Siréna (Recenzia)

Autor: Kiera Cass
Originálny názov: The Siren
Vydavateľstvo: CooBoo 2017
Počet strán: 291
Žáner:  YA, romance
Oceánia zachránila Kahlen pred smrťou. Je to už dávno, no odvtedy jej slúži ako siréna. Svojím spevom láka neznámych do hlbín mora, aby tak splatila dlh. Navzdory tomu, že jej jediné slovo môže zabiť, nedokáže odolať pevnine. Pozoruje ľudí, túži sa s nimi zhovárať, smiať sa a žiť slobodne medzi nimi. Kahlen je odhodlaná „odpykať si trest“ v samote… až kým nestretne okúzľujúceho a starostlivého Akinliho. Zosobňuje všetko, po čom kedy túžila. Nesmie s ním však prehovoriť. Všemožne sa snažia komunikovať, úžasne si rozumejú a ich vzťah rýchlo prerastá do priateľstva. Či chcú, alebo nie, spútava ich láska… Oceánia však má svoje pravidlá a žiadna siréna by sa nemala zamilovať do človeka. Kahlen musí Akinliho opustiť. Nikto nesmie poznať morský svet sirén. Avšak po rokoch poslušnosti sa Kahlen rozhodne nasledovať hlas svojho srdca.

***
Anotácia je taká podrobná, že v podstate zhrnula celý obsah knihy dosť výstižne. Preto, ak ste ju náhodou ešte nečítali, tak to ani nerobte. Ak máte radi Kieru Cass, jednoducho sa do knihy rovno pustite. Má dobrú myšlienku. Mňa zaujala najmä kvôli tématike morských sirén, pretože o tom som ešte žiadnu knihu nečítala. Aspoň teda nemám pocit, že by sa vyskytovali v každej druhej fantasy knihe ako upíri a vlkodlaci.
Autorka sa drží stále svojho štýlu. Ako sme si zvykli pri jej predchádzajúcej sérií, aj tu sa vyskytuje jej absolútne ľahký a jednoduchý štýl písania. Stránky otáčate takou rýchlosťou, že ani neviete ako a ste na konci. Nestihnete sa ani poriadne zamyslieť, že je všetko veľmi naivné, jednoduché a nie vždy logické. Ale prečo by to vždy také malo byť? Podľa mňa je dobre, že na svete existujú aj takéto knihy. Kde nie vždy všetko logicky do seba zapadá a že nie všetko nám bolo dobre dovysvetľované. Áno, je pravda, že tam bolo až priveľa náhod a že niekedy boli ťažké rozhodnutia priveľmi jednoduché. Ale odpovedzme si na otázku: Naozaj musíme mať vždy rozťahané 3-4 dielne série, z ktorých minimálne prostredné dve knihy sú absolútne o ničom a do čítania sa musíme nútiť? Nie, nemusíme! Hlavne keď nemáme dosť času púšťať sa do nich, prípadne sa nám nechce čakať na ďalšie pokračovania, lebo zabudneme, o čom boli predchádzajúce diely.  Vtedy nastupuje na scénu Siréna, pretože je príjemná, pomerne krátka, nenáročná a istým naivným spôsobom veľmi milá. A hlavne romantická ♥. To rozhodne!

Jednoznačne knihu odporúčam všetkým menej -násť ročným dievčatám s romantickým srdiečkom, ktoré práve zažívajú svoje prvé lásky. Aktuálne by to mohol byť skvelý darček na deň detí, za vysvedčenie alebo len tak pre radosť, keď k nám konečne zavítajú slnečné dni. Siréna je ideálna na kúpalisko alebo k moru, kedy nechcete na nič myslieť, len si oddýchnuť pri nenáročnej a romantickej knihe.

Svoje hodnotenie by som teda mohla zhrnúť do dvoch častí:

1. Za to, ako skvele sa to čítalo, za sympatické postavy, výborný nápad, romantickú linku (vďaka bohu, že konečne vyšla zasa jedna kniha bez otravného 3-uholníka, prípadne niekoľko-uholníka!!!) a jednoducho za to všetko milé, čo v tejto knihe je, dávam 5 *****

2. Za veľmi urýchlené a jednoduché vyriešenie zápletky, nie celkom využitý potenciál, ktorý táto téma mohla priniesť, za niektoré nelogické činy a prílišné náhody by som túto knihu mohla zaradiť medzi množstvo priemerných kníh a preto by odo mňa dostala 3***.

A napriek tomu, že celkovo a objektívne jej dávam 3,5 * nie je pre mňa obyčajnou priemernou knihou. Teším sa, kedy sa k nej opäť vrátim a aj keď je určená oveľa mladším čitateľom, vždy bude mať pre mňa svoje čaro.