utorok 1. septembra 2015

Šťastní ľudia čítajú a pijú kávu (Recenzia)

Autor: Agnés Martin-Lugand
Originálny názov: Les gens heureux lisent et boivent du café
Vydavateľstvo: Motto 2015
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 256
Žáner: adult, contemporary
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:
Dá sa zlomené srdce vyliečiť? Autorka tohto bestsellera Agnes Martin-Lugand vás zavedie do drsného, no čarokrásneho Írska, kde sa odohráva príbeh prirovnávaný k obľúbenému filmu Pod toskánskym nebom.
Šťastní ľudia čítajú a pijú kávu. Tak sa volala útulná literárna kaviarnička, ktorú vlastnila mladá Parížanka Diane. Žila si svoj šťastný život s malou dcérkou a milujúcim manželom, až kým jedného dňa tragédia nezlomila jej srdce. Vzala jej nielen tých najbližších, ale aj zmysel života. Zúfalá mladá žena sa na celé mesiace uzavrela pred svetom a márne hľadala nový zmysel života. Napokon sa rozhodla splniť sen svojho muža a odísť do Írska. Tam, na búrlivom a drsnom západnom pobreží, sa začína veľké dobrodružstvo. Do jej pochmúrneho života vstúpi záhadný fotograf Edward, a čudné veci, čo sa okolo neho dejú, konečne donútia Diane konať...

***

Mám veľmi rada francúzsku tvorbu, či už ide o knihy alebo filmy, alebo o hocičo iné. Je na nej niečo
zvláštne, čo v ostatných kultúrach nenájdeme. Vyhýba sa klišé a konkrétne pri knihách a filmoch je príbeh  veľmi jednoduchý a postavený na detailoch. A takmer vždy koniec príbehu nie je až tak dôležitý. Dôležitejší je samotný príbeh.

Keď som videla, že vychádza kniha od francúzskej autorky a ešte k tomu s tak perfektným názvom šťastní ľudia čítajú a pijú kávu, vedela som, že ju musím mať. Keď prišla, potešilo ma aká je rozsahovo malá a hneď som sa do nej pustila. Prečítala som ju na jedno posedenie a čítanie som si naozaj veľmi užila.

Hlavná hrdinka Diane žije v Paríži. Teda, mala by som skôr napísať, že prežíva v Paríži. Jej muž a dcéra zomreli pri tragickej nehode a zobrali so sebou aj Dianin zmysel života. Jej čitateľská kaviareň Šťastní ľudia čítajú a pijú kávu, ktorú rozbehla so svojim najlepším kamarátom, chátra a spolu s ňou chátra aj Diane. Z posledných síl však nazbiera odvahu začať nový život a to v Írsku, kam sa chcel  vždy pozrieť jej manžel. S ruchom Paríža sa však miniatúrna írska dedina porovnávať nedá a Diane začne pochybovať o správnosti svojho rozhodnutia. 

Bolo veľmi zaujímavé sledovať ako sa Diane najprv zo všetkých síl bránila írskemu prostrediu a spôsobu života. A paradoxne práve to ju zachránilo. Samozrejme,že stretla muža, ktorý sa jej dostal pod kožu, a spoznala nových ľudí, z ktorých sa stali jej priatelia. Ale "uzdraviť" sa musela sama.

Kniha má veľmi otvorený koniec, ktorý sa dal očakávať, keďže práve tu by som žiadne "šťastne až naveky" nečakala. A mne sa to páčilo. Teraz si môžem len domýšľať, ako to nakoniec dopadlo a absolútne mi nevadí, že som sa to v knihe nedozvedela. Od knihy som pôvodne čakala niečo úplne iné, ale nemôžem povedať, že by sa mi kvôli tomu páčila menej. A určite to nie je moja posledná podobná kniha.

Rozhodne kniha stojí za prečítanie. Zaberie naozaj minimum času, číta sa veľmi rýchlo a keďže je taká tenká, dá sa stihnúť prečítať aj pri poobedňajšej káve. Ak teda hľadáte rýchle a také oddychovejšie čítanie, určite je toto tá správna voľba.
Moje hodnotenie:

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára