Selekcia (Recenzia)

Originálny názov: The Selection
Vydavateľstvo: CooBoo 2014
Séria: Selekcia
Diel: 1/5
Počet strán: 293
Žáner:  YA, dystópia

Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Potom sa zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány – a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.

***

Určite neušlo vašej pozornosti, že skvelé vydavateľstvo CooBoo nám prinieslo minulý mesiac úžasnú knihu Selekcia – prvý diel dlho očakávanej série a ešte k tomu aj s pôvodnou nádhernou obálkou. Nevedela som sa dočkať, kedy sa budem môcť pustiť do jej čítania, ale chcela som to urobiť až vtedy, keď na knihu budem mať naozaj dostatok času a budem si ju môcť vychutnať. Asi som už tušila, že sa mi bude neuveriteľne páčiť, že ma bude neuveriteľne baviť a že jej čítanie si neuveriteľne užijem.

Kniha je označená za dystópiu, ale v podstate svet, v ktorom sa odohráva, sa mi nezdal až tak dramaticky zmenený oproti tomu dnešnému. Nejvýraznejšou zmenou je to, že namiesto Ameriky je nová krajina Illea, ktorej vládne kráľ s kráľovnou. A že národ je rozdelený podľa majetku do jednotlivých kást (od 1 po 8), a podľa toho majú ľudia určené, aké bude ich budúce zamestnanie.

Kniha svojím nápadom môže pripomínať Hry o život. Akurát, že hru v tejto knihe môžeme skôr nazvať Hrou o lásku. Dievčatá z celej krajiny sa môžu do nej prihlásiť a len 35 z nich dostane možnosť súťažiť a získať srdce princa Maxona, a stať sa tak budúcou kráľovnou Illey. Sčasti mi taktiež niečím pripomínala dnešnú súťaž MISS, akurát, že kniha nebola vôbec taká povrchná a na rozdiel od MISS ma veľmi bavila. Pri jej čítaní som si zámerne robila prestávky, pretože stránky mi ubiehali až prirýchlo a ja som s ňou nechcela tak rýchlo skončiť!!! Napriek tomu som jej čítanie nedokázala natiahnuť na dlhšie ako dva dni. Po prečítaní každej stránky som bola zvedavá a napätá, čo sa bude diať ďalej, či sa príbeh bude vyvíjať podľa mojich predstáv, alebo sa začne zamotávať smerom, s ktorým nebudem spokojná. Chcela som, aby sa hlavná hrdinka America postupne zaľúbila do princa Maxona a zabudla tak, na svoju lásku z domova Aspena. No ako to všetko dopadne sa samozrejme z prvého dielu nedozviem :)

Maxon aj America ako hlavné postavy sa mi veľmi páčili a zaradili sa medzi mojich top knižných hrdinov. Vlastne túto sériu už teraz radím medzi moje top obľúbené knihy, ku ktorým sa budem rada vracať. Nielen nápad knihy bol skvelý, ale aj prevedenie a čo ja veľmi pri knihách oceňujem je, že bola aj vtipná. Pretože knihy čítam hlavne preto, že si chcem oddýchnuť, vtip a humor nesmie chýbať. Ale nechýbalo ani trochu napätia, tajomstvá a intrigy. Skrátka bolo tu všetko a hlavne v tom správnom pomere.

Takže zhrniem to tak, že Selekcia je romantika, je rozprávka o princovi a princeznej, je jednoduché, milé a nenáročné čítanie, ale pre mňa je to super kniha a pokojne by som si aj hneď dala s veľkou chuťou jeden re-reading. Jediný zápor a to dosť zásadný vidím v tom, že na ďalší diel musím čakať tak dlho !!! (Podotýkam, že dlho by bolo pri tejto knihe aj „len“ 2 týždne :) )