utorok 13. februára 2018

Prečítané za december 2017

Napriek tomu, že v decembri bolo veľa voľných dní - niektorí mali voľno v škole, iní si ho urobili v práci, som prečítala iba 4 knihy. Presne som splnila svoju ročnú reading challenge, čo ma uspokojilo, ale zároveň viem, že to mohlo byť aj lepšie. Ku každej knihe napíšem krátke zhrnutie a hodnotenie. Keďže na dlhé recenzie nie je vždy čas, aspoň takto v krátkosti by som sa chcela vždy vyjadriť ku všetkým knihám, ktoré za daný mesiac prečítam. 


Anatomie vraždy (Crowther and Westerman 2) - Imogen Robertson

Prvý diel tejto série som čítala už dávno, v podstate hneď ako vyšiel. Historických detektívok nie je na trhu až tak veľa, takže keď už nejaká vyjde, snažím sa k nej dostať. Pamätám sa, že sa mi páčil, a aj keď niektoré pasáže boli zbytočne zdĺhavé, dej bol nakoniec dobrý a kniha sa mi páčila. Preto som sa s veľkou chuťou pustila do druhého dielu. Na to, aká je kniha pomerne hrubá sa v nej do polovice takmer nič nedialo. Samotné vyšetrovanie často zabiehalo do nepodstatných rozhovorov, dlhé opisy nezaujímavého divadelného prostredia a osudov veľkého množstva vedľajších postáv ma stále odpútavali od hlavného príbehu. Mňa to jednoducho nezaujímalo. Musím priznať, že od polovice som už preskakovala a sústreďovala sa len na dialógy. Zachránili to hlavné postavy, ktoré som už poznala z predchádzajúceho diela a sú mi naozaj sympatické. Tie jediné ma pri knihe dokázali udržať. A taktiež to, že ma doma čaká ešte jeden diel, ktorý nechcem nechať neprečítaný. Koniec bol do istej miery prekvapivý, aj keď som sa s ním akosi nestotožnila.
Moje hodnotenie: ** 2/5


Kde se touláš, Bernadetto - Maria Semple



Mala som chuť na niečo zvláštne. Nevšedný príbeh, ktorý možno nesadne každému, ale verila som, že mne sa Bernadetta bude páčiť. A naozaj ma nesklamala, práve naopak!!! Kniha je písaná nevšedným spôsobom. Samotný text je oživený rôznymi zápiskami, postrehmi, mailami a rôznymi podobnými vecami (už ani neviem presne čím, tak rýchlo som ju prečítala :D ). Bernadetta bola úžasná postava. Vlastne celá jej rodina bola úžasná, každý iným spôsobom. Bernadetta bola veľmi svojská a hneď od začiatku mi bola sympatická tým, ako sa vyhýba ľuďom. To máme totiž spoločné :D Svojím presvedčením za isté veci bola až komická a rodinu, a aj seba privádzala do mnohých trápnych situácií. Bola nepredvídateľná, preto aj samotný príbeh by ste mohli len ťažko odhadnúť. Po dočítaní som knihu hneď kúpila aj sestre a darovala som jej ju pod stromček. Každému, kto má rád dobré a trochu zvláštne príbehy ju len a len odporúčam. 
Moje hodnotenie: ***** 5/5


Kalamita (Zúčtovatelé 3) - Brandon Sanderson

Pred koncom roka som si povedala, že nejdem rozčítavať už žiadnu sériu, ale naopak, dočítam nejakú, kde mi chýba už len posledný diel. Keďže prvé dva diely Zúčtovatelov boli naozaj perfektné, na ten tretí som sa tešila. Brandon Sanderson mal dej perfektne premyslený od samého začiatku. Absolútne originálny príbeh doplnil skvelými postavami, ktoré si nie je možné neobľúbiť. Boj dobra a zla tu bol už tisíckrát, ale ani raz takýto. Napriek tomu mi v tejto poslednej časti niečo chýbalo. Na mňa tu bolo až priveľa opisov zbraní, nových technológií a taktiež tu boli presuny do iných (asi) paralelných svetov. Možno už to bolo trochu viac prekombinované a nepredstaviteľné, ako by pre mňa bolo únosné. Čo však autorovi nesmiem uprieť, bol záver. Nevedela som si ani len predstaviť, ako sa z tohto dá vytvoriť vierohodný, realistický koniec. Lebo ako to už býva pri skvele vymyslenom novom svete - začiatok a stred výborný - len ukončiť to už veľa autorov dobre nedokáže. Sandersonovi sa to podarilo, ale napriek tomu sa tento diel na tie predchádzajúce nedotiahol. Je mi však ľúto, že táto séria nemá dostatočnú popularitu, pretože podľa mňa, by si ju určite zaslúžila. Mimochodom, u nás ju vydáva vydavateľstvo Slovart (Metalurg a Pyro) s krásnymi obálkami, ale opäť s rýchlosťou (dá sa tu vôbec použiť slovo rýchlosť???), že človek sa bojí, či sa tretieho dielu vôbec dožije. 
Moje hodnotenie: *** 3/5


Polibek v New Yorku - Catherine Rider

Som veľmi rada, že vydavateľstvo CooBoo má (aspoň zatiaľ) vo zvyku pred Vianocami vydať knižku, ktorá sa ich priamo týka. Môžeme si tak navodiť vianočnú atmosféru už počas adventu, alebo si ju vychutnať počas voľných dní po Štedrom dni. Polibek v New Yorku je veľmi jednoduchý, ťažko uveriteľný, naivný príbeh. Avšak nemôžem ho kritizovať, pretože je, napriek všetkým svojim nedostatkom, ideálnym čítaním na Vianoce. Milý, romantický príbeh, ktorý neurazí, poteší a na konci navodí úsmev na tvári. Samotné zoznámenie hl. hrdinov je veľmi nepravdepodobné, ich následné stretnutie v tom istom taxíku ešte nepravdepodobnejšie a všetko to ostatné je úplne najnepravdepodobnejšie :) Nehovorím to však v zmysle kritiky, skôr sa nad tým usmievam. Vianoce predstavujú predsa čas zázrakov :D

Moje hodnotenie: *** 3/5





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára