Kaviarnička pod citrónovníkom 1 - Šálka nádeje (Recenzia)

Originálny názov: A Cup of Ambition
Vydavateľstvo: Lindeni 2021
Séria: The Lemon Tree Cafe
Diel:  1/4
Počet strán: 184
Žáner:  romantika

Rosie miluje svoje hektické zamestnanie. No a čo, že nie je vydatá a usadená ako jej sestra. Vzťah by jej iba prekážal v nabitom pracovnom programe. Keď však neočakávane ostane na mesiac bez práce, rozhodne sa pomôcť starej mame – Talianke servírovať esspresso a biscotti v jej Kaviarničke pod citrónovníkom, v malom kúsku Talianska uprostred pahorkov Derbyshiru.

Od jej poslednej návštevy to však s kaviarňou ide dolu vodou a Rosie si robí starosti, že skrachuje. Stará mama predtým zatvára oči, nechce vidieť pravdu a rozčuľuje ju, že do jej kaviarne pchá nos. Čoskoro medzi nimi vzniknú vážne nezhody.

Keď sa Rosie rozhodne, že je čas vrátiť sa späť do reality, objaví sa jej starý známy a vyhliadky na život v Kaviarničke pod citrónovníkom zrazu nadobudnú úplne inú perspektívu...

***

Táto kniha zaujme nielen milovníčky kávy, ale určite aj všetky milovníčky romantiky. Určite upúta aj jednoduchou, ale zato veľmi peknou obálkou, ktorá dýcha letom a dobrou náladou. Útla kniha s nekomplikovaným príbehom je ideálna na pár chvíľ relaxu, možno aj vo vašej obľúbenej kaviarni :)

Rosie je samostatná mladá žena, úspešná vo svojom zamestnaní. Pre nezhody na pracovisku sa rozhodne dať výpoveď a kým si nenájde nové miesto, pomáha svojej starej mame v jej kaviarni. Je evidentné, že tá už na všetko sama nestačí a kaviareň je v zanedbanom stave. Rosie sa začne zamýšľať nad svojou budúcnosťou a nad tým, čo od života ďalej očakáva. Páči sa jej práca v kaviarni a to, že každý deň môže byť so svojou rodinou, ale zároveň túži aj po kariére, známom pracovnom strese a vyťažení. Pomaly začína premýšľať aj nad deťmi, ale zatiaľ nestretla nikoho, s kým by takéto vyhliadky naplnila.

Veľmi príjemná atmosféra anglickej dediny, kde každý každého pozná a všetci o všetkom vedia. Nesmie chýbať centrum diania, v našom prípade príjemná kaviarnička, kde sa obyvatelia stretávajú a riešia svoje každodenné problémy. Na to, že kniha nemá ani 200 strán, spoznávame množstvo postáv, ktoré sú všetky veľmi sympatické a rýchlo si ich obľúbite. Aj napriek niekoľkým nedorozumeniam knihe panuje priateľská a láskavá nálada, vďaka ktorej si pri knihe príjemne oddýchnete.

Na začiatku je načrtnutý problém feminizmu a problém súčasných ideálov ženskej krásy a páčilo sa mi, ako sa k tejto problematike postavila naša hlavná hrdinka Rosie. Ak by od svojho presvedčenia ustúpila, mohla si udržať prácu, ale ona radšej odišla a zostala verná svojim názorom.

Autorka má veľmi jednoduchý štýl a nekomplikovanú hlavnú dejovú linku. Šálka nádeje je prvým dielom zo štyroch kníh, ktoré keď čítate, máte pocit, akoby ste si pozreli jeden diel zo svojho obľúbeného seriálu. Dejovo bude príbeh na seba určite priamo nadväzovať aj v ďalších častiach a dozvieme sa, ako to bude s Rosie pokračovať. Myslím, že v každej časti sa vyrieši jeden daný problém (v tomto dieli to bolo zmodernizovanie kaviarne) a ten sa uzavrie, ale Rosiin osud sa dozvieme až v poslednej časti.

Skutočne nenáročné čítanie, ktoré zvládnete pri svojej poobednej šálke kávy. Nie je to ničím výnimočné dielo, ale viete s ním stráviť pár príjemných chvíľ. Ja si určite veľmi rada prečítam pokračovanie a budem sa tešiť na ďalšie osudy postáv.