Koniec Zemského kráľovstva (Recenzia)

Vydavateľstvo: CooBoo 2022
Séria: Mágia živlov
Diel: 3/5
Žáner: YA, fantasy
Moje hodnotenie knihy: 2,5*/5*

Nespútaná vášeň najväčšej čarodejky storočia a plameňmi zmietaného princa sa ocitla v ohrození!

Vhalla už celému šľachtickému dvoru dokázala, že v jej žilách koluje mocná mágia Veternej čarodejky. Svoje miesto vo svete si vybojovala, no v tej najdôležitejšej bitke – o svoje srdce – utrpela zničujúcu porážku. Celé svoje bytie zasvätila tomu, aby svoju lásku princa Aldrika vytiahla z pazúrov temnoty v jeho duši, nezachránila ho však pred hrôzostrašným pádom z útesu.

Stratila už rodinu aj priateľov, no o novonájdenú princovu lásku prísť nemieni. Puto, ktoré ich spája, nedokáže pretrhnúť ani smrť, ani nenávisť Aldrikovho otca Imperátora. Vhalla však vie, že na jej ceste k šťastiu stoja mnohé prekážky – jej zotročenie Imperátorom, jej sila vyhrať veľkolepú vojnu za zjednotenie ríše, no aj nebezpečné plamene, ktoré ticho požierajú myšlienky a city jej milého. Vhallu čaká nevyspytateľný boj o záchranu toho najcennejšieho, čo na svojej púti našla – lásky.

***

V prvom rade musím povedať, že séria Mágia živlov patrí stále k mojím obľúbeným a to aj napriek tomu, že tento tretí diel mi až tak nesadol. Autorke nemožno uprieť skvelý štýl písania, ktorý dokáže zaujať a častokrát aj pobaviť. Dejovo som ale od tejto časti čakala viac a celkovo nenaplnila moje očakávania. Je to ale len môj veľmi subjektívny názor, ktorý sa (ako som si pozerala) s tým väčšinovým úplne rozchádza, pretože čitatelia sú z neho rovnako nadšení, ako z predchádzajúcich dvoch častí.

Druhý diel skončil tak, že čitatelia ešte niekoľko dní po dočítaní nemohli od zvedavosti poriadne spávať a boli na pokraji nervového zrútenia od toho, že tento tretí diel je v nedohľadne. A keď sme sa ho konečne dočkali a prečítali si, čo bolo ďalej, nakoniec z toho nevyšla vôbec taká dráma a tragédia, akú sme zrejme očakávali a všetko sa veľmi ľahko vyriešilo. Následne sa kniha v podstate dejovo nikde neposunula, až v závere sa ukázalo trochu akcie vyvrcholenej vo veľmi uponáhľanom konci, ktorý udal smer, akým sa bude uberať štvrtý diel.

Koniec Zemského kráľovstva autorka venovala takmer výhradne vzťahu Vhally a Aldrika. Kto má rád romantiku, určite si príde na svoje. Mágia ide do úzadia a čitateľ sa môže do sýta nabažiť romantických sladkých rečí, ktoré si vzájomne dopriavajú naši dvaja hlavní hrdinovia. Je vidieť, ako Vhalla dospela a obdiv si získa nielen u vedľajších postáv, ale určite aj u samotného čitateľa. Aldrikovi, naopak, akoby láska miestami zatemnila mozog a neuvažuje vôbec realisticky a budúce plány a vízie vidí tak trochu cez ružové okuliare. Vedľajšie postavy, aj keď sú mnohé sympatické, nedostanú veľký priestor, dokonca ani samotný Cisár si nevyslúžil väčšiu pozornosť, a preto jeho činy a správanie vyznievajú niekedy komicky, ba až zahanbujúco.

Zápletka na konci sa mi páčila, opäť podnietila moju zvedavosť, ako bude príbeh pokračovať. Neviem síce, prečo autorka nechala reakcie Vhally a Aldrika tak vyeskalovať, čím ich celý doterajší mentálny vývoj vrátila pred štartovaciu čiaru, ale zrejme sa to dočítam v ďalšej časti. Pevne verím, že sa v nej autorka vráti k štýlu, ktorým túto sériu začala a ja sa opäť s veľkou chuťou vrátim k Veternej čarodejke a Ohnivému mágovi.