Dievča z Brooklynu (Recenzia)

Žáner: psychologický thriller
Moje hodnotenie knihy: 4*/5*
Moje hodnotenie obálky: 4*/5*

"Závratný psychologický triler s prekvapujúcim záverom! Dievča z Brooklynu je jeden z najambicióznejších a najúspešnejších Mussových románov."

Na tú chvíľu si spomínam veľmi dobre. Dívali sme sa na more, na žiarivý horizont, keď mi Anna položila otázku: Keby som vykonala niečo hrozné, stále by si ma miloval?
Ako by ste odpovedali?
Anna bola žena môjho života. O tri týždne sme sa mali brať. Samozrejme, že by som ju miloval bez ohľadu na to, čo by urobila. Prinajmenšom som si to myslel, no ona sa horúčkovito prehŕňala v taške a podala mi fotografiu. „Toto som spravila ja.“ Pozrel som sa na jej tajomstvo, absolútne omráčený, a v tej chvíli mi bolo jasné, že naše svety sa otriasli v základoch. Šok, ktorý som utrpel, mi nedovolil premýšľať. Jednoducho som vstal a bez slova som odišiel. Keď som sa vrátil, bolo príliš neskoro: Anna zmizla.

***

Guillaume Musso je obľúbený autor, ktorý má na konte už množstvo kníh, no napriek tomu sa k nemu dostávam až teraz. Vďaka špeciálnej ponuke Albatrosu som dostala možnosť si prečítať Dievča z Brooklynu, za čo veľmi pekne ďakujem. A ak by ste mali o knihu záujem, nezabudnite sa prekliknúť dolu na e-shop, kde ju stále nájdete v 50 % akcii.

Kniha začína na idylickej dovolenke zamilovaných snúbencov, ktorí sa nevedia dočkať, kedy začnú spoločný život. Raphael má však stále nepríjemný pocit, že jeho snúbenica Anna mu niečo tají a neustále na ňu nalieha, aby mu o svojej minulosti prezradila niečo viac. Anna sa nakoniec zlomí a ukáže mu príšernú fotografiu so slovami - Toto som spravila ja. Na Rafaela je to príliš, utečie, no po chvíli sa spamätá a vráti sa naspäť, aby Anne dal príležitosť to vysvetliť. Keď sa však vráti do dovolenkového domu, zistí, že Anna je preč.

V podstate okamžite sa príbeh rozbehne pátraním a autor si dynamické tempo drží už po celú knihu. Krátke kapitoly, pútavé rozprávanie, viac uhľov pohľadu a množstvo prepletených udalostí ma držali pri knihe tak, že som si ani neuvedomila, že je polnoc a mala by som  knihu predsa len odložiť, lebo vstávanie na druhý deň do práce bude veľmi bolieť. Nebyť tejto nepríjemnosti (tým myslím deň v práci :D ) by som knihu pravdepodobne prečítala na jedno otvorenie.

Veľmi sa mi páčili použité citáty na začiatku každej kapitoly, ktoré, či už viac alebo menej, súviseli s momentálne prebiehajúcim dejom a boli skvelým ozvláštnením príbehu. Veľmi oceňujem, že sa autor nevybral dnes už klasickou cestou nespoľahlivej hlavnej hrdinky, ale stavil na prepracovanejší a originálnejší príbeh.

Za jediné negatívum (pre ktoré odo mňa kniha nedostala plný počet hviezdičiek) považujem, že autor používa  pre mňa zbytočné kvetnaté opisy, ktoré občas skĺzavajú do klišoidných fráz (napr. Paríž sa kúpal v žiari zapadajúceho slnka). Najmä zo začiatku mi takéto vety bili do očí, našťastie neskôr od toho autor buď upustil, alebo som si na to zvykla. Každopádne sa mi to nehodilo k prebiehajúcemu akčnému príbehu a vlastne ani k samotnej francúzskej literatúre, ktorá je typická svojou strohosťou, zvláštnosťou a údernosťou. Ale to je skutočne veľmi subjektívne mínus a určite ma to neodradilo od dočítania knihy.

Na záver musím povedať, že recenzia sa na túto knihu nepíše až tak ľahko, keďže vás chcem na jednej strane nalákať na jej prečítanie, ale na strane druhej vám o nej nechcem nič prezradiť, pretože prakticky čokoľvek by sa dalo považovať za spoiler. Obzvlášť to, čo sa mi na príbehu najviac páčilo. V skratke ale myslím, že stačí povedať, že je to výborný, prepracovaný thriller s detektívnymi prvkami a fanúšikov tohto žánru môžem Dievča z Brooklynu len a len odporučiť. Ja sa určite v budúcnosti poobzerám aj po ďalších autorových knihách.