Príbehy na dobrú noc pre rebelky (Recenzia)

Originálny názov: Storie della buonanotte per bambine                                          ribelli: 100 vite di donne straordinarie
Vydavateľstvo: Albatros 2018
Séria: Good Night Stories for Rebel Girls
Diel: 1/2
Počet strán: 224
Žáner:  short stories

Príbehy na dobrú noc pre rebelky sú novodobé rozprávky, ktoré nehovoria o princeznách, ale o ženách, ktoré zmenili svet. Inšpirujú dievčatá stovkou hrdinských príbehov žien od kráľovnej Alžbety až po Serenu Williamsovú. Ilustrácie zhotovilo 60 umelkýň z každého kúta našej planéty, je to jedna z najoriginálnejších kníh v histórii kolektívneho financovania.

***

Už dávno som nevidela tak nádherne spracovanú a inšpirujúcu knihu určenú pre absolútne všetky vekové kategórie. Táto prekrásna kniha v sebe ukrýva 100 krátkych životných príbehov silných žien, ktoré sa zapísali do histórie a môžu byť podnetné pre ďalšie stovky dievčat. Stačí len chcieť a všetko je možné.

Príbehy sú rozprávané veľmi jednoduchým štýlom, zrozumiteľné už aj pre veľmi mladé dievčatá. Napriek tomu sa ani dospelí nebudú pri tejto knihe nudiť, najmä tí, ktorí majú aspoň trochu radi umenie a maliarstvo. Text je doplnený krásnymi ilustráciami, ktoré sú veľmi pestré, výstižné a predovšetkým originálne, pretože ich kreslili rôzni umelci a každý to poňal po svojom. Takže rovnako ako každá žena, aj každý portrét je osobitý.

Mnohé osobnosti spomenuté v knihe pozná celý svet. Určite však každý z vás natrafí aj na také, o ktorých ešte nepočul, ale svojimi činmi dokázali, že sa na ne nezabudne a aj takouto formou zostanú medzi nami stále. Svojou odvahou a vytrvalosťou si zaslúžili uznanie a obdiv.

Ženy to mali vo svete vždy ťažšie ako muži a taktiež sa oveľa ťažšie presadzovali v každej oblasti. Či už ako spisovateľky, maliarky, vedkyne, vodkyne alebo ako bojovníčky za svoje práva. Museli veľa obetovať, častokrát aj život a výsledkov sa už žiaľ nedožili. Svet sa ich však dočkal a navždy si ich zapamätal. Väčšina príbehov je ale so šťastným koncom a dosiahnuté úspechy si tieto výnimočné ženy mohli vychutnať ešte počas svojho života.

Každú ilustráciu dopĺňa výstižný výrok tej známej osobnosti, ktorá je na nej vyobrazená. Mnohé z nich sú vtipné a výstižné, iné plné odvahy, ostatné len skromné zhodnotenia svojho života. Hneď som si medzi nimi našla svoje najobľúbenejšie, s ktorými som sa aj sama stotožnila.

Sestry Bronteové:
"Nie som anjel a viem, že ním nebudem až do smrti."

Coco Chanel:
"Niektorí ľudia si myslia, že luxus je protikladom chudoby. Nie je. Je protikladom nevkusu."

Julia Childová:
"Večierok bez koláča je len obyčajné stretnutie."

Táto kniha nám má pripomenúť, že ak niečo chceme, po niečom túžime, máme ísť za svojím cieľom. Aj keď to nebude vždy ľahké a budeme musieť zvládnuť rôzne skúšky, netreba sa vzdávať. Nič nie je nemožné, len stačí veriť a nevzdávať sa. Túto knihu odporúčam všetkým, či už tým, ktorí sa chcú dozvedieť niečo o výnimočných ženách, alebo tým, ktorí si chcú z nich zobrať príklad. Osobitne ju však odporúčam hlavne mladým ľuďom. Dievčatám, ktoré majú sny a výnimočné ciele a chlapcom, aby už v mladom veku zistili, že bez žien to skrátka v živote nepôjde. Táto kniha je veľkou inšpiráciou a aj vďaka nej sa môžeme odhodlať vykonať niečo veľké, nezabudnuteľné a prínosné. Nezabúdajme, že aj jeden človek dokáže zmeniť celý svet. :)

Listovanie knihou:

Hudba vo videu: Helen Reddy: I am woman