Dublin Street (Recenzia)

Vydavateľstvo: Ikar 2013
Séria: On Dublin Street
Diel: 1/5
Počet strán: 336
Žáner:  NA, contemporary

Jocelyn Butlerová sa roky skrývala pred vlastnou minulosťou. Teraz nastal čas odhaliť pred svetom trpké tajomstvá.
Joss, ako ju všetci familiárne volajú, sa rozhodne ujsť pred spomienkami na tragické udalosti a presťahuje sa zo Spojených štátov do Škótska. Keďže sa tvrdohlavo vyhýba blízkym vzťahom, nikto netuší, aký veľký žiaľ v sebe dusí a ako musí dennodenne bojovať so svojimi démonmi. Samotársky život jej dokonale vyhovuje – kým sa nenasťahuje do nového bytu na Dublin Street a nespozná Bradena, ktorý otrasie jej zdanlivo nedobytným svetom.
Braden Carmichael vždy dostane, čo chce. Je úspešný, bohatý, neskutočne príťažlivý – a odhodlaný dostať Joss do postele. Keď zistí, že ju predstava vzťahu desí, navrhne jej, aby uzavreli dohodu, ktorá uspokojí ich spaľujúcu sexuálnu príťažlivosť. No tvrdohlavému Škótovi ich posteľné hry nestačia a Joss spanikári. Predstava, že niekto prenikne do útrob jej duše, je pre ňu neprípustná.

***

Dublin Street som si chcela už veľmi dlho prečítať a konečne sa mi to podarilo. Väčšinou som čítala recenzie skôr negatívne a sklamané,  preto som od knihy neočakávala nič, maximálne to, že budem sklamaná aj ja. Ale bola som veľmi milo prekvapená, keď som po prečítaní knihy zistila, že mne sa vlastne páčila.

Joss žije relatívne usporiadaným životom, ktorý ale naruší nútené sťahovanie. Cestou do nového bytu stretne okúzľujúceho muža, po ktorom okamžite začne túžiť, ale zároveň si hneď prikáže naňho zabudnúť. Aké je však jej prekvapenie, keď ho stretne opäť a to dokonca v jej novom byte a zistí, že Braden (ako sa neskôr dozvedela jeho meno) je brat jej novej spolubývajúcej a majiteľ ich bytu. Avšak Joss sa už dávno uazvrela pred ľuďmi a odmieta všetkých, ktorí sa chcú cez jej hranice dostať.

Kniha sa mi čítala veľmi dobre a prečítala som ju za jeden deň. Nečakala som, že ma bude tak baviť, ale bolo to veľmi oddychové a príjemné čítanie. K postávam som mala opäť veľmi neutrálny vzťah, a preto ma kniha nedokázala vytočiť ani v najnaivnejších momentoch. A takisto sa mi páčilo, že autorka nepísala v už zabehanej šablóne podobných kníh, čiže nevytvorila vzťah najnevinnejšieho dievčaťa  a najdrsnejšieho a najzvrátanejšieho chlapa z celej planéty.

Čo považujem za najväčšie plus celej knihy je to, že problém v úplne evidentnom vzťahu Braden-Joss, pochádzal iba z jednej strany (zo strany Joss) a takisto pochádzal z minulosti, takže jedinou prekážkou bolo vyrovnať sa so životom a konečne sa otvoriť druhým ľuďom. Netvrdím, že to bolo ľahké a ani nechcem tragédiu, ktorá sa Joss stala, zľahčovať alebo niečo podobné, ale v niektorých podobných knihách mi už prídu problémy a tragédie,  ktoré autori vytvoria svojim postavám, prehnané. Rovnako, ako aj ich večné riešenie týchto problémov, ktoré sú príčinou nefungovania vzťahu medzi hlavnými postavami - nebuďme spolu, pretože nie som pre teba dosť dobrý/á. Ani Dublin Street sa tejto situácii nevyhol, ale pozitívom je, že sa vyskytla len raz a veľmi rýchlo bolo po nej, takže som si ju takmer ani nevšimla.

Kniha ma zopár situáciami aj veľmi pobavila, čo vždy veľmi oceňujem a dúfam, že autorka nestratí zmysel pre humor aj v ďalších častiach. Významným pozitívom je aj  to, že napriek tomu, že kniha je prvou časťou zo série, príbeh Joss a Bradena sa ukončil a ďalšie časti sú zasa o niekom inom. Keďže som nečítala anotácie, neviem, o kom bude druhá časť, ale už sa na ňu veľmi teším a som zvedavá, či sa mi bude páčiť viac alebo menej než prvá časť.