Vlákna mágie (Recenzia)

Originálny názov: Vlákna mágie
Vydavateľstvo: CooBoo 2024
Séria: Piesne troch svetov
Diel:  3/3
Počet strán: 376
Žáner:  YA, fantasy

Sedemnásťročná čarodejnica Agáta kúzli štrikovaním a háčkovaním. Doma ju obklopuje silná mágia, no v škole je pre bežných smrteľníkov sivou myškou. Keď stratí poslednú nádej zaľúbiť sa, rozhodne sa problémy s láskou vyriešiť zakázanými čarami. Mágia má však vlastné chodníčky a kúzlo lásky naberie nečakaný zvrat.

V snahe zistiť následky svojho kúzla začne Agáta pátrať na vlastnú päsť. Odkrýva nielen tajomstvá zdanlivo pokojného mesta a jeho obyvateľov, ale aj vlastnej rodiny. Čelí zlomyseľným vílam, starkej hovoriacemu krkavcovi, náročným prijímačkám na čarodejnícku akadémiu a snaží sa utajiť svoje magické schopnosti aj pred najlepšou kamarátkou.

Má nešťastie v meste na svedomí Agátino kúzlo alebo sa v uliciach skrýva iné nebezpečenstvo?

***

Už aj vy ste sa tak tešili na novú knihu od Vladimíry Šebovej? Prvý diel z jej série troch svetov ma absolútne nadchol (vzhľadom na to, že takmer nečítam slovenských autorov, to je už naozaj čo povedať!), druhý dostatočne uspokojil moju chuť vrátiť sa do tohto univerza a tento tretí diel je podľa môjho názoru zo všetkých najlepší a jeho čítanie som si nesmierne užívala. Podľa môjho názoru môžete knihy čítať pokojne aj poprehadzovane, lebo dokonale funguje každá aj samostatne. Sú prepojené naozaj len postavami zo slovanskej mytológie a zatiaľ som nejaké užšie a dôležité spojivo nepostrehla.

No ale poďme priamo k Vláknam mágie. Bolo to neskutočne milé, pohodové, sladké a zároveň aj trochu napínavé čítanie, ktoré určite sadne ako mladým, tak aj dospelým. Vrátite sa do školských čias, situácie vám možno pripomenú vaše vlastné dospievanie, kedy skutočne maličkosti predstavovali dôležitosť najvyššieho stupňa a všetko ste veľmi intenzívne prežívali.

Kniha má skvelý cozy magic nádych, ktorý autorka okorenila vyšetrovacou zápletkou, takže skĺbila dve veci, ktoré mám v knihách asi najradšej. Kniha má skvelú atmosféru izolovaného malého mestečka, kde sa všetci poznajú a pomáhajú si a takisto všetci intenzívne prežívajú, aj keď sa stane niečo zlé. Postavy si jednoznačne obľúbite úplne všetky! Ale najmä hlavnú postavu Agátu, jej rodinu a, samozrejme, aj ich zvieracích príslušníkov. V príbehu sa stále niečo dialo a aj keď to boli obyčajné situácie zo života, autorka ich vedela podať tak živo a zábavne, že ste sa ani na minútu nenudili. Kniha je prepracovaná do detailu, je vidieť, ako si autorka dala záležať aj na maličkostiach a spolu to do seba všetko krásne zapadalo. Páčilo sa mi aj rozdelenie na kratšie kapitoly aj to, že každá mala názov - toto v knihách naozaj milujem!

Stretla sa tu Sabrina mladá čarodejnica s atmosférou z Gilmore Girls a k tomu sa zamiešala temnejšia stránka série A Good Girl's Guide to Murder od Holly Jackson. Ako píšem, Vlákna mágie mi mnohým pripomínali aj iné knihy, ale napriek tomu je to jedinečný originál od slovenskej autorky, ktorá využila to, čo je u nás zaujímavé a vytvorila skvelé dielo, ktoré som určite nečítala len raz. Vy ste ho už prečítali? Alebo si ho necháte na sychravé jesenné počasie, na ktoré, podľa mňa, bude úplne ako stvorené?

Knihu si môžete kúpiť tu