Červená tigrica (Recenzia)

Séria: Blood Heir Trilogy
Diel:  2/3
Počet strán: 416
Žáner:  YA, fantasy

Pokračovanie úžasnej fantasy série Krvavá dedička.

Strhujúce čítanie pre fanúšičky Trónu zo skla, Vranej šestky a Červenej kráľovnej!

Ana je poslednou právoplatnou dedičkou trónu, o ktorý ju pripravila šialená spriaznená Morganya. Tá plánuje vyhubiť každého, kto doteraz utláčal ľudí ovládajúcich obávanú mágiu. Ana sa tomu snaží všemožne zabrániť a vybudovať armádu spojencov, ktorí jej pomôžu získať späť ríšu aj trón. Po jej boku stojí nebezpečný Ramson. V jeho očiach Ana osvetľuje cestu k lepším zajtrajškom a len kvôli nej túži byť lepším človekom. Pohyboval sa však v tieňoch podsvetia pridlho na to, aby mu Ana otvorila srdce. Aj keď v Ramsonovi horia stále vrúcnejšie city voči Ane, ich výprava neznámymi vodami Bregonu ich oboch bude stáť priveľa. Ramsona dobieha minulosť a Anu desí budúcnosť. Vydá sa mladá dedička za hlasom svojho srdca, aj keď to bude znamenať, že sa svojej ríši a dedičstvu otočí chrbtom?

***

Červenú tigricu som si chcela prečítať hneď po dočítaní prvého dielu tejto série. Úvodná časť - Krvavá dedička - si ma získala prostredím, postavami, mágiou a hlavne akciou nabitým dejom. Je pravda, že som si z neho už veľa nepamätala, predsa len som ho čítala pred rokom, ale dúfala som, že autorka na začiatku poskytne čitateľovi nejaké nenápadné zhrnutie udalostí, aby sa dokázal opäť rýchlo dostať do deja a prostredia. Vedela som len, že hlavné postavy sú Ana a Ramson, že mágia funguje formou spriaznenosti s určitou vecou alebo živlom a Ana chce získať späť svoj trón. Vedľajšie postavy som si nepamätala vôbec a čo sa týka samotného príbehu, boli to naozaj len útržky.

Preto najväčším problémom, ktorý som s knihou mala, bolo dostať sa vôbec do diania. V úvode sme boli hneď hodení do akcie bez akejkoľvek rekapitulácie predchádzajúcich udalostí a prvú polovicu knihy som tápala v postavách. Celkovo môžem zhodnotiť, že táto časť bola pomalšia, postavy boli síce neustále v pohybe, premiestňovali sa z miesta na miesto, ale príbeh postrádal výraznejšiu dejovosť.

V druhej polovici knihy som konečne nabrala ten správny čitateľský dych, konečne prišiel typický autorkin štýl plný akcie, prekvapení a zvratov. Bolo tu veľmi dobre spracované politikárčenie a častokrát som bola veľmi prekvapená, čo sa z niektorých postáv vykľulo. Nie je tu núdza o zradcov, klamárov a podvodníkov, ktorí sú ochotní urobiť čokoľvek pre vlastný prospech. Autorka sa opäť nebojí krvilačne skoncovať s niektorými postavami, smrť prichádza náhle a nečakane. Príbeh sledujeme z pohľadu viacerých postáv a veľmi dobre sú tu zvládnuté nielen tie hlavné, ale určite si veľmi obľúbite aj tie vedľajšie. Rovnako ako v prvej časti, ani v tomto nečakajte priveľa romantiky. Síce viete, kto ku komu patrí, ale veľkých vyznaní a gest sa nedočkáte. Musím povedať, že pokiaľ kniha vyniká inými prednosťami (v tomto prípade akciou, zvratmi a prekvapeniami), romantika mi tam vôbec nechýba.

S čím som mala trochu problém bolo fungovanie samotnej spriaznenosti. Akoby nemala určité pravidlá, ale autorka si niektoré veci prispôsobovala za pochodu tak, ako sa jej to práve do deja hodilo, aby zvýšila dramatickosť. Niektoré udalosti nemali logické vysvetlenia, len sa jednoducho veľmi rýchlo udiali, aby zdramatizovali dej. Ku koncu som už bola tej akcie až presýtená a na môj vkus mohla autorka v určitých smeroch trochu ubrať.

Štýlom je kniha veľmi podobná prvému dielu, aj keď tu je podstatne pomalší rozbeh. Napriek spomenutým výhradám to je ale stále celkom vydarená séria, ktorej posledný diel si určite nenechám ujsť.