streda 28. septembra 2022

Sestry z vinice (Recenzia)

Autor: JoAnn Ross

Originálny názov
:
 
The Inheritance
Vydavateľstvo: Grada/Metafora 2022
Séria: -
Diel:  -
Počet strán: 376
Žáner:  román
Moje hodnotenie knihy: 3,5*/5*
Moje hodnotenie obálky: 3*/5*

Anotácia:

Válečný fotograf Jackson Swann se účastnil mnoha konfliktů – a když zemřel, jeden za sebou také zanechal. Jackson měl tři dcery, každou s jinou matkou, a ty teď zjistily, že po otci zdědily nejen podíl na rodinné oregonské vinici, ale především rodinu, po které opravdu netoužily.

Tess po úspěšné kariéře dětské televizní hvězdy poprvé zažívá krizi identity a truchlí nad ztrátou absentujícího otce, kterým celý život opovrhovala.

Charlotte, vychovaná jako pravá jižanská dáma, se své kariéry naopak vzdala ve prospěch manželových politických ambic. V nejhorší den svého života se dozvídá nejen to, že její zbožňovaný otec zemřel, ale také že má dvě sestry, o kterých nevěděla, a její manžel ji podvádí.

Natalie, dcera Jackovy milenky, o svých sestrách vždy věděla a děsila se dne, kdy se Tess a Charlotte dozví o ní.

Poté, co sestry zdráhavě dorazí na vinici, jsou okouzleny matriarchou rodu Swannových i okolním prostředím, a brzy se dozvídají o poutavé rodinné historii, sahající do Francie v období druhé světové války, a o zraněném americkém vojákovi, jehož odkaz zdědily – a který nyní může změnit celý jejich život.

***

Víno mám úzko späté s Francúzskom a Talianskom. To, že je tak veľmi populárne aj v Oregone som nevedela a aj preto ma táto kniha zaujala. Okrem toho námet s tromi sestrami, ktoré sa navzájom nepoznajú a zdedia úspešný vinohrad, znie pre mňa dostatočne lákavo, aj keď možno nie úplne najoriginálnejšie. 

Príbeh mi až za polovicu pripadal stále len ako úvod k hlavnej zápletke. Čakala som problematické dohadovanie o dedičstvo a množstvo komplikácií, ale na počudovanie toto všetko zbehlo veľmi rýchlo v druhej polovici knihy. Okrem toho sa tam do rozprávania zapojila aj stará mama dievčat, ktorá dej obohatila o spomienky z druhej svetovej vojny a rozpovedala príbeh, ako spoznala svojho manžela. Za seba môžem povedať, že pre mňa táto odbočka do minulosti bola v tejto knihe úplne zbytočná. Do deja bola častokrát len "vsunutá" a nie "zapracovaná", takže na mňa pôsobila zbytočne rušivo. Až v závere jej bol venovaný väčší priestor, ale viac ma zaujímalo, ako to dopadne so sestrami. Málokedy sa mi stane, že súčasná linka vyhrá nad tou z minulosti, ale tu by som pokojne prijala, ak by sa príbeh z minulosti úplne vynechal. Nie, že by nebol zaujímavý - ak by sa prepracoval viac do hĺbky a autorka by ho viac previazala s tou súčasnou linkou, mohlo by to spolu krásne fungovať. V tomto prípade ale uberal na prepracovanosti hlavnej zápletky, kde som mala pocit, že ešte veľa vecí ohľadom Jacksona (otca sestier) zostalo nezodpovedaných. 

Napriek malým výhradám bolo toto úvodné stretnutie s autorkou príjemné a jej ľahký a nenáročný štýl mi veľmi sadol. Hlavná zápletka s tromi sestrami ma zaujala a tiež sa mi páčili ich charaktery a ich rozdielnosť. Každá mala za sebou zaujímavý príbeh a tešila som sa, aký koniec im autorka dopraje. Z textu cítiť dobrú náladu a optimizmus, takže túto knihu určite odporúčam ako veľmi príjemné nenáročné čítanie. Ide o moderný román s postavami pochádzajúcimi z trochu vyššej spoločnosti, kde sa ľudia síce nezaoberajú existenčnými problémami, ale tiež majú svoje ťažkosti. Určite by som si od autorky rada prečítala aj niečo ďalšie, takže dúfam, že sa dočkám :)


                            Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Grada.

                                                             Knihu si môžete kúpiť tu 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára