streda 1. decembra 2021

Všetky tvoje prednosti (Recenzia)

Autor: Colleen Hoover

Originálny názov: All Your Perfects
Vydavateľstvo: Lindeni 2019
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 320
Žáner: contemporary, román
Moje hodnotenie knihy: 2*/5*
Moje hodnotenie obálky: 3*/5*

Anotácia:

Môže prežiť veľká láska s dokonalým začiatkom medzi dvoma nedokonalými ľuďmi?

Quinn a Graham si navzájom prisahali lásku, veriac, že všetky nepriazne osudu prekonajú spoločne. To bol sľub, ktorý si dali v deň svadby. Dokonalú lásku však ohrozuje nedokonalé manželstvo. Životy manželov sa od seba vzďaľujú, sny o založení rodiny sa stávajú nedosiahnuteľnými. Obaja začínajú pochybovať o význame svojho vzťahu. Prestať či neprestať bojovať za spásu manželstva, ktoré malo trvať večne? Spomienky, chyby a tajomstvá, ktoré si vybudovali v priebehu rokov, ich trhajú od seba. Budúcnosť závisí od plnenia sľubov z minulosti.

Román o krachujúcom manželstve a jednom starom, zabudnutom sľube, ktorý by mohol byť schopný ho zachrániť.

***

Colleen Hoover mám veľmi rada a jej rozprávačský štýl mi vyhovuje. V danom žánri je to asi moja najobľúbenejšia autorka, preto knihy od nej beriem automaticky, ani nečítam anotácie. Jej tvorba sa sústreďuje na new adult romance, ale vedela som, že táto kniha je trochu iná. Hlavní protagonisti sú dospelí, manželia a majú už pár rokov spoločného života za sebou. 

Kniha je rozprávaná striedaním dvoch časových rovín - Vtedy a Teraz. Sledujeme minulosť, v ktorej sa naši hlavní hrdinovia Quinn a Graham zoznámili a dali dokopy. V súčasnosti, ale prežívajú ťažké obdobie a ich manželstvo čelí ťažkej skúške. Zo začiatku to bol ideálny, milujúci sa pár. On by jej dal modré z neba, ona mala oči len pre neho. Po rokoch márnej snahy o dieťa sa Quinn dostala do stavu, kedy na nič iné už ani nemyslí. Len na to, že je neplodná, že nikdy nebude matkou a oberá Grahama o možnosť byť otcom. 

Prvé strany príbehu boli ako inak, veľmi dobre napísané a zaujímavé. Hneď ma vtiahli do deja a veľmi ma bavilo sledovať zoznámenie hlavných hrdinov. Postupne ale stránky začali byť ako cez kopirák a dokola sa stále riešilo to isté. Ona ho miluje, ale zároveň ho nemôže zniesť. On cíti, ako sa mu vzďaľuje, ale nevie s tým nič urobiť. Minulosť sprevádza dokonalý sex na milión spôsobov, v súčasnosti má pár problém sa čo i len pobozkať. 

Keďže problém neplodnosti je ústrednou myšlienkou a hlavná hrdinka sa s ním nevie nijako vyrovnať, je mu venovaná značná pozornosť. Rozumiem, že je to pre mnoho žien závažný problém, zároveň ale vďaka riešeniu tohto problému nemusí kniha sadnúť každej čitateľke. Inak ho budú vnímať slobodné dievčatá bez záväzkov, inak matky, inak neplodné ženy a inak ženy, ktoré sa dobrovoľne rozhodli nemať deti. Mne osobne táto téma a spôsob akým bola prezentovaná vôbec nesadla a nepáčilo sa mi ani sebecké správanie hlavnej hrdinky. Jej zahľadenosť do seba, sebaľútosť a predovšetkým nevďačnosť ma nesmierne rozčuľovali. Vôbec sa nepozerala na to, čo má, len sa sústreďovala na to, čo nemá. Hlavný hrdina bol od začiatku veľmi sympatický, ale jeho zidealizované správania (najmä na konci) a bezchybná povaha boli už na mňa akosi priveľa. Alebo takýto dokonalý chlap niekde naozaj existuje? :D 

Každopádne, citlivé a romantické duše si tu prídu na svoje a príbeh si užijú. Ja som v ňom našla jednu krásnu myšlienku o partnerstve a rozchodoch, ktorú si odnášam, zvyšok akosi nebol pre mňa. Napriek tomuto sklamaniu s Colleen určite nekončím a s jej tvorbou plánujem pokračovať. 
 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára