Príbeh dvoch storočí (Recenzia)

Originálny názov: A Tale of Two Centuries
Vydavateľstvo: CooBoo 2014
Séria: Moje sladké šestnáste storočie
Diel: 2/3
Počet strán: 326
Žáner:  YA

Ďalšie kúzlo v stane záhadnej cigánky spôsobí, že sa Alessandra ocitne v rušných uliciach Beverly Hills o päť storočí neskôr. Prekvapená mätúcimi situáciami, hrozivou dopravou a trúfalo oblečenými tínedžermi začína objavovať svoje nové ja. Akoby toho nebolo dosť, do cesty sa jej pripletie tvrdohlavý, zato však príťažlivý Austin, ktorý odrazu mení všetko, v čo Less doposiaľ verila a odkrýva jej svet plný možností...

***

V prvom diely sme mali možnosť sledovať príbeh Cat - obyčajného dievčaťa z Ameriky s typickými teenagerskými problémami a trápeniami – ako sa vďaka cigánskemu kúzlu a cestovaním v čase dostane do šestnásteho storočia do krásnej renesančnej Florencie. Tam sa zoznámi a býva so svojou sesternicou Alessandrou, a zamiluje sa do nádejného umelca, maliara Lorenza. Na konci knihy sa Cat vráti do súčasnosti k svojej rodine, ale tým jej príbeh nekončí. Čo by to bolo za kamarátstvo medzi sesternicami, keby Alessandra Catinu návštevu neopätuje? A tak máme možnosť prečítať si aj príbeh dievčaťa zo šestnásteho storočia, ktoré navštívi o 500 rokov vzdialenejšiu budúcnosť a ocitne sa v Hollywoode v dvadsiatom prvom storočí.

Po prečítaní prvej časti som sa nevedela dočkať pokračovania. Prvý diel bol kúzelný a je to jedna z tých kníh, ktoré môžete čítať stále dokola, ako rozprávku na dobrú noc. A keď už konečne vyšlo pokračovanie, asi som mala priveľké očakávania.

S druhým dielom som, žiaľ, už taká spokojná nebola. Ale predpokladám, že nie ani tak vinou knihy samotnej, ale skôr s prostredím a charakterom hlavnej postavy. Osobne nemám rada tematiku typu: naivné mladé dievča chce byť za jeden deň slávnou herečkou a ohúriť celý svet. A presne o tomto to bolo. Less, ako Alessandru prezývajú, sa túži dostať na javisko a zažiť ten pocit, keď po predstavení vidí svetlá reflektorov a celé publikum jej tlieska. To sa však nedá v jej renesančnej dobe. Preto sa dostáva do súčasnosti, kde túto možnosť dostáva a využíva. Získa hlavnú úlohu v Rómeovi a Júlii, stáva sa veľmi populárnou a obľúbenou v škole a aby toho šťastia nebolo málo, spoznáva sa s úžasným drzým a nevychovaným Austinom. Ten vycíti, že v Less nie je len ustrašené dievča, ako sa na prvý pohľad zdá, ale dievča túžiace po dobrodružstve. Stačí len jeden impulz, aby sa aj táto stránka v nej prejavila naplno. Austin je jednoducho perfektný a Less nič neuchráni pred tým aby sa doňho zamilovala. Ale čo s láskou a kariérou úspešnej herečky, keď sa už o pár dní aj tak bude musieť vrátiť do Florencie?

Zo začiatku knihy som mala problém so začítaním sa. Nesadla mi hlavná postava. Ani neviem, čo presne mi na nej vadilo, alebo skôr, neviem to presne pomenovať. Cat sa mi páčila oveľa viac. Či už v prvom diely alebo v tomto. Chlapčenské postavy boli opäť na výbornú a popri úžasných typoch ako Gideon, Étienne St. Clair, Jace ... no je ich skrátka veľa, pribudne aj Austin. Mne sa tá jeho drzosť a nadhľad strašne páčili :)

Vzhľadom na to, že mám rada históriu, radšej čítam, keď sa cestuje v čase z prítomnosti do minulosti a nie naopak. Je ľahké si predstaviť, ako sa niekto zo súčasnosti, kto pozná dejiny a pozerá historické filmy, ocitne niekoľko storočí v minulosti. Oveľa ťažšie je predstaviť si a opísať niekoho, kto žije v stredoveku a naraz sa ocitne zoči voči dnešnej technike a pokroku. Určite by sa nikto hneď tak rýchlo neprispôsobil ako Less. A to je ďalší dôvod, prečo sa mi táto kniha páčila menej ako prvá. Čakala som oveľa viac trapasov a vtipných scén kvôli jej sladkej nevedomosti. Na môj vkus však bolo všetko prirýchle, jednoduché a bezproblémové. Viem, že je to oddychovka, ale aj tá sa dá napísať oveľa lepšie – čo už autorka pri prvej časti dokázala.

Napriek všetkému to zhrniem tak, že ak sa vám páčil Catin príbeh a máte radi cestovanie v čase, určite nevynechajte ani pokračovanie tejto mini série. Milovníčky príjemných nenáročných rozprávočiek s presladeným happy-endom si určite prídu na svoje. ;)