Miznúce dievčatá (Recenzia)

Autor: Lisa Regan

Originálny názov: Vanishing Girls
Vydavateľstvo: Grada 2021
Séria: Detective Josie Quinn
Diel:  1/12

Jedného dňa zmizne v ospalom americkom mestečku Denton krásna sedemnásťročná Isabelle Colemanová. Všetci obyvatelia sa pustia do hľadania, no jediné, čo sa im podarí objaviť, je jej mobilný telefón. Nečakane sa však v meste zjaví iné unesené dievča – otrasené a traumatizované po roku väznenia –, ktoré vôbec nereaguje na svet okolo seba.

Detektívka Josie Quinnová, ktorú práve suspendovali, sa rozhodne po zmiznutej Isabelle pátrať na vlastnú päsť. Má však len jedinú stopu, po ktorej sa môže vydať. A tou je záhadné meno Ramona. Tuší, že obe zmiznuté dievčatá majú niečo spoločné a Ramona je tajuplným kľúčom k tejto záhade. Josie Quinnová sa púšťa do zúfalých pretekov s časom. Za každú cenu musí nájsť Isabelle živú. Postupne zisťuje, že zmiznutých dievčat je viac, lenže nikto jej neverí. Podarí sa jej napriek tomu chytiť šialenca, ktorý ich unáša? A na aké temné miesta sa bude musieť vydať, aby odhalila pravdu, ktorú nikto nechce vidieť?

***

Dobrou detektívkou nikdy nepohrdnem a Miznúce dievčatá môžem do tejto kategórie rozhodne zaradiť. Už dlhšiu dobu na mňa táto kniha vyskakovala zo všetkých sociálnych sietí s pozitívnymi ohlasmi, takže keď sa naskytla možnosť prečítať si ju, okamžite som knihu vzala do rúk. Presne takéto príbehy mám rada a môžem ju s čistým svedomím odporučiť všetkým milovníkom tohto žánru.

Základom dobrej krimi série je sympatický detektív. Postava Josie Quinn spĺňa všetko, čo od správnej vyšetrovateľky očakávam. Mala nadšenie pre prácu, cit pre spravodlivosť a húževnatosť, s ktorou sa púšťala do každého prípadu. Prekážky ju nezastavia a stále si ide za svojím presvedčením. V osobnom živote má lepšie, ale aj horšie chvíle, každopádne sa neustále snaží napredovať a opäť získať rovnováhu.

Čo určite nie je pri detektívkach celkom bežné je to, že začíname riešiť prípad so suspendovanou vyšetrovateľkou. Josie neovládla svoje city a vyrobila si tak väčší pracovný problém, kvôli ktorému jej nadriadený prikázal platené voľno. Ona, ako správny workoholik, to veľmi ťažko nesie, najmä vtedy, keď aktuálne prebiehajúci prípad začína byť poriadne zamotaný. Je odhodlaná riešiť ho na vlastnú päsť aj napriek zákazu a opätovným výzvam, aby sa stiahla. Jedna stopa ju vedie k ďalšej a takto postupne odkrýva spleť tajomstiev, ktoré siahajú niekoľko desaťročí do minulosti a odhalenia sa týkajú aj jej najbližších.

Josie sa nachádza v ťažkej situácii nielen pracovne, ale aj v osobnom živote. So svojím manželom a zároveň kolegom v práci sa snaží už nejaký čas rozviesť, pretože ju podvádzal. Našťastie si našla veľmi sympatického a obetavého nového partnera, ktorého si chce vziať, ale prebiehajúce vyšetrovanie všetko skomplikuje.  Starosti jej robí aj otravná novinárka, s ktorou ale postupne nadväzuje zaujímavý vzťah. V určitom zmysle k sebe tieto dve pociťujú rešpekt a úctu, ale neodpustia si, keď si môžu robiť navzájom prieky.

Samotné vyšetrovanie je veľmi dynamické a jeho logické nadväznosti čitateľovi postupne predostrú rozuzlenie všetkých tajomstiev. Približne sto strán do konca som mala pocit, že už všetko viem a prípad sa zdal byť uzatvorený, to sa však tajomstvá začali ešte len odhaľovať. Poslednú tretinu sa od knihy určite neodrhnete, až kým sa nevyjasní aj posledná nezodpovedaná otázka. Prípad naberá rozmery, o ktorých sa Josie ani nesnívalo a aj obetí začína akosi pribúdať. Autorka sa evidentne nebojí zvratov a prekvapení a to je predsa na takýchto príbehoch to najlepšie!

Táto séria od Lisy Regan má aktuálne 12 dielov, čo v prípade, že sa vám autorkin štýl zapáči hneď pri prvom, je skvelá správa. Viete, že sa môžete tešiť na niekoľko ďalších, určite veľmi dobrých a prepracovaných príbehov. Dúfam, že sa ich dočkáme čoskoro, pretože Josie bola veľmi sympatická vyšetrovateľka a som zvedavá na jej ďalšie prípady a vývoj v jej osobnom živote.