Doma s Madam Chic(Recenzia)

Autor: Jennifer L. Scott
Originálny názov: At Home with Madame Chic: Becoming a Connoisseur of Daily Life
Vydavateľstvo: Ikar 2015
Počet strán: 288
Žáner: non-fiction

Povýšte každodenné maličkosti na umenie žiť
Jennifer Scottová ako študentka na zahraničnom výmennom pobyte v Paríži bývala u rodiny, ktorá ju inšpirovala a zásadne ovplyvnila jej životný štýl. Pani domu madam Chic si vzala bezstarostnú dospievajúcu dievčinu z Kalifornie pod svoje ochranné krídla a umožnila jej spoznať, ako Francúzi povyšujú bežné maličkosti života na umenie žiť.
Po rokoch zoči-voči všedným povinnostiam Jeniffer spomínala na domov madam Chic – raňajkový stôl nádherne prestretý už predchádzajúci večer, hudba znejúca v pozadí, pokojná atmosféra koktailovej hodinky s madam a monsieur Chic. Zatúžila po takomto živote. Rozhodla sa zistiť, čo by sa stalo, keby sa namiesto netrpezlivého a chaotického vykonávania domácich prác pokúsila žiť ako madam Chic.
Kniha Doma s madam Chic prináša návod, ako viesť doma šťastný, moderný a zmysluplný život bez ohľadu na náročnosť vášho denného programu či rozpočet. Jennifer vám poradí, ako zaviesť rutinu, ktorá vám pomôže žiť bez neporiadku, ako vyvolať dobrú náladu, vybudovať si funkčný šik šatník, v ktorom je len desať kúskov oblečenia, pomôže vám premeniť svoje pracovisko na pokojnú oázu a byť kedykoľvek pripravená aj na nečakanú návštevu. Stačí, ak sa budete riadiť jej jednoduchými radami – priamo z Paríža a od madam Chic!

***

Od autorky som prvú knihu - Lekcie madam Chic - zatiaľ nečítala, ale vedela som, že si nesmiem nechať ujsť ani túto. Tá prvá bola zameraná skôr na osobný štýl a výzor, čo by ma pravdepodobne bavilo o trošku viac, ale keďže si ju plánujem kúpiť, rovno som si doplnila do knižnice aj Doma s madam Chic.

Prvá časť knihy - Chez vous (čiže Domov) je zameraná na to, ako sa opäť zamilovať do svojho domova, ako si v ňom spraviť poriadok a ako si ho tam udržať. Druhá časť - Les routines de la journée (Rutiny dňa) je ďalej rozdelená na tri časti- Radosti rána, Radosti odpoludnia a Radosti večera. Ako už názvy týchto pod-častí napovedajú, ide o zameranie sa na každodenné zvyky a maličkosti a zmenenie prístupu k nim. Ako sa už zobudiť s pocitom, že nás čaká ďalší dokonalý deň a pokračovať s ďalšími každodennými povinnosťami nie s pocitom, že ich musíme spraviť, ale s pocitom že ich môžeme a chceme spraviť.

V knihe je  mnoho vecí a rád, ktorých sa držím alebo ktorých sa budem držať, keď budem mať vlastný byt. Nachádza sa tam veľa rôznych tipov na všetko možné z každodenného života a práve takéto knihy mám rada. A ako som už spomínala v recenzii na podobnú knihu, ktorú som čítala len nedávno (Navždy šik), obdivujem francúzsky štýl, ktorý sa nedá opísať výstižnejšie než slovom šik. Francúzi a obzvlášť Francúzky majú okolo seba nejaké nevysvetliteľné čaro, ktoré však vôbec nie je založené na tom, či sú bohaté alebo nie. Nie všetci ľudia, čo sú bohatí sú aj šik a zasa naopak. Nie všetci ľudia, ktorí sú šik, musia byť zákonite bohatí.

Autorka v knihe spomenula aj svoj YouTube kanál (The Daily Connoisseur), ktorý som si po prečítaní hneď aj vyhľadala. Našla som tam množstvo videí, ktoré skvelo doplňujú knihy a strávila som nad nimi naozaj veľa času. Určite si čo najskôr dokúpim aj Lekcie madam Chic. Nedávno vyšla aj jej nová kniha (Polish Your Poise with Madam Chic), ktorá, dúfam, vyjde aj u nás. Mimochodom všetky knihy sú naozaj krásne aj na pohľad a skvelo vyzerajú na poličke. Okrem perfektných obálok obsahujú aj mnohé ilustrácie, ktoré pekne doplňujú text a sú absolútne šik.

Ak máte radi podobné knihy alebo sa zaujímate o francúzsky štýl a spôsob života, určite túto knihu odporúčam. Nie je to beletria, čiže ju nemusíte prečítať odpredu dozadu, ale každý si v nej iste nájde to svoje, čo ho najviac zaujíma. Som zvedavá na ďalšie knihy, ktoré si rozhodne nenechám ujsť.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete zakúpiť tu