia a každý v knihe dostal svoj priestor. Členovia ich rodín, ich priatelia, kolegovia, známi... Asi o každom, kto bol v knihe spomenutý, sme sa dozvedeli niečo viac o jeho živote a práve to sa mi na celej knihe páčilo najviac.

Knihu by som ohodnotila ako veľmi príjemné čítanie, ktoré sa možno nestane nezabudnuteľným, ale rozhodne má potenciál zaujať a zabaviť vás na pár hodín. Ako som už spomínala, kniha má pomalý rozbeh a pomalšie tempo si zachováva až do konca, ale mám pocit, že sa to k celému príbehu hodilo. Taký je skrátka aj život, nie vždy je plný akcie a veľké rozhodnutia, ktoré nás čakajú, chcú svoj čas.

Moje hodnotenie:


Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára