Ostrov (Recenzia)

Séria: Detective Elin Warner
Diel: 2/2
Počet strán: 352
Žáner: krimi/thriller

Moje hodnotenie knihy: 2*/5*

Niekto prichádza za oddychom, niekto po pomstu.

Novootvorené letovisko na ostrove neďaleko anglického pobrežia je ako stvorené na dokonalý oddych. Luxusný ubytovací komplex uprostred nedotknutej prírody láka návštevníkov množstvom aktivít a možností, ako načerpať energiu. O tomto raji na zemi sa však šepká, že je prekliaty. Na ostrove kedysi vyčíňal sériový vrah a jeho činy pripomína skala známa ako Kamenná smrtka.
Keď pred pavilónom jogy nájdu telo mladej ženy, spočiatku to vyzerá ako tragická nehoda. Na ostrov je povolaná detektívka Elin Warnerová, aby vyšetrila záhadné okolnosti úmrtia – obeť totiž nepatrila medzi hostí a v komplexe vôbec nemala byť. Na ďalší deň zahynie pri potápaní iný hosť a Elin nadobúda presvedčenie, že ani teraz nejde o náhodu. Prečo by sa niekto zameral na hostí, a komu ešte hrozí nebezpečenstvo? Vraha musí nájsť skôr, než sa zopakuje história ostrova.

***

Milujem vyšetrovať zločiny, ktoré sa odohrávajú na opustenom mieste, v uzavretej skupine ľudí, kde vrahom môže byť ktokoľvek z prítomných. Naháňa to hrôzu a medzi prítomnými vzniká o to väčšie napätie. Pretože ďalšou obeťou môžu byť práve oni. Práve pre to som si myslela, že výberom tejto knihy nemôžem stúpiť vedľa. No ale presvedčila som sa, že nie všetko, čo má výborný nápad a pre mňa vysoký potenciál, sa musí vydariť.

Hneď ako som sa pustila do čítania som tušila, že toto asi nebude pre mňa. Ocitla som s v príbehu, pri ktorom som mala pocit, že som minimálne prvých sto strán, kde som sa mala zoznamovať s postavami, preskočila. Akoby ma autorka postavila do stredu už rozbehnutého príbehu. Všetky postavy a vzťahy medzi nimi som nemala čas spoznať, zorientovať sa medzi nimi a ja som skutočne až do konca mala stále problém určiť, kto bol s kým, v akom vzťahu a čo sa s nimi stalo. Tým pádom si ma žiadna postava nezískala a pre mňa za mňa ich mohol vrah vyzabíjať pokojne aj všetkých :D

Ako som už naznačila, najviac sa mi na knihe páčil nápad vrážd na odľahlom ostrove, kde je len jeden novovybudovaný dovolenkový rezort a prístup na ostrov je obmedzený. Takže s určitosťou vieme, že nakoľko obetí stále pribúda, vrah musí byť niekde tam s nimi.  Už len čo najrýchlejšie vypátrať, kto ním je.

Autorka páchateľa prepojila cez tri rôzne obdobia. Minulosť, v ktorej bola na ostrove škola pre problémové deti, potom obdobie, kedy na ostrove táborili deti a vyčíňal tam sériový vrah a nakoniec súčasnosť s dovolenkármi. Toto všetko preplietla, zakomponovala tam Kamennú smrtku, snažila sa navodiť nadprirodzenú atmosféru a všadeprítomné zlo, ale na mňa osobne toho bolo zbytočne veľa a príliš prekombinované. Nakoniec tam pár vecí ani nedávalo celkom zmysel a ten záver ako z akčného filmu sa hlavnej hrdinke detektívke Elin Warnerovej vážne nehodil. Tá mala problém hlavne sama so sebou, nie to ešte riešiť nejaké tri desaťročia staré zločiny.

Autorku Sarah Pearse bohužiaľ na základe tohto príbehu nepovažujem za veľmi zručnú rozprávačku, chýbala jej systematickosť, ktorá je pre detektívne zápletky kľúčová a tiež jej opisy som si akosi nedokázala predstaviť. Mne nesadla, ale videla som už aj veľa pozitívnych ohlasov, takže sa mnou nenechajte odradiť a ak vás kniha zaujala, vyskúšajte ju. Ja budem veľmi zvedavá na ďalšie reakcie.